Jump to content

Recommended Posts

Posted

Till och från under senaste året har det knastrat i höger högtalare en stund efter uppstart. Nu tycks det ha blivit permanent. Testade att flytta kablarna vid stärkaren till utgångarna för vänster högtalare och fenomenet flyttade då till vänster högtalare. Ok, då bör problemet ha med kabeln att göra tänkte jag. Flyttade banankontakterna till en ny kabel men problemet uppträdde då också. Ok, då kanske någon banankontakt strular? Tog bort dem, men skrapet kvarstår! Nu fattar jag ingenting. Kan någon tänka åt mig?

Posted

Troligen fel på Sound Engine modulen, hade det på min H2A. Ta kontakt med Hegel direkt så klöser det sig.

Skickade in min till Norge och fick en ny med posten på några dagar.

Posted (edited)

Ok, jag har mejlat dem, väntar på svar.

- En enkel fråga: Var köpte du din Hegelstärkare? Jag undrar det då du tar direktkontakt med Hegel. Om du har garanti /reklamationsrätt kvar är det ju säljarens åtagande.

Edited by Joakim C
Posted (edited)

Fast om det låter i högtalaren så kanske det är diskanten som är problemet. Tycker mer det låter som en sönderspelad diskant.

Edited by Hifi_Perrra
Posted

Du borde ta detta främst via butiken då det bör driva ärendet åt dig, och att det mycket väl borde ligga i butikens intresse också för framtida kunskap om vad som var orsak till problemet. I din direkta kontakt med Hegel, glöm ej att kanske kunna få ett ärendenummer ifall det skulle ta tid och ärendet råkar "ramla mellan stolarna". Är ju semestertider även i Norge ;)

Lycka till! :)

Posted

Jag har tyvärr ingen garanti kvar men kanske ändå kontaktar butiken om Hegel inte svarar.

Nu vet jag inte hur lång garanti Hegel har men konsumentköplagen gäller i 36 mån. Tycker som YYZ att du ska ta kontakt med butiken. Är de seriösa så hjälper de dig. Lycka till.

mvh

Lasse

Posted

Det lustiga är att den verkar ha piggat på sig! Jag avvaktar lite och ser om det håller i sig. Annars blir det väl samma visa som när man går till doktorn och just den dagen inte känner av den där smärtan som härjat, och får lomma hem igen.

• 3 weeks later...