VoicesInMyHead Posted July 7, 2021 Share Posted July 7, 2021 Ett tips kan ju vara att efter man lagt in sina krumelurer markera resultatet och ändra textstorleken om man vill göra dem lite tydligare. Nedanstående är textstorlek 26. \(x = {-b \pm \sqrt{b^2-4ac} \over 2a}\) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tek Posted July 7, 2021 Share Posted July 7, 2021 2 hours ago, Richard said: Nu vete fasen om det inte funkar. Med mathjax x=−b±√b2−4ac2ax=−b±b2−4ac2a x=−b±√b2−4ac2ax=−b±b2−4ac2a Klicka på i editorn. //Richard Testing testing \(H_{RIAA}(s)=\frac{(1+sT_2)}{(1+sT_1)(1+sT_3)}\) HURRA! Så JÄKLA bra! Tack @Richard! Väldigt snyggt att TeX-motorn dessutom ger direkt feedback medan man skriver. Richard and calle_jr 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LPL Posted July 7, 2021 Share Posted July 7, 2021 11 minutes ago, tek said: HRIAA(s)=(1+sT2)(1+sT1)(1+sT3)HRIAA(s)=(1+sT2)(1+sT1)(1+sT3) HURRA! Så JÄKLA bra! Tack @Richard! Ser framför mig långa kryptiska inlägg i trådarna framöver Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tek Posted July 7, 2021 Share Posted July 7, 2021 2 hours ago, LPL said: Ser framför mig långa kryptiska inlägg i trådarna framöver Haha vi får se. Matematik går tyvärr inte att skriva begripligt i vanlig text. Att beskriva det i ord blir knöligt ibland, så denna feature är verkligen toppenbra. Att använda Microsoft Equation Editor eller dylikt och klistra in som bild går såklart, men jag använder det extremt sällan. De extra stegen som krävs är jag helt enkelt för lat för. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
torbjorn Posted July 7, 2021 Share Posted July 7, 2021 1 minute ago, tek said: Haha vi får se. Matematik går tyvärr inte att skriva begripligt i vanlig text. Att beskriva det i ord blir knöligt ibland, så denna feature är verkligen toppenbra. Att använda Microsoft Equation Editor eller dylikt och klistra in som bild går såklart, men jag använder det extremt sällan. De extra stegen som krävs är jag helt enkelt för lat för. Det går med lite fantasi: Jättestora "S" med konsumtecken ovan och under tek 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
triomio Posted July 7, 2021 Share Posted July 7, 2021 On 2021-07-06 at 20:48, triomio said: Jag har för mig att det man skrev i svarsfältet sparades automatiskt ifall man råkar "ramla ur" innan man bestämmer sig för att slutföra posten. Den funktionen verkar inte fungera längre. Nu funkar det igen. Richard 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tek Posted July 9, 2021 Share Posted July 9, 2021 On 2021-07-07 at 18:28, tek said: Testing testing HRIAA(s)=(1+sT2)(1+sT1)(1+sT3)HRIAA(s)=(1+sT2)(1+sT1)(1+sT3) HURRA! Så JÄKLA bra! Tack @Richard! Väldigt snyggt att TeX-motorn dessutom ger direkt feedback medan man skriver. Om man inte använt TeX/LaTeX tidigare så är denna guide bra. Generellt är syntaxen intuitiv där man kan gissa sig till kommandot, där måsvingar anger kommandots avgränsare. Det är i princip allt man behöver veta. Är man osäker av ett kommando så använd måsvingar. R_L blir \(R_L\) Men har man flera symboler måste måsvingar användas, annars blir det knas: R_{Load} blir \(R_{Load}\) Bråk blir exempelvis \frac{täljare}{nämnare} \(\frac{täljare}{nämnare}\) Kommandona är ofta akronymer såsom plus-minus är: \pm eller eller less or equal: \leq \(\pm, \leq\) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted July 9, 2021 Share Posted July 9, 2021 Upprop.... Är det bara jag som har problem med att "submit'a" poster i både trådar och PM via Firefox ? Så länge jag kör via t.ex Goggle Chrome funkar det fint men skulle önska att det fungerade i F-Fox istället. Kruxet som uppstår är att det inte laddar upp text/meddelanden utan det står still i ett antal minuter och "tänker/snurrar" för att sedan återgår till att "tända" submit-knappen igen utan att textmeddelandet hamnar på den sida där jag vill ha den... Arghhh.. dessa förb... mjukvaror Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
