octavia rs

Hemma hos Octavia rs

Recommended Posts

On 2020-05-20 at 17:21, octavia rs said:

@byZan var på rätt spår då de var fyra styck fötter i lådan som för övrigt kom ifrån @VoicesInMyHead som avyttrade lite av sin arsenal.

Dessa är ifrån Ansuz och modellen är D-TC (tillverkas inte längre). Diskarna är gjorda av en metallegering och mellan dem finns 2x3 keramiska kulor de väger strax över 200g styck.

Placeringen blev under mitt slutsteg, två i framkant där transformatorerna sitter (2x1kVA) och en ensam där bak. Steget väger in på 43kg så de var lite bökigt att få in dem men lite duploklossar fick agera stöd när operationen genomfördes :)

Vad tycker du om Darkz D-TC?

Jag tycker nog att de är de bästa jag testat hittills, bättre än alla Finite Elemente, Stillpoints, BDR, mfl som testats i anläggningen. 

Har under högtalare, strömlist och elektronik, så när som på 2 strömförsörjningar till RIAA och skivspelare och Mac Mini, där det för tillfället är Darkz C.

Kan verkligen rekommendera att testa dem, på vissa positioner i anläggningen är det verkligen haksläpp.

On 2020-06-29 at 13:40, Kilgore said:

Vad tycker du om Darkz D-TC?

Jag har inte jämfört med andra fötter så inga direkta referenser så att säga.

Just nu har jag 6st justerbara under högtalarna, 3st under steget och om allt klaffar så hämtar jag 6st till imorgon som ska in under TAD cd/dac och dCS Networkbridge.

3 hours ago, octavia rs said:

När man vill hem snabbt och prova lite mer Ansuz Darkz D-TC fötter....

_20200701_165129.thumb.JPG.62eb75eee6162f3a84f8f43748d41da8.JPG

Då borrar brunnsborrarna rakt ner i en massa kabelrör och borrar av 2st 4G240 kvadrats kablar till en maskin. Så nu var kvällen räddad :diss:

received_272493054016883.jpeg.92916588bafc9ba4dcbe5c348d260601.jpeg

De rören som är helt av ligger underst givetvis.

Hoppsan.

Vad är det för maskin som har 2x 4G240 matning? :)

2 hours ago, David_33rpm said:

Hoppsan.

Vad är det för maskin som har 2x 4G240 matning? :)

Det är en 315kw motor till en stenkross.

Men nu är de skarvat och anläggningen provkörd och tömd på sten redo för drift imorgon igen.

17 hours ago, octavia rs said:

Det är en 315kw motor till en stenkross.

Men nu är de skarvat och anläggningen provkörd och tömd på sten redo för drift imorgon igen.

Då förstår jag att det krävs den dimensionen.

Kikade in i elskåpet på jobbet som matar en lite mindre elmotor än stenkrossen, rejäla säkringar som matas av samma produktfamilj som jag har till stereon. Dock 185 istället för 1.5 mm2.

Posted (edited)

Dagen började 05.15 när yngsta sonen fick för sig att vakna (är de helg då ska man upp tyckte han :28:).

Efter lite plock och annat meck så hamna man i soffan med en kopp Java 

_20200704_070404.thumb.JPG.2e36d74eedf64301a4051ba8b59af6d8.JPG

Och Roon fick välja fritt ifrån Qobuz, just nu spelas detta.

GWyrfF5.png

Och nu valde Roon detta.

AalW6C8.png

Roons Radio funktion där den väljer fritt utefter vad man lyssnat på innan har verkligen breddat mitt lyssnade nog den funktion jag uppskattar mest.

Nu rulla vi vidare med detta.

V0krWxo.png

Nu börjar de tjatas om frukost :D Jaja man hann ju med tre låtar :)

Edited by octavia rs
Stavfel

Att gå upp tidigt på morgonen de har jag nog mer eller mindre gjort hela mitt yrkesliv @byZan tycker de är skönt att komma igång. Oftast ringer klockan 04.45 och flera kunder jag servar börjar tidigt (ca 04.00-06.00) så de uppskattar att man kan vara på plats direkt vid strul på morgonen.

Denna veckan var det haveri på måndagskvällen i ett asfaltverk som skulle leverera 1000 ton asfalt till ett trafikverksjobb på natten så de blev ett par timmar där att fixa. 

Sen i onsdags var de haveri på stenkrossen som bland annat förser asfaltverket med material och man ville gärna producera (krossar fram cirka 5000 ton olika makadamfraktioner per 8h pass) på torsdagen igen så då blev det kvällsjobb.

Så man är lite mör i kroppen och såg fram emot att få lite sovmorgon idag :63: men de smög sig.