Jump to content

Hemma hos Octavia rs


octavia rs

Recommended Posts

Så du har inre kvar det andra för att AB testa?

men det där “var i systemet skall man lägga mest” är klart intressant, såg just en av Jay’s videor där han snackar om just det.

 

snyggt försteg helt klart…hur mycket tid har du på dig att testa?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, thli72 said:

Så du har inre kvar det andra för att AB testa?

 

Nope, någon måtta på mängden prylar får de vara jag börjar få ont om plats att trycka in saker på och jag tror mig veta karaktären på C-2000 såpass bra efter dessa veckor att jag inte behöver testa mot C-600.

 

1 hour ago, thli72 said:

snyggt försteg helt klart…hur mycket tid har du på dig att testa?

 

Ingen aning....ett par dagar, veckor, månader :D får väl se när Olle börjar sakna den han brukar inte vara så stressad av sig så de får nog stå här så länge jag känner att jag behöver det.

 

1 hour ago, AlfaGTV said:

Är de funktionellt lika Octavia? Spännande test oavsett! :)

 

Ja de kan man säga, C-600 har ingen DAC och den har ju extern PSU men i övrigt samma upplägg med fullt balanserad dual-mono konstruktion men allt är taget några snäpp upp i hur de är genomfört.

 

Kvaliteten på bygget är så sanslöst bra de är verkligen något speciellt med dessa TAD byggen. Knappar, reglage de är sån precision på dem och allt ihopsatt med en sanslös finish.

 

Är nästan lite overkligt att sitta i soffan och titta på den i racket de är en apparat jag drömt om att kanske äga men alltid tänkt de kommer aldrig att hända men nu står den här iofs. bara på test till att börja med men bara det är en bra bit på vägen.

 

Får ge det några dagar att bli varmt i kläderna då de är mycket material att värma upp det har spelat i ett par timmar nu.

Link to comment
Share on other sites

TAD har ju minst sagt en genomtänkt linje i sina produkter. Matchningsproblemen finns ju inte för dig när du följer TADs produktprogram. Min gissning är inte om C600 är bättre som försteg, för det är klart den kommer att vara, utan hur mycket bättre.

Skall bli kul att höra om hur du tycker de skiljer sig åt. 

Link to comment
Share on other sites

Det är ju inte så vanligt att man som TAD kör hela linjen ifrån källa (nästan de har ju ingen streamer :monkey-see-no-evil:), försteg, slutsteg och högtalare @Apexorca så vanligast är ju att man får mixa och matcha ihop vad som passar ens tycke och smak.

Just matchnings problem kan ju säkert dyka upp inom TAD med men de torde vara små då allt utvecklats för att passa ihop.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Kul att du testar C-600 direkt efter C-2000.

Kom bara ihåg att den tar låååång tid på sig att komma upp i arbetstemperatur.

Den kommer bara låta bättre o bättre under första veckan, så lyssna inte kritiskt förrän den stått på en vecka, o slå sedan inte av den, precis som med D1000, den måste med alltid stå på för att låta optimalt.

Link to comment
Share on other sites

Lite udda fråga men undrar om de flesta företag siktar på samma "ljudsignatur" i sina olika serier?

 

Dvs har 1000, 2000 och 600 (varför 600? skumt att ha ett lägre nummer för topserien , varför inte 3000. . kanske för likt Boulders serier) samma ljudsignatur?

 

Om inte så kan det vara lite utmanande och kul att blanda serierna :)

Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, thli72 said:

Lite udda fråga men undrar om de flesta företag siktar på samma "ljudsignatur" i sina olika serier?

En berättigad fråga.
 

Baserat på egna erfarenheter så brukar grundsignaturen eller samma ”house sound” finnas i olika modeller. Det gäller t ex med Dynaudios högtalare men på de större modellerna är det en bredare klang, du kan spela betydligt högre utan att det låter distat eller pressat. Det är också mer upplöst i övre registren (inte ”vasst”) utan mer som att man använt en finare pensel. Men den grundläggande klangen är i stort sett den samma.

