Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Då var det dags igen. Ny model Sf16 från Sf,

13522886_931656336960628_353946615642624

eller kanske snarare en ny version från deras ursprung...

"Snail Project was created: defined as an object of 'Leonardoesque design”, it is the audio speaker from which the Parva was created in 1982, the first monitor in the history of Sonus faber: 2-way, with a solid wood cabinet and one of the first in its category to use a woofer with a kevlar cone."

http://www.sonusfaber.com/en-us/sonus-faber-world

Unknown.jpeg

Edited by Apexorca
Posted (edited)

Ja tack. Till och med jag kan tänka mig att streama med en sådan i synfältet :-)

Du menar snigeln va, eller hunden... ? :shocked::redface2: ... för det är väl inte M. Fremer? :rolleyes2:

Edited by Apexorca
Posted

Du menar snigeln va, eller hunden... ? :shocked::redface2: ... för det är väl inte M. Fremer? :rolleyes2:

Räcker med The Snail. Har för mycket av djur och människor runt omkring mig redan :-)

Posted (edited)

Helt ointressant för min del.

Tycker det är ett steg i fel riktning om branschen vill underhålla ett hifi-intresse.

Håller med om man ser till vår HiFi-hobby som vi bedriver på ett extremt sätt. De flesta musikälskare orkar inte hålla på som vi. Bygga upp system noggrant under många års tid.

Dock vet jag inte hur Sf16 låter. Kanske bra... kanske dåligt, vet ej.

Jag ser det mer som en livsstilsprodukt för musik i bakgrunden i tex kök eller som på reklamfilmen när man sysslar med annat.

Men vad gäller riktning för branschen tycker jag nog nya lösningar som är snygga och kanske tom med välljud är bra. Det är nog inte bra för branschen att sitta still. Hitta nya metoder för att hitta musikälskare är nog livsnödvändigt.

Om det bara kom produkter som denna är det inte bra, men som tur är gör det ju inte det. :)

Edited by Apexorca