kim Posted January 11, 2005 Share Posted January 11, 2005 Hej Jeg har nu lysnat på Diana Krall´s Girl in the other room (SACD) i de sidste dage, og kan inte slippe denne fantastiske sangerinde det er virkelig dejlig musik og endast i super lydkvalitet Kan nogen på Euphonia svare på om Diana Krall´s tidligere udgivelser er på samme niveau musikalsk og lydmæssigt ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Posted January 12, 2005 Share Posted January 12, 2005 Den är riktigt goo :-) Här kan man läsa mer om just den skivan: http://www.euphonia-audioforum.se/forums/i...p?showtopic=629 Skivan "Live in Paris" är en lyckad annan skiva både musikaliskt och inspelningsmässigt. En traditionell jazzskiva men låtar från amerikanska låtskrivare tex George & Ira Gerschwin, Cole Porter, Harold Arleen men även med Jouni Mitchel och Billy joel. Finns bara på CD :-/ Hittade dessutom "One night in Paris" utgiven 2003 men det är nog en variant av "Live in Paris", låtvalet är snudd på identiskt och mig veterligen finns den inte i Svedala. Aldrig hört talas om den ens. Det finns fler godbitar, men det får andra berätta om :-) Mvh Mattias Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted January 12, 2005 Share Posted January 12, 2005 Live in Paris är fin och jag gillar det mesta med Diana Krall. The Look of Love är en favorit och den finns som SACD. Uttalet på låten Besame Mucho tyder dock på snabbkurs i spanska... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse Posted January 12, 2005 Share Posted January 12, 2005 Timbre!! Är du verkligen rätt person att klaga på spanskauttal med din göterborgsdiallekt? Nåt bland det roligaste jag hört ju... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted January 12, 2005 Share Posted January 12, 2005 För en göteborgsdialekt måste man gå den långa vägen... :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest om.s Posted January 13, 2005 Share Posted January 13, 2005 En favoritt og kanskje litt underskattat er hennes siste studio album, "verse" fantastiske tekster ikledd musikalske perler, anbefales for den som nyter av hennes underfulle tekster, anbefales... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest om.s Posted January 13, 2005 Share Posted January 13, 2005 Obs, tenkte feil når jeg skrev siste innlegg, "verse" er naturligvis Patricia Barber og ikke Diana Krall, min feil, men den kan anbefales fortsatt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kim Posted January 13, 2005 Author Share Posted January 13, 2005 Hej Tak for svarene, jeg har idag bestilt The look of love og Live in Paris, jeg glæder mig til at lysna til dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kim Posted January 14, 2005 Author Share Posted January 14, 2005 om.s !!! Jeg har i går kveld lysnat på Patricia Barber "A Distorsion of Love" det er også en dejlig skive. Måske lidt vanskeligere at "gå til" end Diana Krall men absolut dejlig musik. Vil prøve at lysna til "Verve" ved lejlighed. Lysnade også til Alison Krauss "Live" og "New Favorite" OJ, OJ !!!! det er godt Fantastisk musik og også her god lydkvalitet. Super. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest om.s Posted January 14, 2005 Share Posted January 14, 2005 om.s !!! Jeg har i går kveld lysnat på Patricia Barber "A Distorsion of Love" det er også en dejlig skive. Måske lidt vanskeligere at "gå til" end Diana Krall men absolut dejlig musik. Vil prøve at lysna til "Verve" ved lejlighed. Lysnade også til Alison Krauss "Live" og "New Favorite" OJ, OJ !!!! det er godt Fantastisk musik og også her god lydkvalitet. Super. <{POST_SNAPBACK}> Hei... Visste ikke at hun (PB) hadde den skiva engang, men nå er de tre siste jeg mangler på vei i posten, liker veldig godt hennes stil og musikk så jeg kompleterer samlingen. Ang DK , og hennes tidligere utgivelser så oppfatter jeg de som mer "mainstream" enn den siste, det kan til tider bli vel glatt og nesten kjedelig, om enn behagelig å lytte til. Lyd kvaliteten er gjennomgående god el bra. Kan det være for at Elvis Costello har kommet inn i bildet at musikken hennes har blitt mer spenstig? Anbefaler også hans "North" som en bra jazzplate.... Ha en god weekend mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts