Jump to content

Elvis på Dvd-audio

MaxMartin

Recommended Posts

Det skall finnas ett avtal i bakgrunden som sätter stopp för komersiell kopiering av de inspelningar som Mårten Design har tillgång till.

Ungefär så uppfattade jag det hela, men allt kan ju skrivas om... :cool:

Det handlar iofs även här om det bästa Elvis har gjort (:D): Suspicious Minds och In the Ghetto... ;)

Om det nu skulle vara just dom (det lär man väl höra) så svimmar jag! Säkert hur bra som helst!!

Jag tycker också att det är rätt bra kvalitet på den vanliga cd-skivan när det gäller just dom låtarna som Timbre pratar om...

*Hoppas nu det är "den" * :mm::o:mm::D

Max Martin

Den som Jorma och Timbre pratar om är ingen DVD-Audio.På Chicagomässan hörde Jorma på Elvis och då spelades det på en SONY.Vad jag vet har SONY aldrig tillverkat en spelare som tar DVD-Audio.Sorry men det är nog inte samma

Mats

Den som Tim De Paravicini hade är en som han själv spelatöver på en cdrskiva direkt från ett masterband. Den var helt ren från stråkar och bakgrundkör som är pålagt efteråt vid mixningen. Och jag tror knappast att det är den som finns på DVDskivan. Det är en samling med bla. "misslyckade" tagningar där Elvis tappar bort sig och även börjar skratta mitt i en låt.

EAR, det var på CESmässan i Las Vegas :)