Jump to content

Tidnings Tips


Amund

Recommended Posts

Just nu har dom en kampanj på tidningen Fidelity, där dom bjuder på den extra porto avgiften (120Nkr). Så nu kostar ett års abonemang 475NKR.

Som dom själva säger: "Lite dyrare, mycket bättre!"

Själv tycker jag att det är den bästa Hifi tidningen som finns där ute :app:

www.audioforum.no

/Amund

Edit: Glömde lägga in länken :blush

Link to comment
Share on other sites

Av de nordiske magasinene holder de muligens best standard, om man ikke fristes av abbonemang med engang tror jeg man tak på de i de største Pressbyrå butikkene, av entusiaster, for entusiaster. Steg før tex ljud och bild, hifi & musik osv... :)

Link to comment
Share on other sites

Jag gillar sättet dom skriver/beskriver på. Allt är inte svart el vitt och det uttrycker dom bra tycker jag.

Urvalet av testprodukter brukar vara bra med undantag av en viss överexponering av Dali på senaste, men det har dom även bett om ursäkt för.

Och så det inte blir några missförstånd så är det den Norska tidningen "Fidelity" och inte "High Fidelity" jag pratar om.

Är det några här i Sverige som har läst den?

/Amund

Link to comment
Share on other sites

Fidelity är en väldans trevlig tidning. Förutom att de testar intressanta produkter på ett bra sätt, så skriver de med glimten i ögat ;) och inte sällan med god humor (tänk om någon av de svenska tidningarna ville ta efter!). Mässreportaget i senaste numret är ett bra exempel, minns inte senast jag skrattade när jag läste en nordisk hifi-tidning :cool:

Erbjudandet verkar vara en hyfsad deal, man kanske skulle slå till?

Igår tecknade jag mig för en helårsprenumeration för Stereophile, den kostar förvisso ännu mindre - $27.97 (= 192.719 SEK med dagens växelkurs). Det innebär 16.06 SEK per nummer :o !!!

Dock blir det spännande att se om tullen orkar lägga på 6% moms samt speditionsavgift för varje nummer... Men även om de gör det så blir det billigare än de 98 SEK som den kostar på tidningskiosken i stan...

Link to comment
Share on other sites

Fidelity är en fantastisk tidning men vissa tester kunde vara lite mer grundliga, tänker framförallt på de "kabeltester" som varit ^_^. Vad gäller stereophile har jag hört att den skickas från tyskland så extra avgifter bör inte tillkomma. Den som lever får se, jag väntar också på mitt första nummer :)

Link to comment
Share on other sites

Klarer ikke la vær å anbefale HiFi+, dette står idag frem som ett av de absolutt bedre idag, even de amerikanske magasinene..Denne er verd ett abonnemang...

www.hifiplus. com

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Dock blir det spännande att se om tullen orkar lägga på 6% moms samt speditionsavgift för varje nummer... Men även om de gör det så blir det billigare än de 98 SEK som den kostar på tidningskiosken i stan...

Som nämnts på annan plats skickas den ju från Tyskland, EU alltså, och därmed blir det varken moms eller tull (inte för att jag tror att det blivit det ändå...)

Link to comment
Share on other sites

tack om.s det uppskattas.

Hei igjen...

Ser idag at det er noen Nordmenn som har fått det, så da er det bare å vente, innom neste uke bør det ha ankommet, venter selv på mitt ex hit ned til Gbg....

mvh

Link to comment
Share on other sites

borde få februari nummert innan mars börjar :D

Om jag förstått saken rätt så kommer det 6 nummer utspridda över året. Alltså inga specifika "månadsnummer".

I senaste numret (24) stod det att nästa nummer ska komma ut i slutet av februari, vilket kan vara enda fram till sista februari.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...