fei Posted February 6, 2016 Posted February 6, 2016 Da var Focal Maestro i hus. Kassene veide samlet over 420kg så å få de inn i hus var et mareritt selv med 4 mann og en liten dame som løftet. Når de først var inne var det veldig greit. 2 personer var nok til å vippe kassene opp. Det følger med en lasterampe man setter foran kassene, maestro er som med scala, med hjul, så det var bare å trille de inn i stua. De var likevel så tunge at de lagde spor i parketten. Her er de sikret mot vaskehjelpen :-) fei 1 Quote
Richard Posted February 6, 2016 Posted February 6, 2016 Focal Maestro är en våt dröm. Är mycket avundsjuk. :-) Ska bli väldigt spännande att se fortsättningen. Quote
octavia rs Posted February 6, 2016 Posted February 6, 2016 Focal Maestro är en våt dröm. Är mycket avundsjuk. :-) Ska bli väldigt spännande att se fortsättningen. Kan bara hålla med, tycker Maestro är den bästa i Utopia serien. Bebop 1 Quote
LasseJ Posted February 6, 2016 Posted February 6, 2016 Grattis! Det där är nog riktigt fina högtalare. Ska bli intressant att läsa om dina lyssningsintryck framöver. Vad har du för övrig utrustning? /Lasse Quote
Adagio Posted February 6, 2016 Posted February 6, 2016 Super! Grattis, gillar städhjälps-avgränsningen, hjälper den mot klåfingriga barn? Quote
calm Posted February 6, 2016 Posted February 6, 2016 Grattis! Focal tillhör ett av mina absoluta favoritmärken. Scala har jag hört en del av och Maestro hörde jag i ett sammanhang som jag verkligen gillade, med toppelektronik. Så du kan se fram emot många musikupplevelser framgent. Du får presentera din anläggning i övrigt och lite lyssningsintryck ser vi fram emot. Calm Quote
fei Posted February 6, 2016 Author Posted February 6, 2016 De krever nok litt innspilling, men det overrasker hvor annerledes de er fra Scala V2. Scala er jo en fantastisk høyttaler det, men Maestro er endel bedre. Jeg hadde trodd at Maestro skulle være Scala på steroider, men den oppfører seg som en helt annen høyttaler. Lydbildet er mye større. Det strekker seg ut og er mye luftigere enn Scala. Spesielt mellomtonen er mer oppdelt og føles mye renere. Det er lettere å peke på instrumenter og stemmer i lydbildet. De har også mye mer mellombass også her er detaljene mye bedre. DEt løsner vel mer og mer etterhvert som de blir innspilt, men foreløpig har jeg en veldig god følelse. Det er lenge siden jeg har merket så store forskjeller som nå. Når man har høyttalere i "litt" høye prisnivå så blir forskjellen mindre og mindre til tross for at oppgraderingene koster veldig mye penger. Denne gangen hadde jeg forventet at det skulle være bedre, men at forskjellen var så stor var veldig overraskende. Resten av komponentene er Onkyo P3000R/M5000R Mac mini Onkyo BD-SP809 Audioquest Mammoth Supra strøm og interconect Den neste oppgraderingen er forforsterkeren. Tipper jeg går for en Naim N-272 og etter det Naim Nap 300DR sluttforsterker. Jeg liker egentlig M5000R veldig godt og har enda ikke funnet noe osm gir så mye bang for buck som den, men merker at maestro er i noen ligaer over denne. Ang barn så hjelper neppe vaskehjelp-proofingen min :-) Barna mine er meget godt dressert. De vet at straffen for å ta på stereoen er grusom ;-) Quote
fei Posted March 7, 2016 Author Posted March 7, 2016 Takker så mye. Er veldig fornøyd med de. Testet de med naim 272 og naim nap 250 dr. De passet fint til maestro så blir nok noe slikt neste sommer bare med NAP 300 istedenfor 250. Quote
Recommended Posts