 

Det är samma sak med VTL. De större modellerna har ett stadigare grepp neråt och allt låter renare och lugnare. @Daniel brukar kalla det ett ”bättre organiskt flöde”. Men den musik jag spelar mest märker jag det på t ex stråkkvartetter där jag får mer upplevelsen att de sitter i rummet och spelar och stråkens drag över strängarna känns renare. Storbandsjazz och stark orkestermusik typ Mahler och Bruckner får en större slagkraft. Det blir snarare rummet och öronen som sätter gräns för hur mycket jag kan dra på. För denna effekt samspelar naturligtvis det hela med högtalarna och en ren insignal.

 

Det hela handlar inte om enorma skillnader utan ligger snarare inom det sublima området, det där små detaljerna som tillsammans ändå ger skillnad vid fokuserad lyssning.

 

Om jag däremot hade sökt reptilsnabb kickbas så hade jag gått tillbaka till transistorförstärkare. Med VTL och t ex Audio Research får man en något rundare bas som jag tycker bättre speglar den verklighet jag tycker är den rätta och som ger en större ljudbild. Men detta är i hög grad kopplad till smak och vilken musik man föredrar. För mig känns det helt omotiverat att blanda olika tillverkare i förstärkarledet. Det skulle jag i och för sig kunna tänka mig om jag varit missnöjd. Finliret har istället varit att hitta de ”bästa” rören (trioderna).
 

På pickupsidan spelar jag med Koetsu Rosewood och Ortofon Windfeld. I det fallet har de väldigt olika klang där Koetsu fokuserar mer på djup och värme och ”lagom” dynamik. Ortofon har mer ”kick” och snärt och upplevs ha en rakare tonkurva. Jag anser att båda låter fantastisk men annorlunda med helt olika ljudsignaturer. 

Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, Bebop said:

Om jag däremot hade sökt reptilsnabb kickbas så hade jag gått tillbaka till transistorförstärkare. Med VTL och t ex Audio Research får man en något rundare bas som jag tycker bättre speglar den verklighet jag tycker är den rätta och som ger en större ljudbild. Men detta är i hög grad kopplad till smak och vilken musik man föredrar. För mig känns det helt omotiverat att blanda olika tillverkare i förstärkarledet. Det skulle jag i och för sig kunna tänka mig om jag varit missnöjd. Finliret har istället varit att hitta de ”bästa” rören (trioderna).

 

Ja, lite så är det. Jag tycker nog också att stora rörförstärkare presenterar en realistisk bas, det är lika mycket kraft och anslag men ofta utspritt på en större "yta" rent ljud-illusoriskt, så man upplever den som lite lugnare. Men det är som du säger, man måste välja utifrån preferens. Realism går att hitta i olika aspekter av ljudet, i klangen, dynamiken, transientsnabbheten osv. 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, thli72 said:

Lite udda fråga men undrar om de flesta företag siktar på samma "ljudsignatur" i sina olika serier?

 

Dvs har 1000, 2000 och 600 (varför 600? skumt att ha ett lägre nummer för topserien , varför inte 3000. . kanske för likt Boulders serier) samma ljudsignatur?

 

Om inte så kan det vara lite utmanande och kul att blanda serierna

 

Jag tror ju att de flesta företag försöker hålla en liknande signatur på serier i olika prisklasser annars skulle de nog bli lite konstigt om man har en enklare modell som man gillar och vill byta upp sig inom samma märke och då få en totalt annan karaktär men de finns ju säkert undantag. Jag håller med i det @Bebop skriver då jag själv upplevt liknande förhållande med tidigare märken jag ägt tex. Focal, Devialet m.m.

 

Varför TAD gjort så vet jag inte med namnen de finns säkert en förklaring (eller inte) men 600 serien kom nog först och ersätts ju av 700 nu. 2000 serien tror jag inte de kommer komma mer i den är väl den som är mest udda egentligen och de nya D1000 och DA1000 som släppts i Japan nu har bara tillägget TX på slutet.

 

Jag har ju inte jämfört samma typ av elektronik jag har ju 1000 serie DAC/CD och 2000 serie slutsteg men jag kan säga att 2000 och 600 seriens försteg har liknande karaktär så de är nog designade att låta på samma sätt.

 

Får köra en snabb genomgång av C-600 sen har elverket där jag bor fått för sig att bryta strömmen i 1,5h.

