Jump to content

SWEETSPOT Jönköping 2016


vovven

Recommended Posts

Bristol Sound and Vision Show 2016 – The Best Of

"So to set the scene, we walk into a relatively empty room of a company unknown to me and see two very odd looking speakers pushed right up against the wall and entirely square on. I was wondering what was going on to be honest, especially as there was no music playing! The gentleman giving the demonstration placed a CD in the tray and wound up the volume on the rather pretty Gamut amplifier. Now I was absolutely perplexed as to how a speaker that looked like this and positioned like this could produce such an overwhelming scale and dynamic prowess. It was a “scratch your head” moment. It really was awesome though, the 2.5 way design gave deep, controlled bass that tied the whole performance together. Both myself and Sonny were mightily impressed by the performance despite only being able to listen to a single track."

Kommer till Jönköping :77:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Volvo-S90-BW-1024x675.jpg

Det är mycket glädjande att äntligen kunna tillkännage att Volvo Cars kommer till mässan med sin nya Volvo S90 bestyckad med ett mycket exklusivt ljudsystem från Brittiska Bowers & Wilkins. Även Svenska Dirac har varit mycket delaktig i detta projekt. Volvo kommer dessutom att ställa upp i tävlingen Best of Sound som arrangeras av Svenska Bilstereoförbundet. Passa därför på att vara bland de första i Sverige att stifta bekantskap med denna bil och dess ambitiösa ljudsystem.

OBS! Detta är inget aprilskämt

Link to comment
Share on other sites

concert-tickets.jpg

Välljud i bil och bostad, flera Sverigepremiärer.
Stor försäljning av vinylskivor. Kunniga handlare fyller över 30 meter bord
Tävling med Svenska bilstereoförbundet i klassen Best of Sound.
Svensk publik premiär för nya Volvo S90. Denna bil dessutom bestyckad med det bästa ljudsystem som Volvo någonsin erbjudit sina kunder.

Boka biljett innan 10 april och spara 100.-

Link to comment
Share on other sites

Jag förbokade biljetter i lördags, men har än så länge bara fått ett kvitto från PayPal på tre st biljetter. Kommer kvittot från PayPal gälla som biljett eller ska jag invänta ett annat mail? Och i så fall, är det normalt att det tar 4 dagar?

Link to comment
Share on other sites

Äntligen dags! Denna trevliga tillställning i Jönköping. Både för utställare och besökare. Om jag säger att det är en mysmässa upprepar jag både mig själv och andra :)

I år presenterar vi två nyheter tillsammans med Balance Bild & Ljud i Jönköping. Vitus integrerade RI-100 med inbyggd DAC med full DSD-support. Något vi själva väntat på ett tag!

Gauder Akustik Arcona 80. Ett mästerstycke enligt tyska Stereoplay och jag är beredd hålla med. Spelar homogent och massor med dynamik och bas för sin storlek och framförallt för sitt pris.

21184689-MZilJ.jpg

Mvh/Kenneth & Co

Link to comment
Share on other sites

Äntligen dags! Denna trevliga tillställning i Jönköping. Både för utställare och besökare. Om jag säger att det är en mysmässa upprepar jag både mig själv och andra :)

Jag upprepar det ännu en gång. Kan bara hålla med. Där finns måhända inte "Ferrari och Lamborgini" men även det kan bli lite tröttsamt och tjatigt i längden. Där brukar också visas upp prylar från nya entreprenörer i branschen, vilket alltid är kul. Dessutom härliga entusiaster att dela dagen med.

Jag ser fram emot komma dit igen.

Link to comment
Share on other sites

rent-a-tent-p%C3%A5-Sweetspot-Jkpg-2016.

Febril aktivitet på mässområdet.

Rent a Tent ställer upp ett stort tält i vilket Volvo kommer att visa sin nya S90.

Personal från Volvo kommer att fokusera på det enligt egen utsago "fantastiska ljudsystem" som denna bil är bestyckad med.

Missa därför inte möjligheten att vara bland de första i världen att uppleva denna bil och dess ljudsystem från Bowers & Wilkins.

Edited by vovven
Link to comment
Share on other sites

Lugnet-f%C3%B6re-stormen.jpg

Manegen är krattad och alla utställarna är redo.

I morgon bitti kommer det stå ytterligare 10 bilar med Sveriges bästa ljudsystem på plats runt fontänen.

En av dessa är som bekant nya Volvo S90 som har något av det bästa som finns av fabriksmonterat ljudsystem.

Det är dock flera utställare som vill ge Volvo en match under morgondagen tävling i Best of Sound.

Edited by vovven
Link to comment
Share on other sites

Tackar för en som alltid trevlig mässa med en del riktigt bra upplevelser! Vinylbutiken och Ultimate/TAD var väntade toppar för mig, men även Line Magnetic med sina kopior på gamla studiomonitorer gav ett bestående intryck :thumbsup:

Volvon stack ut mer som bil än ljudsystem - Det är svårt att värdera bilstereo i en stillastående bil utan vindbrus och däcksljud, men den kändes verkligen High-End som bil för en gångs skull och står inte de tyska premiummärkena (långt) efter.

Lite synd att mässan verkar krympa. Klart färre utställare än tidigare år och antalet hyllmetrar vinylbackar var i minsta laget. Hoppas att det vänder - alltid kul med evenemang utanför storstäderna!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...