Guest krelle Posted January 9, 2005 Posted January 9, 2005 Jag har precis hört några låtar från nya liven "A fortnight in France". Den verkar mycket lovande. Frågan är om det finns nån som vet om den finns som sacd. Tacksam för svar......mvh Krelle Quote
Guest krelle Posted January 10, 2005 Posted January 10, 2005 nehej ingen som vet, har själv försökt luska lite men hittar inget om sacd.........mvh Krelle Quote
Mattias Posted January 10, 2005 Posted January 10, 2005 Tyvärr, ngn sacd utgåva verkar inte finnas. Skulle gärna stå i kö för en sådan utgåva... /Mattias Quote
Guest IHS Posted January 10, 2005 Posted January 10, 2005 "A fortnight in France" är riktigt bra, och ljudkvaliten lämnar inte mycket i övrigt att önska. Stereophile menade att detta var hennes "minst" nödvändiga album.......som ny PB-lyssnare undrar jag naturligtvis vilket album som skulle vara det "mest" nödvändiga Quote
Guest Zalve Posted January 11, 2005 Posted January 11, 2005 Cafe Blue & Nightclub skulle nog bli "mest" nödvändiga om du frågade mig. Quote
Timbre™ Posted January 11, 2005 Posted January 11, 2005 Fyller på med modern cool för låten Silent Partner... Quote
Jan Posted January 11, 2005 Posted January 11, 2005 Enligt rykter skulle Mobile Fidelity komme med samtlige Patricia Barber på LP - 200 gram / 45 varv/min - 2 LP per CD. Har flera på SACD men tror nokk LP'erne kan konkurrera här. Quote
Guest Zalve Posted January 12, 2005 Posted January 12, 2005 Enligt rykter skulle Mobile Fidelity komme med samtlige Patricia Barber på LP - 200 gram / 45 varv/min - 2 LP per CD. Har flera på SACD men tror nokk LP'erne kan konkurrera här. <{POST_SNAPBACK}> Inte bara rykten. Man kan förboka skivorna, som släpps i sena Januari Quote
Guest om.s Posted January 26, 2005 Posted January 26, 2005 Da var de tre siste cdène ihus, "split", " a distortion of love", "companion", da kan helgen komme Quote
MartinH Posted January 28, 2005 Posted January 28, 2005 Jag kan nämna att HifiArt kommer att börja ta in MobileFidelitys sortiment i Sverige !! Så snart kommer ni kunna beställa dessa underbara skivor från oss !! /Martin Quote
Mattias Posted January 28, 2005 Posted January 28, 2005 Det var en trevlig nyhet. Ser fram mot detta /Mattias Quote
EAR Posted January 28, 2005 Posted January 28, 2005 Detta var glada nyheter Martin H.Ligger ni bra prismässigt också Quote
eliot Posted January 28, 2005 Posted January 28, 2005 Det släpps tydligen 4 skivor som 45 rpm och enligt denna länken kostar de $49.99 eller $59.99 beroende på om det är två eller tre skivor. Jag har redan Café Blue och Modern Cool på 180 grams vinyl men jag har knappast spelat dom eftersom jag tyckte det var för mycket hifi över inspelningarna. Det lät mycket maffigt och imponerande så de fungerar bra som demo-skivor. - Eftersom ni pratar er så varma om dom så får jag väl lyssna på dom igen Har flera på SACD men tror nokk LP'erne kan konkurrera här. Det borde vara "no contest" Vem är det som ansvarar för mastringen MFSL har varit rätt ojämna genom tiderna och har inget odelat bra rykte Quote
MartinH Posted January 29, 2005 Posted January 29, 2005 Ja vi kommer nog ligga ganska bra jämfört med hur det blir med att beställa själv från USA, man åker ju som oftast på tull och moms, vilket vi också kommer göra när vi tar in dom... Men vi har inte satt de svenska priserna riktigt än på MobilFidelity, men jag tror dom kommer hamna tillräckligt bra... Men kul ska det bli !!! /Martin Quote
Neon Park Posted January 29, 2005 Posted January 29, 2005 MFSL-skivorna är mycket intressanta hoppas att ni kommer att få in ett brett sortiment.Både LP och CD. Mvh Quote
MartinH Posted January 29, 2005 Posted January 29, 2005 Jo vi ska försöka få in så brett sortiment som möjligt, kanske inte allt i början, vi får se vad folk önskar.. Men får vi in önskemål på nått vi inte har kommer vi självklart ta in det... Men vinyl, SACD, CD och deras CD-R skivor kommer vi ta, så vi ska sprida oss över alla medium... /M Quote
Guest krelle Posted February 5, 2005 Posted February 5, 2005 Tillbaks till Patricia Barber och "A fortnight in france".......... Har nu haft skivan ett tag och den är ju riktigt bra. Favoritspåren är spår 3: crach, spår 8: norwegian wood och spår 9: whiteworld. I dessa spår får musikerna verkligen "lira"ut. Det är inte så mycket sång på dessa spår men mycket bra live-känsla. Gillar trummisen..................mvh Krelle Quote
Guest om.s Posted February 5, 2005 Posted February 5, 2005 En anne anbefaling av damen er "a distortion of love", etter å ha lyttet til denne noen dager har jeg oppdaget noen dypere sider ved hennes musikk, ikke den letteste skiven men gi den tid og man vil oppdage en musikalsk perle.... Quote
Recommended Posts