Niclas Posted January 2, 2005 Share Posted January 2, 2005 Har någon lyssnat på den nya AudioAnalogue Maestro 192/24 i hemmamiljö ? En ren cdspelare utan varken SACD eller DVD-A, med Analogdevice AD1955 och en moddad Samsung cddrive låter inte som nå´t man får ståpäls över direkt, men den är bara så läcker ! Fullt balanserad är den, precis som den förra Maestron, men vad skiljer dom åt ljudmässing igentligen ? Tyvärr finns den inte i mitt närområde för lyssning, så innan jag plockar ut en semesterdag för en långtur, tänkte jag höra om någon av Er kanske äger/eller lyssnat på denna skönhet. Den fick best buy i Hifichoice 2004 ( trots att det är en italiensk produkt ) och lär ha blivit testad av Ken Kessler i Hifinews. Mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
snaben Posted January 2, 2005 Share Posted January 2, 2005 Tjena Jag har en dito men av "gammal" modell. Har tyvärr inte hört den nya varianten!!! Jag bor i Helsingborg och om du bor i närheten så är du välkommen på en provlyssning!!!! Hör av dig om du är intresserad. Olle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas Posted January 2, 2005 Author Share Posted January 2, 2005 Olle, Du har ett mail ! Mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubben Posted January 2, 2005 Share Posted January 2, 2005 Jag lyssnade på den i somras, dock inte i hemmamiljö, utan i ett demorum. Den låter väl bra för priset, men driven är ett väldans spektakel om den inte har blivit förändrad. Väsnades och var jobbift snabb. Med jobbigt snabb menar jag att det gick knapt att stega mellan spåren utan att den började spela. Ljudet var utsträckt uppåt och basen var stadig. Klangen var väl neutral... Jag jämförde aldrig XLR/RCA dock. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted January 2, 2005 Share Posted January 2, 2005 Här har vi ett par bilder ur arkiven... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts