Vox Posted April 15, 2016 Share Posted April 15, 2016 Ni kommer väl ihåg att det är Record Store Day i morgon? www.recordstoreday.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wege Posted April 16, 2016 Share Posted April 16, 2016 Har lite kluvna känslor inför Record Store Day men var tvungen att införskaffa några nödvändiga vax. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lindome Posted April 17, 2016 Share Posted April 17, 2016 Såg dessa plattor igår, men blev inte något köp. Är de bra kvalité ljudmässigt på dem? Framför allt Monk? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wege Posted April 18, 2016 Share Posted April 18, 2016 Såg dessa plattor igår, men blev inte något köp. Är de bra kvalité ljudmässigt på dem? Framför allt Monk? Vad gäller Monk så blir det nog inte bättre än så här, analoga banden, mastrad av Bernie Grundman och pressad av Pallas i tyskland på knäpptyst vinyl. Coltrane skivan håller också hög kvalitet, en Rhino utgåva pressad i Europa dock inte GZ vad jag kan se. Sen är ju musiken helt ok också... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lindome Posted April 19, 2016 Share Posted April 19, 2016 Tackar! Ikväll skall Monk få sig en testlyssning Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vox Posted April 19, 2016 Author Share Posted April 19, 2016 För egen del hade jag förhandsbokat några skivor som hämtades igår. Bo Kaspers Orkester - Söndag i sängen Atomic Swing - A Car Crash in the Blue (remixad från originalbanden) Atomic Swing - Bossanova Swap Meet (remixad från originalbanden) Givetvis på vinyl om nu någon undrade. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted April 20, 2016 Share Posted April 20, 2016 Man behöver inte vara kluven för Emmylou Harris Wrecking Ball. Märkligt för det har alltid funnits överbra tillgång på Emmylou Harris' alla album, utom av det album som är bra. Det är den typen av vetskap som RSD snappar upp, och nu släppte de den som trippel-LP deluxe! https://www.discogs.com/Emmylou-Harris-Wrecking-Ball/release/8394964 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wege Posted April 21, 2016 Share Posted April 21, 2016 Tackar! Ikväll skall Monk få sig en testlyssning Vad tyckte du om plattan Lindome? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lindome Posted April 21, 2016 Share Posted April 21, 2016 Får erkänna att jag inte hunnit lyssna ännu..... Återkommer:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lindome Posted April 24, 2016 Share Posted April 24, 2016 Lyssnar nu! Grymt bra får jag säga, sidan 2 svänger ordentligt och Art Blakey får glänsa lite. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted April 24, 2016 Share Posted April 24, 2016 Lyssnar nu! Grymt bra får jag säga, sidan 2 svänger ordentligt och Art Blakey får glänsa lite. Kul! Jag var på Bengans Skivbutik i Stockholm förra lördagen men jag fann inte Thelonious, London Collection Vol. 3 och inte heller John Coltrane: The Roulette Sides - men skam den som ger Jag fann Thelonious Monk, The London Collection Vol. 3 som testpressning för ungefär samma pris som den vanliga 33 rpm-utgåvan Tydligen blev dessa testpressningar som nu finns att köpa ratade då den aldrig släpptes som 45rpm - så vi får se hur bra den låter Det är en triouppsättning med Monk (Piano), Al McKibbon (Bass) och Art Blakey (Drums) som spelade in London den 15 november 1971 på Black Lion Records ORG Music har gett ut Vol. 1 som en kombinerad dubbel-LP på 45 rpm och en skiva på 33rpm och dessa kunde man beställa direkt från ORG M men transporten var mycket dyr så jag nöjde mig med Ben Webster: Stormy Weather (finns fortfarande kvar!) Dexter Gordon: Both Sides of Midnight (finns fortfarande kvar!) Thelonious Monk, The London Collection, Vol. 1 var slutsåld från ORG M men den lyckades jag få tag på efter att ha läst denna fantastiska recension På Bengans fann jag: Bo Kaspers Orkester: Söndag i sängen Buddy Guy & Junior Wells: The Criteria Sessions Anna Ternheim: Gifts of Changes (10") På Open Mind Records i Uppsala fann jag igår John Coltrane: The Roulette Sides (10") Traffic Made In Sweden (with love) Fläsket Brinner - Fläsket, Limited Edition #0746/1000 Fantastiskt att allt redan finns på discogs Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted April 24, 2016 Share Posted April 24, 2016 Jag köpte också Thomas Rusiak: Magic Villa på Bengan - Jag hade hört något av honom som jag tyckte om och jag läste denna positiva recensionen i min iPhone - men nu vet jag inte vad jag skall tycka Den är ännu oöppnad och jag har lyssnat på nätet och det är inte min stil.... Utgåvan är begränsad till 500ex så det finns kanske något sätt att avyttra den ; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wege Posted April 25, 2016 Share Posted April 25, 2016 Lyssnar nu! Grymt bra får jag säga, sidan 2 svänger ordentligt och Art Blakey får glänsa lite. Håller med, sida två är spitzenklasse... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjohan Posted April 27, 2016 Share Posted April 27, 2016 Ref calle Jr / Emmylou Harris Wrecking Ball Köpte den & spelade igenom nu. Har ej gjort jmf än med CD utg ,vilket väl jag borde gjort innan detta skriv. Men : Detta tyckte jag var riktigt bra. Spontant mer avspänd känsla än CD ( kan lätt låta skarpt & hårt i mina öron iaf ) och de har nog rattat på remix-vreden = tycker mig höra nya grejer. Tycker även att bifogade out-takes ( alt tagningar eller låtar som bara ej kom med ) var bra eller riktigt bra. T ex Cohens Stranger song De har ju laddat på med ett rejält pris men tycker faktiskt att den är värd det Reaktioner från ngn mer som skaffat denna ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts