Jump to content

Dee Dee Bridgewater live på konserthuset


Guest Jorma

Recommended Posts

Jag har varit på konserthuset i Göteborg ikväll och lyssnat på Dee Dee Bridgewater. En helt fantastisk Jazzsångerska och resten av bandet gick inte av för hackor heller. Men en sak som störde mig var att rösten kördes över ett PAsystem. Dom få gånger hon körde omickat lät det mycket bra. Ett PAsystem i konserthuset fungerar inte så bra med den här typen av musik. Det är för lång efterklang i en lokal som konserthuset. Det är synd på en annars så fin show att man går ut därifrån med ringningar i öronen pga. distorsion i ljudet.

Efter pausen hade man sänkt ljudnivån och då lät det bättre, men man kan undra över hur ett sådant uppträdande hade låtit omickat.

Trummorna var delvis omickade och det lät också mycket bra.

Trummisen var också en av dom bästa som jag har hört.

Dee Dee har en fantastisk styrka i rösten och hon var trots bristerna i ljudet klart se och hörvärd.

Sveriges Radio spelade in showen och den kommer att sändas i P2 någon gång framöver. Tidpunkten var inte bestämd ännu.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det är allt synd att de skall överstärka på konserter som i övrigt är så bra... Jag skall till konserthuset på söndag, och hoppas innerligt att de inte kör lika hårt då....

Dee Dee...få får man hålla ögonen öppna för P2-sändingen! Tack för tipset

...var med och riggade PA åt en gospelkör i förrgår, och de övade under tiden vi riggade....det var faktistiskt fullt tillräckligt högt utan PA i den "lilla" lokalen... det hade räckt att micka ut solisten för att inte bli överöstad av kör och komp...nu var ljudteknikern och PA:t väldigt bra så det var faktiskt helt ok ljud ändå...om än lite högt..

\\K-man

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...