triomio Posted July 9, 2021 Share Posted July 9, 2021 7 minutes ago, P-pan said: Upprop.... Är det bara jag som har problem med att "submit'a" poster i både trådar och PM via Firefox ? Så länge jag kör via t.ex Goggle Chrome funkar det fint men skulle önska att det fungerade i F-Fox istället. Kruxet som uppstår är att det inte laddar upp text/meddelanden utan det står still i ett antal minuter och "tänker/snurrar" för att sedan återgår till att "tända" submit-knappen igen utan att textmeddelandet hamnar på den sida där jag vill ha den... Arghhh.. dessa förb... mjukvaror Jag kör Firefox men upplever inga av de problem du beskriver eller har jag missförstått något. Eller kan det bero på vad för operativsystem man kör med. Jag kör med Win 10. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
triomio Posted July 9, 2021 Share Posted July 9, 2021 ...eller har du något tillägg i Firefox som ställer till det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Posted July 9, 2021 Share Posted July 9, 2021 Upplever fler samma bekymmer så får ni gärna hojta. Jag kan ju inte göra något åt det själv men på ev. förekommen anledning får jag ISF göra ett supportcase till leverantören. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted July 9, 2021 Share Posted July 9, 2021 Det krånglar till en början men efter ett flertal försök med nedstängning av öppet fönster och omstart av datorn brukar det kunna komma igång igen. Men det verkar inte bota problemet till dagen efter s.a.s. Tror jag också kör Win 10 för övrigt... måste fasen kolla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted July 10, 2021 Author Share Posted July 10, 2021 On 2021-07-07 at 18:28, tek said: HURRA! Så JÄKLA bra! Tack @Richard! Väldigt snyggt att TeX-motorn dessutom ger direkt feedback medan man skriver. Om man är van att använda editorn i Office, så kan man fortsätta med det och klistra in den i t.ex denna generator, och sedan kopiera hit. Jag testade med denna och det går mycket smidigt; AV=25(-R4R3R2(R3+R4))(jω+1R4C1)(jω+1(R3+R4)C1) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Posted July 16, 2021 Share Posted July 16, 2021 Uppgraderat till 4.6.4. Nertid under en minut. //Richard AlfaGTV 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi_Perrra Posted July 18, 2021 Share Posted July 18, 2021 Hej, Vet inte om det har med uppgraderingen att göra, men när jag försöker ändra mina uppgifter i min profil så står hjulet o bara tuggar utan att något händer. Var något sådant i en av mina trådar timmar efter denna uppgradering också, att det bara står o tuggar... Jag bytte uppkoppling men samma sak ändå... Kanske en bugg... Någon som kan kika på detta? Tack på förhand! Mvh Per / Hifi_Perrra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Posted July 19, 2021 Share Posted July 19, 2021 22 hours ago, Hifi_Perrra said: Hej, Vet inte om det har med uppgraderingen att göra, men när jag försöker ändra mina uppgifter i min profil så står hjulet o bara tuggar utan att något händer. Var något sådant i en av mina trådar timmar efter denna uppgradering också, att det bara står o tuggar... Jag bytte uppkoppling men samma sak ändå... Kanske en bugg... Någon som kan kika på detta? Tack på förhand! Mvh Per / Hifi_Perrra Nja, detta är ju inget som jag "kikar på" utan leverantören av forumprogramvaran, Invision Power Services, Inc. Jag behöver nog lite mer info innan jag kan dra det som ett supportärende till just nämnda leverantör. Är det återkommande över tid? Vilken webbläsare? Isf vilken? Provat andra webbläsare? Vilket OS? Provat på andra devices? Tömt cachen? "Var något sådant i en av mina trådar timmar efter denna uppgradering också, att det bara står o tuggar" Skulle du