P-pan Posted April 16, 2016 Posted April 16, 2016 Vara Audiofil är inte lätt. Man får lyssna på många sätt. Mycket jobb men inga tester. Dags att ta lyssningssemester. Ljud kan vara som en färgpalett. Den rätta vägen har jag kanske sett... ? Quote
P-pan Posted April 17, 2016 Author Posted April 17, 2016 Ser ut som en Moon det där! Jo den ser lite så ut faktiskt i.o.m den mycket lättlästa displayen Men denna är av ett annat fabrikat. Takten i den här tråden kommer antagligen att gå i ett aningens långsammare tempo än vad t.o.m jag brukar ha… men vem har egentligen bråttom. Att skynda långsamt under tiden man testar ny elektronik är ju en nog så god strategi som någon annan. Jag har precis påbörjat lyssningen så jag kan väl inte göra annat än att påkalla ert tålamod. Jag kan dock redan nu avslöja att cd-formatet antagligen kommer att få en framskjutande roll…för en gångs skull. Vinylmediet är ju annars ovanligt viktigt här hemma, om nu någon mot förmodan skulle ha råkat missa det. Kanske även ett och annat uppskrämt digitalt format kan beredas plats. Om jag nu kan finna någon kunnig person som kan bistå med bättre datakunskaper än mina egna, framförallt någon med lite bättre digitalt musikbibliotek. Återkommer när intrycken har börjat sätta sig... (testa nya dacar brukar vara kul) Quote
calle_jr Posted April 22, 2016 Posted April 22, 2016 Fräcka bilder och poesi. Vad i hela friden ska det bli? Quote
Lasse Posted April 22, 2016 Posted April 22, 2016 Hmm... Första tanken gick till M2Tech men vid närmare eftertanke har jag ingen aning... Quote
New Order Posted April 22, 2016 Posted April 22, 2016 Digitalt? Verkligen? Ska bli spännande att Quote
Apexorca Posted April 22, 2016 Posted April 22, 2016 (edited) Regnbåge! Minoritets HiFi? Tolerant-HiFi? Edited April 22, 2016 by Apexorca Quote
P-pan Posted April 22, 2016 Author Posted April 22, 2016 Ha ha! En svart drake är det jue! Hur i helv.. knäckte du den ? Forumets samlade kunskaper har ju genom åren visat sig vara helt otroliga men nu vette tusan om du inte har fått ett insidertips .... ? Quote
Lasse Posted April 23, 2016 Posted April 23, 2016 Jag är nörd såklart! Och nej, inga insidertips. (Du hade ju privata inställningar på din photobucket ) Quote
calle_jr Posted April 23, 2016 Posted April 23, 2016 ? Det är ju den nya dsotm med textilomslag. I övrigt totally lost som vanligt Quote
P-pan Posted April 26, 2016 Author Posted April 26, 2016 Testobjektet är som sagt en Black Dragon (modellnamnet) och skaparna bakom den här fina försteg, dac och hörlursförstärkaren finns hos Audiobyte i Rumänien... Till utseendet påminner den en del om Blacknote's DSS 30 dac som jag testade för ett antal år sedan. Ljudmässigt skiljer de sig dock en smula men det är ju också ett antal år emellan när de båda är producerade om nu någon skulle tycka att det är av vikt att nämna. Det är ju som vanligt den enskilda smaken som säger ja eller nej till ljudsignumet. Jag har hunnit lyssna en del men jag spar på kommentarerna angående mina upplevelser ett tag till så under tiden kan intresserade läsa vidare på http://audiobyte.net/ Hej på en stund... Quote
Recommended Posts