klas Posted February 12, 2016 Posted February 12, 2016 Hej hopp, och så vidare..:-) Det är nu så att jag gått och blivit med Embla, helt oföhappandes. Och så långt är allt väl, så att säga, har rippat en hel del skivor och lyssnat en del... men när jag i afton, glad i hågen med ett glas vin ( på behörigt avstånd från dyrgriparna, har nämligen en kostsam erfarenhet av vin i Bladelius fjärrkontroller sen tidigare...) ska koppla in Emblan i nätverket, för att kunna använda Bladelius vansinnigt dyra remote-app, påbörjar den lilla godungen emellertid bete sig märkligt.... det interna minnet hittar den inte överhuvudtaget, och nya skivor vill den inte rippa alls... Någon som har erfarenhet av Embla därute? Nåt med mjukvaran? Nåt med inställningar? Nåt med mig kanske ?:-) Mvh Klas Quote
calle_jr Posted February 12, 2016 Posted February 12, 2016 Jag har ingen aning men den som kan ha svar behöver antagligen veta vad du använder som fjärr. Quote
klas Posted February 12, 2016 Author Posted February 12, 2016 Emblan nyttjar både Mjölner och Bladelius egen app.... Tror det är nåt med mjukvaran. Vid omstart vill den uppdatera, men hänger sig och tappar nätverket . Likadant varje gång, och jag kommer inte förbi det. Quote
calle_jr Posted February 13, 2016 Posted February 13, 2016 Ok, jag förstod det först som att du styr den med en läsplatta eller telefon som inte tillverkas av Bladelius. Sorry. Ibland kan en mjukvaruinstallation över wifi bli korrupt om man har både 2.4 och 5GHz-band på sin router. Men det är ett långskott. I värsta fall finns det väl en factory reset i Emblan. Quote
Richard Posted February 13, 2016 Posted February 13, 2016 Reset är även det första jag tänker. Om det finns. Quote
klas Posted February 13, 2016 Author Posted February 13, 2016 Precis min tanke, är väl bara att fabriksåterställa.....men var och hur hittar man den..? Quote
Richard Posted February 13, 2016 Posted February 13, 2016 Kolla i manualen efter system settings. Hittade en på nätet. I slutet står det om enable software updates. Hittar dock inget så här direkt om reset. Quote
klas Posted February 13, 2016 Author Posted February 13, 2016 Tror det handlar om att stänga av den automatiska uppdateringsfunktionen. Men det är liksom lite för sent... Quote
shifts Posted February 14, 2016 Posted February 14, 2016 Det framgår inte om du vänt till direkt till återförsäljare eller Bladelius ännu. Låter som nästa steg. Quote
Richard Posted February 15, 2016 Posted February 15, 2016 Tror det handlar om att stänga av den automatiska uppdateringsfunktionen. Men det är liksom lite för sent... Så är det garanterat, men efter att ha pysslat med datoriserade mojänger en del har jag upphört att förvånas kring hur saker ibland kan lösa sig genom att ändra en inställning för att sedan ändra tillbaka... Quote
Recommended Posts