Jump to content

Double A Design demo hos Akkelis Audio

Double A

Recommended Posts

Nu på lördag den 21/5 kommer jag att visa och spela på mina senaste högtalare hos Akkelis i Gbg.

Hoppas att ni som befinner er i närheten vill komma och lyssna, (det finns ju en massa annat där också :) ).

Tyvärr är inte nya hemsidan uppe än (kommer i veckan) så här kommer lite fakta.

3-vägs konstruktion

Alla element spelar i slutna lådor

Frekvensomfång 22-40000Hz

Bas 1st 8.3/4" aluminium kon

Mellanregister 2st 6.5" keramiska koner

Diskant 1st 16cm äkta bandelement

Känslighet 88dB

Bas, aktivt system, separat slutsteg 2x600 watt fullständigt justerbar delningsfrekvens och parametrisk eq.

7bc37683-0cfa-42ce-b17d-e92ef22de733_zps

8eb89f16-c5c8-4ce4-a850-b82c69208daa_zps

Om det är någon som känner för att träffa mig och/eller lyssna på mina högtalare i sin hemma miljö så finns jag i Gbg hela lördag eftermiddag/kväll. Bara skicka ett mejl till, anders@dadesign.se

Välkomna!

Anders

Edited by Double A

• 1 month later...

Tummen upp även för hur det lät på denna demo. Riktigt bra högtalare och det var en imponerande ljudbild, botten och dynamik från dessa småttingar tycker jag.

Att skriva att man blir imponerad över hur mycket bas dessa stativare kan prestera bland alla andra stativare i mängden som också får detta omdöme kanske inte drar blickarna till sig, men de presterar som en golvare på riktigt, men med stativarens andra fördelar. Det gör verkligen inte så många andra.

Riktigt bra gjort Anders!

Hej YYZ

För dagen har vi tyvärr inget sammarbete med någon handlare i Stockholms området, men ja kommer mer än gärna upp och visar upp dom :)

Har du någon favorit handlare så kanske vi kan få till någon demo där?

Det vi håller på att planera in är en demo hos Jörgen på Ultimate Sound i Vimerby, för hoppningsvis någon gång i Augusti. Sedan kommer vi att medverka på Gbg Hifi mässa i september (rum 250 på hotell Park Avenue)

Funkar inte det så kommer jag hem till dig, så får du höra dom i din hemmiljö :)

Med vänlig hälsning,

Anders