ändra uppgifter i din profil då också eller skulle du posta ett inlägg? För ändra uppgifter i profilen gör man väl inte så ofta? Om något återkommande problem lägger jag gärna ett supportärende men då behöver jag input enligt ovan. Har andra samma bekymmer så hinta gärna här. MVH Richard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi_Perrra Posted July 19, 2021 Share Posted July 19, 2021 Det fungerar inte i Android 11 varken med Firefox eller Google Chrome och jag har tömt cachen. Sen fungerar det inte att posta i forumet heller... Står bara: "Saving..." I all evighet... Har testat med två olika uppkopplingar hittills. Nu skriver jag via min dator för det gick inte att posta alls via min telefon i denna tråden pga detta misstänkta fel... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi_Perrra Posted July 19, 2021 Share Posted July 19, 2021 Det skall också sägas att den ena uppkopplingen jag använder till telefonen är samma som den till datorn och via datorn fungerar det klockrent, alltså som det ska göra. Så datorn är det inte... Mvh Per Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi_Perrra Posted July 19, 2021 Share Posted July 19, 2021 Sen har jag fler uppkopplingar jag kan testa med i morgon som jag inte kommer åt just nu så här på kvällskvisten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi_Perrra Posted July 19, 2021 Share Posted July 19, 2021 Samma sak med både Firefox och Google Chrome med Android 11. Jag har också tömt Cache men samma sak igen. Ska även testa med min laptop. Fungerar inte heller att posta vissa inlägg i vanliga trådar.. Står: "Saving..." i all evighet oavsett uppkoppling... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi_Perrra Posted July 19, 2021 Share Posted July 19, 2021 Den senaste övre posten är postad via min telefon och den postade jag för över 30 min sedan men den damp ner nu i tråden alltså... Edit: Redigerad text. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi_Perrra Posted July 21, 2021 Share Posted July 21, 2021 Jupp, fortfarande likadant via telefonen. En fördröjning på 30 min per inlägg verkar det som om jag skriver via den och då poster i forumet också... Skriver nu via datorn för det verkar funka fortfarande Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Posted July 23, 2021 Share Posted July 23, 2021 On 2021-07-21 at 23:10, Hifi_Perrra said: Jupp, fortfarande likadant via telefonen. En fördröjning på 30 min per inlägg verkar det som om jag skriver via den och då poster i forumet också... Skriver nu via datorn för det verkar funka fortfarande Hej Ursäkta sent svar, det ligger på med en hel del annat. Ska försöka bilda mig en uppfattning om problemet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi_Perrra Posted July 23, 2021 Share Posted July 23, 2021 6 hours ago, Richard said: Hej Ursäkta sent svar, det ligger på med en hel del annat. Ska försöka bilda mig en uppfattning om problemet. Det gör inget... Huvudsaken är att ni känner till själva problemet. Jag kan vänta. Jag har ju mina datorer också, så jag klarar mig ett tag Mvh Per Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ampalang Posted July 23, 2021 Share Posted July 23, 2021 Går det snabba upp tiden emellan sökningarna? Frustrerande när en inte hittar tråden på förstasidan (av resultaten alltså) och klickar till sida två, då görs ”en ny” sökning och till den räcker tiden alltså inte till. Svamlar jag eller gör jag mig förstådd? AlfaGTV and VoicesInMyHead 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VoicesInMyHead Posted July 24, 2021 Share Posted July 24, 2021 On 2021-07-23 at 09:47, Richard said: Ursäkta sent svar, det ligger på med en hel del annat. Ska försöka bilda mig en uppfattning om problemet. Jag upplever faktiskt också en del problem via mobil. Svårt att säga varför dock, för det funkar ibland och sen funkar det inte