byZan Posted January 31, 2016 Posted January 31, 2016 Blev det en ny färg (mer åt sandfärg) just nu eller är det min dator som fått fnatt? Quote
calle_jr Posted January 31, 2016 Author Posted January 31, 2016 Ja, det är en första grundmålning. Vi försöker hitta något som funkar lite bättre ihop med de isblå kulörerna som finns i standardmallen för mjukvaran. Det är en sån gigantisk mängd ställen vi måste ändra på om vi ger oss på de isblå. Quote
Apexorca Posted January 31, 2016 Posted January 31, 2016 (edited) Det är en sån gigantisk mängd ställen vi måste ändra på om vi ger oss på de isblå. Och? Edited January 31, 2016 by Apexorca Quote
calle_jr Posted January 31, 2016 Author Posted January 31, 2016 Och?...vi får antagligen göra om det en gång till om vi tar steget till next generation super forum enhancement software suite. Quote
byZan Posted January 31, 2016 Posted January 31, 2016 Och? Det hade varit jobbigare för mig även om jag förstår ert hårda arbete Quote
Labbe Posted January 31, 2016 Posted January 31, 2016 Ja, det är en första grundmålning. Vi försöker hitta något som funkar lite bättre ihop med de isblå kulörerna som finns i standardmallen för mjukvaran. Det är en sån gigantisk mängd ställen vi måste ändra på om vi ger oss på de isblå. Kör de med html5, CSS eller SASS? Quote
calle_jr Posted February 1, 2016 Author Posted February 1, 2016 Kör de med html5, CSS eller SASS?CSS. Quote
calle_jr Posted February 8, 2016 Author Posted February 8, 2016 Tänk på att ta en titt i kalendern då och då. Vi ska försöka hålla den uppdaterad framöver. Tips och förslag till events kan skickas till Bebop. http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?app=calendar Quote
Taxmannen Posted February 13, 2016 Posted February 13, 2016 (edited) Är det bara jag som inte kan använda smileys på iPad? Det går i princip bara att skriva plain text - inga av rtf-valen i reply-boxen är tillgängliga!? Edited February 13, 2016 by Taxmannen Quote
Richard Posted February 13, 2016 Posted February 13, 2016 Nej, tyvärr är det inte bara du. Det är även likadant på min androidplatta. Vi funderar på att uppgradera till senaste versionen av mjukvaran, suite 4, men det är ännu inte helt utrett huruvida det skulle lösa bekymret. Förhoppningsvis. Vi får ge oss tills tåls tills dess. Quote
Guest musicus Posted February 22, 2016 Posted February 22, 2016 Bare en fråga, vet at detta har varit uppe förr, men! det er mycket irriterande det her med at man inte har en liten tids diff føre det står at man redigerat ett inlagg, for min del kan det være at ett komma, en bokstav e.lign t.o.m Macéns eget stavprogram endrer ting så man ikke ser det før man har postet, en tidsfordrøjelse på ex 2-5 min, innan det registreres noen form av ”Edit”? mvh eliot 1 Quote
Guest musicus Posted February 29, 2016 Posted February 29, 2016 Bare en fråga, vet at detta har varit uppe förr, men! det er mycket irriterande det her med at man inte har en liten tids diff føre det står at man redigerat ett inlagg, for min del kan det være at ett komma, en bokstav e.lign t.o.m Macéns eget stavprogram endrer ting så man ikke ser det før man har postet, en tidsfordrøjelse på ex 2-5 min, innan det registreres noen form av ”Edit”? mvh BUMP! Inga Admin/Moderators som vill ta i frågan igen? mvh Quote
Bebop Posted February 29, 2016 Posted February 29, 2016 Jag läste ditt inlägg men förstod inte riktigt vad problemet är eller rättare sagt att det är inget problem jag varit ute för. Allt det jag gör på forumet sker här och nu, alltså inga fördröjningar någonstans, vare sig på Samsungs läsplatta (som jag använder mest) eller i laptopen. Kan det vara ett problem knutet enbart till Macar? Har ni andra mac-ägare problem med fördröjningar? Oavsett vad så är det förmodligen Richard eller K-man som är bäst skickad att svara på det. Om du inte får något svar här kan du skicka ett PM till dem. Quote
eliot Posted February 29, 2016 Posted February 29, 2016 Jag har också haft fördröjningar... - sedan finns det saker som är "suboptimala" Quote
Guest musicus Posted February 29, 2016 Posted February 29, 2016 (edited) Jag läste ditt inlägg men förstod inte riktigt vad problemet är eller rättare sagt att det är inget problem jag varit ute för. Allt det jag gör på forumet sker här och nu, alltså inga fördröjningar någonstans, vare sig på Samsungs läsplatta (som jag använder mest) eller i laptopen. Kan det vara ett problem knutet enbart till Macar? Har ni andra mac-ägare problem med fördröjningar? Oavsett vad så är det förmodligen Richard eller K-man som är bäst skickad att svara på det. Om du inte får något svar här kan du skicka ett PM till dem. ”Problemet” er att ofta, så upptäcker man efter att man postat at det behövs redigeras lite, man kan ha glömt ett komma, en bokstav, eller ens dators felstavnings program har ”rättat” til det lite i texten presis innan man postat, så man får gå inn och korrigera text/mening igen. Och her kommer önskan på att det ska va nån minuts fordröjning (3-5 min) innan det kommer upp ”Edited by musicus”. Det va jo så förr her inne, at man kunde korrigera sina poster i det oändliga innan det blev anmärkt att så va gjort. så bör det inte va!, men några minuter ville varit ok. På Hifisentralen tror jag dom har ca 5 min innan det kommer fram i posten att man editerat der, man kan självklart editera efter det också, men då med ”edited by....”nytt klockslag osv, helt i sin ordning, det er dom första minuten jag försöker villa ha möjligheten korrigera uten påskrift. Edit; den her posten illustrerar godt va jag menar, even efter genomläsning.... mvh Edited February 29, 2016 by musicus Quote
Richard Posted February 29, 2016 Posted February 29, 2016 Har missat detta inlägg, ber om ursäkt för det. Ska kolla det hela och återkommer. Richard Quote
Richard Posted March 2, 2016 Posted March 2, 2016 Nu har jag ändrat i admindelen (tror jag, det var inte helt solkart) så att man ska kunna editera 5 minuter efter att man skrivit klart sitt inlägg utan att "editinformation" dyker upp. PM:a mig vid ev. bekymmer. //Richard Quote
Guest musicus Posted March 3, 2016 Posted March 3, 2016 Nu har jag ändrat i admindelen (tror jag, det var inte helt solkart) så att man ska kunna editera 5 minuter efter att man skrivit klart sitt inlägg utan att "editinformation" dyker upp. PM:a mig vid ev. bekymmer. //Richard Flott!! takkar så mycket, det er en bra hjälp før mig der min Mac rettskrivnings program växlar mellan dom tre språken jeg anvender! Quote
Richard Posted March 3, 2016 Posted March 3, 2016 Hmm. Funkade visst inte som tänkt. Återkommer. //Richard Quote
Richard Posted March 13, 2016 Posted March 13, 2016 Dessvärre kan vi inte hitta något sätt att utföra detta i aktuell version. Om och när (förmodligen när) vi uppgraderar till den allra senaste versionen ska detta undersökas på nytt. Tills dess får vi fortsätta som tidigare. Richard Quote
Taxmannen Posted April 6, 2016 Posted April 6, 2016 Jag hittar inget bättre ställe att lägga denna fråga så den hamnar här! I instruktionerna till medlemsannonserna står det att man ska ändra rubriken när en vara är såld. Jag hittar ingen möjlighet att redigera en rubrik i en tråd, så frågan är hur man gör det calle_jr 1 Quote
Lasse Posted April 6, 2016 Posted April 6, 2016 (edited) Du editerar bara första inlägget. EDIT: Där har du alltså möjligheten att ändra även rubriken. Edited April 6, 2016 by Ampalang Quote
Taxmannen Posted April 6, 2016 Posted April 6, 2016 (edited) Hmmm, man ser inte längre än näsan räcker. Man var alltså tvungen att tycka på knappen "Use Full Editor"... Edited April 6, 2016 by Taxmannen Quote
Bebop Posted April 6, 2016 Posted April 6, 2016 Vi vill dockinte att gamla annonser tas bort. De har ett informationsvärde efteråt, t ex pris och att det går att sälja på Euphonia. Det räcker med att skriva "SÅLD" Quote
Taxmannen Posted April 6, 2016 Posted April 6, 2016 Vi vill dockinte att gamla annonser tas bort. De har ett informationsvärde efteråt, t ex pris och att det går att sälja på Euphonia. Det räcker med att skriva "SÅLD" Kanske läge att uppdatera handboken då Quote
Bebop Posted April 6, 2016 Posted April 6, 2016 Det kom du ju på utan handbok Men du har rätt. Vi har uppdaterat en del men den har legat orörd ett tag. Quote
Lasse Posted April 7, 2016 Posted April 7, 2016 Själv har jag fuskat med att köra gamla versioner av denna mjukvara. Var med och moddade på minhembio när det begav sig (eller vad det nu hette (nuvarande Prisjakt)). Quote
Richard Posted December 17, 2016 Posted December 17, 2016 Vi kommer inom kort att uppgradera euphonias programvara till senaste versionen. För den version vi nu har nyutvecklas ingenting av leverantören. Vi gjorde ju en uppgradering inom ramen för nuvarande licens för ungefär ett år sedan med ett gott resultat. Redan då var intentionen att uppgradera till senaste versionen och den blir alltså snart av. Vi förväntar oss en del förbättringar, framförallt bättre stöd för formattering av inlägg på olika sorters nya devices (läs: plattor) vilket jag själv finner vara en stor brist i nuvarande version. Det kommer att visa sig framgent vilka ytterligare förbättringar och möjligheter som erbjuds. Just nu vet jag inte riktigt när uppgraderingen sker men det lutar åt mellandagarna och förhoppningsvis ligger forumet nere endast några timmar. Förhoppningen är också att hela utseendet kommer att vara detsamma efter uppgraderingen men man kan aldrig vara säker på detta. Om så inte är fallet kan det ta ett tag innan man känner sig hemma igen. Allt kommer naturligtvis att tas backup på som kan användas om stora problem uppstår. Ni får gärna hålla tummarna för att allt går smidigt. Richard Lasse, Taxmannen, Bebop and 1 other 4 Quote
Recommended Posts