 

Bilder kommer härifrån detta test.

 

https://6moons.com/audioreviews/tad/1.html

 

Två lådor blir det, förstegs del och PSU del.

 

5.jpg

 

 

Fronten bjuder på det man behöver för att kunna styra den och displayn syns på flera 100m känns det som men den går som tur är att ha släckt, allt som lyser är en liten gul svag diod att den är igång likt alla andra TAD prylar.

 

6.jpg

 

 

Både försteg och PSU har tre av dessa koner som fötter.

 

8.jpg

 

 

Baksidan erbjuder dessa anslutningar.

 

9.jpg

 

12.jpg

 

 

Chassit på förstegdelen börjar med denna underdel på 15kg.

 

1444763484796.jpg?format=1000w

 

 

Insidan är fullt balanserad dual-mono. För de som är mer intresserade av de tekniska så låna jag denna text som beskriver hur de är byggt.

 

"The audio signal routes in an unusual way. Initial buffering and preamplification are carried out in separate paths for each input. RCAs sport balancing circuits and Burr Brown OPA2134 and other ICs for gain regulation between the RCA and XLR legs. The signal then couples via large foil capacitors which bear the TAD logo to the resistor-ladder attenuation IC that's also adorned with the TAD logo. From here the signal proceeds to the gain stage based on large complementary pairs of Sanken 2SA1859 and 2SC4883 transistors mounted on sizable heat sinks. Interestingly each channel sports eight transistors separately for the RCA inputs (the signal leaves that section in balanced form) and XLR section and—it thus appears—also separate for each input. Hence there is no parallel connection of inputs. Each of them has its own discrete gain circuit. Afterwards the signal moves to the upper PCB whose outputs are switched by Takamisawa relays and routed via coupling capacitors to the output connectors on the rear panel. The coupling capacitors are shielded by a copper plate."
 

 

13.jpg

 

 

De mest kritiska delarna är skärmade med kopparplåtar.

 

18.jpg

 

 

I PSU delen huserar en 400VA trafo och likriktare samt första DC glättningen resten av nätdelen sitter i fronten på försteget nära det som ska försörjas.

 

20.jpg

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Just now, thli72 said:

Ser ut som du måste ha nätdelen ganska nära, blir väl lite klurigt för dig?

 

Kablarna är 1m så de är lugnt jag har redan en lösning på det men just nu är de provisoriskt delux :monkey-see-no-evil:

 

Jag kommer inte behöva mer kabel och tror inte jag skulle vilja ge mig på att bygga nått heller för den delen.

 

Nu låter jag som att jag ska ha försteget men jag är inte riktigt där än :cool:

Link to comment
Share on other sites

Bara svårt att få till kablarna till PSUn snyggt ;)

 

Men gissar att det måste låta galet bra för att motivera ett köp. . .2000 serien passar mer i design med ditt system kan man tycka.

Sen är det rejäla pengar för ett 600, även begagnat. . .gissar liknande pengar som att uppgradera till CR1 :sunglasses:

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, thli72 said:

Bara svårt att få till kablarna till PSUn snyggt ;)

 

 

Nej de blir hur enkelt som helst bara jag roddar om i racket :cool: (ja de blir en ny baksida @AlfaGTV :D )

 

5 minutes ago, thli72 said:

Men gissar att det måste låta galet bra för att motivera ett köp. . .2000 serien passar mer i design med ditt system kan man tycka.

 

Skulle säga att C-600 passa mycket bättre då den har en borstad aluminium och är inte så "silvrig" som C-2000 den stack ut mycket mer så ska man gå på design så vinner C-600 i mina ögon varje dag :)

 

9 minutes ago, thli72 said:

Sen är det rejäla pengar för ett 600, även begagnat. . .gissar liknande pengar som att uppgradera till CR1 

 

De beror nog helt på var och vem man handlar av ;)

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, octavia rs said:

en ny baksida

Det är väl nästan självskrivet vid det här laget? :D När ni pratade om uppvärmningstider för TAD-prylarna kom jag osökt att tänka på vinterövningar i lumpen där man fick värma oljetråget på lastbilar med blåslampa för att kunna starta dem? Är inte det nåt man göra även med TAD? :zany: :rolllaughing:

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, AlfaGTV said:

man fick värma oljetråget på lastbilar med blåslampa

Det visar ju på att utvecklingen går framåt. När jag lumpade uppe i Sundsvall värmde vi lastterrängbilarn (tror de hette 934) med med glödande träkol i en spann som vi ställde under tråget.

 

Det är gott att man har rörförstärkare. De behöver ingen evighet för att värma upp. 3-4 minuter tar det med förvärmning. Sedan brukar jag vänta en kvart och då klarar man bara med svårighet att lägga handen på toppen. Tempen är vårt stora öppna rum brukar höjas med ca 4 grader, från 23 - 27 grader under en full dag. Med öppet fönster på glänt bakom anläggning så håller det sig inom 2 grader.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, thli72 said:

Lite udda fråga men undrar om de flesta företag siktar på samma "ljudsignatur" i sina olika serier?

 

Ja, det är min uppfattning. Byter man upp sig vet man vad man får och kan generellt räkna med förbättring.

 

Tankar kring detta...

De märken där jag testat olika förstärkare på olika nivåer har samma grundplåt eller ljudideal på återgivningen. Uppåt på stegen i samma generations produkter fylls det på med förbättrade egenskaper efter samma ideal. Så är det nog med de flesta märken. När man byter generation på produkter till nya konstruktioner ändras ljudet eventuellt åt ett lite annat håll, men du känner ofta mycket väl igen dig ändå. Tex Wilson, Sonus faber, Dynaudio, ARC, Dan d'Agostino Krell och TAD (finns fler bra exempel). 

Med TAD så har man ju allt från signalkälla, försteg, slutsteg och högtalare. Dessutom är de utpräglat noggranna med sitt ljudideal som jag betraktar som tydligt. TAD är för mig ett sådant företag att jag skulle kunna uppgradera mig i produktlinjerna utan att testa och vara mycket säker på vilken effekt det skulle ge min anläggning. Man vet vad man får. Stora välrenommerade företagen är ofta rätt bra på detta. 

 

Link to comment
Share on other sites

Fredag igen, var blir veckorna av egentligen :39:

 

Ofta när jag kommer hem på fredag så lägger jag till den nya Weekly Q ifrån Qobuz så även idag och där är ofta nått nytt som man inte hört innan i den som läggs till i biblioteket för framtida lyssning :)

 

Kört lite låtar nu och mitt lånade TAD C-600 försteg har fått värma till sig i 5 dagar nu..... :105:

 

Screenshot_20211105-182346.thumb.png.18f0597c4e1729ec3dbe79785b403b62.png

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, octavia rs said:

Ofta när jag kommer hem på fredag så lägger jag till den nya Weekly Q ifrån Qobuz

Samma här men det är ytterst sällsynt jag hittar något nytt intressant. Det är väl en åldersgrej och jag lever kvar i 70-talet. På höstarna då kom det ut en drös av nya jazzalbum med t ex Freddie Hubbard, Dexter Gordon, Herbie Hancock, Chet Baker, Weather Report, Alice Coltrane, Charlie Haden,  Keith Jarrett, McCoy Tyner, Stanley Clarke och många fler. Idag kommer samma album ut men i nymastrar. Det kom också massor av inressant musik från ECM, Prestige, Muse,  Stax och Atlantic, för att nämna några bolag. Det är ytterst tunnsått med ny och spännande jazz (i mina öron) idag. Många skickliga musiker som inte har något att säga.

 

Ingen tycks tagit deras plats eĺler så släpps de inte fram. Pop och rocksvängen är jag för dåligt insatt i. Jag är uppväxt i en tid då vi såg fram emot nya album med Paul Simon, Lynard Skynard, CSN&Y, David Bowie, Stones, Van Morrison, Joni Mitchel, Aretha Franklin m fl. Jag zappar i nyhetsfloden men jag tycker det är mest skräp som bara skrapar på ytan. Alltid med några undantag. Men som sagt, jag inser att det är en åldersnoja.

 

Samtidigt är det kul att se det konstanta flödet av nymastrade album från 50-70-tal som onekligen var en storhetstid både för jazz, pop/rock, visa och americana. Förra veckan köpte jag ett gäng nymastrade och nypressade 70-80-tals album med Pharoah Sanders. Det var då det hände. Ljuset i mörkret är den klassiska musiken. Där händer det mer än någonsin.

 

En statistiker sa en gång att med den tonskala vi har så är inte kombinationerna av möjliga kompositioner som vi betraktar som musik oändlig. Ju fler kompositioner och arrangemang vi producerar desto färre kombinationer återstår att presentera som nyheter...:65:

Link to comment
Share on other sites

Jag tyckte att det inte fanns så mycket nytt under en period för kanske 10 år sen, men jag gick in till 100% och lyssnade på nästan allt jag kom över på nätet. Det slutade med ett antal skivor som bryggade över till hårdrock, klassiskt, country mm. Kan inte säga exakt hur det gick till men antar att hjärnan börjat koppla på synapser för annan musik än jag normalt lyssnade till. Om man vill så tror jag det går att brygga över till nyare musik och helt enkelt bredda sin musiksmak. Det som också var en öronöppnare var nån AI som hittade artister som låter som någon annan känd artist. Det gick upp för mig att det leder ju ingenstans. Enda sättet är att lyssna på annan musik och se om det engagerar.

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Bebop said:

Samma här men det är ytterst sällsynt jag hittar något nytt intressant.

 

Jag menar inte nytt som i att det måste vara gjort på senare tid mer att de är en artist eller liknande som jag kanske inte hört innan.

Jag lyssnar på det jag gillar bryr mig inte nämnvärt om de är ifrån en viss tidsepok, typ av musik osv. 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Sparka igång min Roon ROCK maskin idag inte haft igång den på länge....Roon tyckte jag varit borta länge så jag var utloggad både från servern och remoterna när det var fixat hade Roon lite att fixa med de ändringar i Qobuz som jag gjorts med Innuos Sense. Tog ett par minuter sen var Roon "Up to date" och innehållet i båda maskinerna var lika.

 

231418167_Screenshot_20211113-1126192.thumb.png.34e9be77ce3f75fc1e0a3a72a5966c4f.png

 

593615322_Screenshot_20211113-1127372.thumb.png.dedc2ec48241325cfbbad936f4d16b0d.png

 

Jag har klart vant mig vid Innuos och ser nu ingen större mening med att fortsätta använda Roon skulle kanske sälja NUC'n men man vet ju aldrig kanske får någon nytta av den framöver. Innuos går ju att köra som Roon Core med men som sagt ser ingen mening med det då Innuos egna OS i mina ögon och öron levererar riktigt bra 

 

Har ju en Uptone etherREGEN switch som inte gör någon nytta längre den skulle man kanske se till att sälja :) 

 

Testen av TAD C-600 rullar på varit igång i nästan 2 veckor nu så de börjar bli dags för att koppla om till att köra DAC direkt....hoppas egentligen att jag inte upplever allt för stor skillnad men jag är rädd för att de nog är det :monkey-see-no-evil:

 

1871138608_DSC_05572.thumb.JPG.168c18dc967d83520fcd1189648fbc9f.JPG

 

 

Dock överskuggas testet av den här vattenskadan vi råka ut för de är drygt att vänta på försäkringsbolagets utlåtande men men i veckan kom denna på plats som förhoppningsvis ska förhindra att de skulle kunna hända igen eller bli så omfattande.

 

2030952735_DSC_05582.thumb.JPG.d8dd9b330417bb44a94561ad7281d3ee.JPG

Link to comment
Share on other sites

Till o med din vatteninstallation är snygg ;) 

 

ROON är fortfarande bra men många börjar komma ikapp, och det är skönt att slippa en ROON Core ibland

Kör mycket med Tidals egen app på många enheter och det känns helt klart väldigt likt ROON numera, tittar lite på en Tidal Connect enhet till köket som prov.

 

Kul att se vad som händer när du kopplar ur C600. . .kan vara så att urkopplingen märks mer än inkopplingen.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, thli72 said:

Till o med din vatteninstallation är snygg ;) 

 

 

Jag kan inte ta "cred" för rören men visst de är väl helt ok gjort det med :D

 

1 hour ago, thli72 said:

ROON är fortfarande bra men många börjar komma ikapp

 

Jag skulle vilja säga att Innuos är lika bra som Roon i vissa delar bättre de är fokus på de väsentliga att spela musik på ett ställe mer och mer avskalat än Roon. Innuos app är rätt lik Qobuz egna och de är tydligt att de haft ett nära sammarbete när de tagit fram den i mitt tycke fungerar Innuos lösning väldigt bra på flera plan.

 

1 hour ago, thli72 said:

Kul att se vad som händer när du kopplar ur C600. . .kan vara så att urkopplingen märks mer än inkopplingen.

 

De är säkert så när jag koppla in C600 kom den iskall ur en bil och de tog många dagar innan den ens börja kännas lite ljummen så du kan säkert ha rätt i att skillnaden är större vid bortkoppling än när jag klämde in den i racket för två veckor sedan. 

 

Hoppas hinna göra lite seriöst testade i helgen men mycket annat som pockar på uppmärksamhet, handbollsträning, fotbollsavslutning, handbollscup och simskolor......

Link to comment
Share on other sites

När man inte känner sig helt hundra och är hemma men ändå tillräckligt frisk för att hitta på nått då var det lagom ansträngande att testa att köra Roon som server igen och enbart ha Innuosen som "endpoint".

 

Screenshot_20211116-084430.thumb.png.bdf8a2cb53de1ebc391adf9c75db71ce.png

 

1637047951643.thumb.jpg.f578a635a0b706d1503dace2c8daad06.jpg

 

 

Roon Core ligger på min NUC som drivs med 19V ifrån en HD Plex PSU (den driver även fiber nod, router). Efter routern (Ubiquiti Edge Router X SFP med extern wifi access point kopplad i en stor switch som förser resten av huset med nätverk) har jag min Innuos Phoenix switch och i den är NUC och Statement kopplad. Nätverkskablar är Belden KAT6 bonded pair (router->Phoenix->NUC) och ifrån Phoenix till Statement har jag min egna KAT7A med extra skärm.

 

USB kabel ifrån Innuos till DAC är en Tubulus Argentus V3.

 

978335789_6-USB-cable-V2-tubulus-argentus-best-affordable-silver-high-end-audio-dac-a-b-plug-dsd-cbl-se-argent-haut-de-gamme-lisolation-de-lair-streaming-jitter.jpg.d9795f148972ff6630219c4b00c509df.jpg

 

Det går på ett par sekunder att skifta mellan att ha Innuos som Roon Player eller via deras egna OS så skapligt lätt att jämföra.

 

Initialt så låter det lika mellan de båda vilket kanske inte är så konstigt då de är samma hårdvara som står för överföringen till DAC men jag kan ändå tycka att med Roon som server så tappar jag en del. Ljudet blir lite plattare en del av rymden i ljudet går förlorat och ljudbilden trycks ihop en del. 

 

Vissa skulle säkert tycka de är små skillnader kanske inte ens värt att fundera på men med den elektronik och högtalare jag har är just den del där "släppet" ifrån högtalaren blir något sämre som jag ofta tydligast kan snappa upp. Jag spelar sällan speciellt starkt och premierar att de även på låga volymer får bra upplösning och separation/rymd i ljudet något som jag personligen tycker TAD ger mig mer än mycket annat jag ägt eller lyssnat på.

 

Mitt mål med köpet av Innuos var att få ett helhets koncept ifrån en tillverkare som jag tror även framöver kommer utveckla och förbättra både sina hårdvaror och mjukvaran. En del var att minska antalet lådor men de blev ju typ lika många som innan bara förpackat lite annorlunda :D 

 

Jag kan konstatera att med morgonens lilla mini test så är jag säker på att jag valde rätt väg att gå när jag köpte en Innuos Statement och använder den som en hel helhets lösning att både hantera filerna och överföra dem till min DAC.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Klart den egna mjukvaran kan anpassas allra bäst! :) Nyfiken på om du verkligen kör Roon Server (Snarare än Roon Player som Nuno kallar det) på Innuos om du ändå bara använder den som endpoint? Men det kanske var en generisk bild. Var lagrar du filerna (om du nu spelar lokala filer) i det här fallet?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...