alls. Jag har först tänkt att sajten kanske varit nere tillfälligt för uppdatering eller liknande, men det verkar helt klart vara ett återkommande problem sedan en tid tillbaka, Jag använder Android 12 senaste beta versionen och Chrome som webläsare. För mig antingen funkar det eller så funkar det inte alls. Raderar jag alla cookies så kan jag ladda sidan jag står på, men försöker jag navigera någonstans så ser det ut som på bilderna nedan igen. Utan att ha forskat för mycket i det hela så tänker jag att det kanske kan ha något med https att göra, trots att jag försöker ansluta via https så får jag felmeddelande om att så inte är fallet och tittar man på cookies så finns det cookies för både http och https. Kan det vara något som statiskt pekar mot någon http resurs? Det här är ju något som webläsarna börjar ta på allt större allvar så det skulle kunna vara en förklaring. . Edit: Incognito mode ser ut att funka. AlfaGTV 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted July 24, 2021 Share Posted July 24, 2021 42 minutes ago, VoicesInMyHead said: Android 12 senaste beta versionen Jag skulle inte sätta @Richard i arbete innan jag säkerställt att det inte är kopplat till "beta"-versionen du kör. Med det sagt kan den här typen av problem uppstå när man länkar in innehåll från okrypterade anslutningar(http), på samma portalsida som är krypterad (https, vilket euphonia är) Jag upplever inte det här problemet, men stör mig ibland på det "snäva sökfönstret" som @Ampalang är inne på, vilket är galet irriterande när man försöker hitta något. (Vilket oftast leder mig till att Google får jobba istället!) Frågan är om jag har färre bekymmer för att jag kör Safari eller för att jag kör Default IPS Theme? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted July 24, 2021 Share Posted July 24, 2021 Jag har väldiga problem med både Firefox och Chrome. Ett tag gick det att posta varannat inlägg via någon av dessa men till sist stängdes dörrarna helt. Lösningen blev att köra via en ny webb-läsare och den har fungerat klockrent så här långt... https://brave.com/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted July 25, 2021 Share Posted July 25, 2021 Frågan är vad som är problemet Vi har en iPad, två Samsung Galaxy läsplattor, två HP laptopar (Windows 10 - alltid senaste uppdateringen) en 6 år gammal Samsung J6 mobil och en helt ny Xperia. Vi kör Samsungs, Chromes och Safaris webläsare. Någon gång även MS Edge. Euphonia fungerar klanderfritt överallt. Det jag gör utöver surfa är att hålla rätt så rent i cacheminnet, stoppa eller ta bort alla appar som jag inte använder plus låta Norton 360 styra och ställa i bakgrunden när jag inte använder enheterna. Det är inte helt sällsynt att de slår larm om oseriösa programvaror. Allt, inte bara Euphonia, fungerar som det är tänkt med eller utan nätverk eller wifi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Posted July 26, 2021 Share Posted July 26, 2021 Det är nog lika bra att jag lägger ett supportärende på detta. Jag skulle dock vilja ha bekräftat från er som har problem att ni kör senaste officiella (ej beta just som @AlfaGTV säger ovan) version av respektive webbläsare samt uppdaterade operativsystem. Vis av erfarenheten kommer de att fråga detta som första åtgärd. Då vill jag hellre kunna lägga in detta i ärendet direkt. Det skumma i det hela är ju att det funkar med ovanstående webbläsare hos de allra flesta (förmodar jag...) men i vissa fall inte. Jag har likt exempelvis @Bebop ovan inga som helst bekymmer från olika OS, devices eller browsers. Det hela borde därför handla om något annat.. Samtidigt är det skumt att det fungerar för @P-pan med Brave men inte med andra läsare.... Som sagt bekräfta ni som har problem, att ni kör uppdaterade OS samt officiella senaste webbläsare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts