Jump to content

Spara maximalt med pengar och köp din drömkabel


Patrick82

Recommended Posts

Maten verkar vara det svåraste att spara pengar på, för att man kan inte sluta äta helt och hållet. Och man kan inte äta gift hela dagarna heller. Det är ungefär som strömkablar som ger antingen den bästa basen eller diskanten, men inte både ock. Men till slut hittar man den magiska formeln som ger det bästa av båda världar.

Jag har hittat att det finns ännu billigare bönor som man blötlägger över natten och kokar själv, för en bråkdel av pengarna, är det för bra för att vara sant? Kan dessa magiska bönor vara svaret på hur man sparar pengar med hälsan i behåll...

Link to comment
Share on other sites

Oj....så du trodde bönor, linser och ärtor genom evolutionen endast existerar i burkform.....? Nej de torkade är ju både godare, billigare och förmodligen bättre.

Ibland tror jag som du Taxmannen........

Strömming, he he. Både gott o roligt. Strömming i ormolja, snart i var hifimans kost.

Link to comment
Share on other sites

Jag vet inte om det har nämnts i denna tråden redan för jag har inte läst allt, men Kirskål det växer vilt och det kan man göra paj på med pajskal om man har 1dl vatten, smör och mjöl. Sen en äggstanning på tre ägg, tre dl mjölk och lite salt och peppar. Är bara att blanda runt denna smet och sen hälla ner det i pajskalet som man har gjort tidigare och sen i med Kirskål och stjuts in i ugnen. Naturligt och Gott förutsatt att man inte plockar dessa blad vid närmaste väg där det kör en massa långtradare.. För då vet ingen hur det går sen efter att det passerar halsen och ner i mörkret... Vad gör man inte för hifins Mecka och dessa alla kablar, (Dyrkablar)....:D

Ser ut så här: OBS! Lånad bild från en annan tjomme på nätet! En sån som jag! :mm:

Finns recept på nätet för den som är osäker på hur man gör :)

Mvh

Relaterad bild

Link to comment
Share on other sites

När vi hade hus hade vi ett helvete med denna kirskål, då visste inte jag att det gick att äta. Lite dumt, det tog 5 år att få ner beståndet till en  rimlig nivå. En otroligt invasiv och livskraftig rackare.

Edited by Adagio
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja, det är nog rätt vanligt att man tar dom flesta ogräsväxter för oätligt på det stora hela.. Då är det nog mer sällan att man tänker att det där kanske går att göra paj på :D Hur som helst så gjorde vi paj på denna bladväxt under hela 90 talet när vi hade stuga vid en sjö och det låg mycket riktigt långt ut på landet som man kan tänka sig... Så man kunde göra paj varje dag för där växte det också likt ogräs så det fick bli många pajer och med tanke på att jag ändå blev 180 cm lång ca så har jag dessa kirskåls pajer att tacka... nää, var nog inte bara dom... Men bra mycket bättre iaf än när man körde moppe och åt Snickers på lunchen... Var En Suzuki K50 från 1979 som jag sen aldrig såg nåt mer tyvärr... Vad nu det hade med kirskål att göra.... :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Efter allt denna sparande har jag kunnat få min drömkabel :D. Nu är det dags att ändra lite i dieten så man lever så länge som möjligt. 

Steg 1 är att byta ut rapsoljan mot linfröolja (omega 3), och inte äta några andra oljor. Det blir dyrare kalorier men man får mer tid att spendera med sin kära kabel. Man vill ju inte få hjärtinfarkt efter sin örongasm. Att höra så många nya detaljer är påfrestande för kroppen. Jag har flera gånger haft märkliga erfarenheter av musiken där jag svävar i luften och ser olika ljus. Det är ungefär som att sitta i ett rymdskepp som åker fort genom rymden. Varje gång jag sätter mig i min lyssnarstol är det som att spänna fast sig i ett rymdskepp och åka till andra dimensioner. Att ha ett svagt hjärta är inte att rekommendera, det kan vara farligt. Så minska på fett och öka på omega 3, och fortsätt motionera dagligen.

Steg 2 är att öka på frukt och bär med antioxidanter. Då slipper man bli sjuk och kan lyssna mer på musiken.

Steg 3 är att äta naturlig vegansk mat. När jag fastade i 24 timmar och åt vegansk mat, hade jag lika mycket superkrafter som 48 timmars fasta med vanlig mat.

Här kommer en uppdatering på mitt experiment med bönor. Jag har inte märkt något negativt med dem alls. Min hjärna känns neutral när jag äter mycket av dem. Med mjölk och fisk ändrades min hjärna till det sämre, men inte med bönor. Det är samma som med kablar, man vill ha en neutral kabel som inte försämrar ljudet.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Många har använt mina tips för att spara pengar på mat. Min "fasta och buffé" idé var bra, men nu funkar det inte längre: http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/man-åt-för-mycket-sushi-–-portades-från-restaurang/ar-BBNyoOt?li=BBqxCu3&ocid=iehp

 

Quote

Under ett besök på restaurangen Running Sushi i Landshut i Tyskland förra veckan åt den före detta bodybuildern närmre 100 tallrikar sushi – efter att ha betalat ungefär 180 kronor för att kunna ta så mycket han orkade av buffén.

 

Enligt Bobrowski följer han en diet där han har matstopp under 20 timmar, för att sedan äta “tills han blir mätt”.

 

Kanske måste man ha på sig olika förklädnader när man går på buffé så de inte ser att samma person är där!

 

Förresten, denna veckan har jag beställt 80 kg gammal mat från Matsmart för 500 kr, nästan allt är pumpasoppa. Det kommer räcka hela vintern och jag kommer ha sköna stunder framför min uppgraderade Hi-Fi.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...