Jump to content

Det smutsiga nätet

calle_jr

Recommended Posts

Peos imponerande genomgång av de parametrar som påverkar kvalitén på din strömförsöjning finns nu som artikel, se här.

transienter3.jpg

Artikeln är en pedagogisk genomlysning av allt man vill känna till om kraftmatning, störningar, filter, vad som påverkar och hur man kan åtgärda. De olika avsnitten är kompletterade med en rad exempel och mätningar.

Artikeln är en kondenserad version av tråden med samma namn som finns här.

• 1 month later...

Jag instämmer! Tack Peo för denna mycket grundliga genomgång av problem vi brukare kan drabbas av i vårt hifi lyssnande! Jag har haft mycket tankar och teorier om nätproblem genom åren och här närmast bevisar du det finns sätt att relativt enkelt mäta och belysa problemen men ännu viktigare hur man kan åtgärda många av dem. Till sist vill jag bara kort lägga till att olika produkter är olika känsliga för störningar beroende på konstruktion och uppbyggnad men om man har en "normal" anläggning så är de rätt känsliga för störningar även högre upp i frekvens i min erfarenhet. Så ta problemet med ström på allvar om du som jag vill ha en anläggning som låter avslappnat och dynamiskt.

Jag kommer att rekommendera alla mina kunder (och flera av mina leverantörer...) att läsa denna artikel grundligt!

Vänliga Hälsningar

Lasse

Transient Design