Jump to content

Demodagar Vitus Audio hos Balance Bild & Ljud och HIFI STÄLLET

kenneth

Recommended Posts

27-28 maj hos Balance Ljud & Bild i Jönköping

4 juni hos HIFI STÄLLET (Radiohandlar'n) i Göteborg

Vi visar och spelar på

SIA-025 25w Klass A eller 100w Klass AB. En musikalisk liten juvel på dryga 40 kg

RI-100 med efterlängtad inbyggd DAC med full DSD-support.

Både SIA-025 och RI-100 är med på listan 'Editors' Choice Awards' i the absolute sound.

Hos Balance kör vi på en blandad kompott högtalare som Peak-Consult, Gauder Akustik och System Audio. Hos Radiohandlar'n är vi i finrummet och låter RI-100 spela på Sonus faber Lilium! SIA-025 kommer att spela på ett par Dynaudio.

21403135-hdHfs.jpg

Cognito X är en gammal favorit som jag aldrig köpte även om jag borde ha gjort så mycket som jag uppgraderade ett tag. Nu ligger det intresset på is för nu har jag allt jag kan önska när det kommer till ljud förutom en vinylsvarv men där ska det bli vintage hifi hade jag tänkt. Alltså inget nytt för det var mer trä förr. Nu är det mest svart och vitt. Rätt trist, även om Audio Physic och ett fåtal andra verkar ha hajat grejen. Tjaa, möjligt att man dyker upp som en skugga om det är fint väder. Annars stannar jag nog hemma.

Mvh