fredrik Posted September 20, 2020 Share Posted September 20, 2020 Tack @octavia rs, nu funkar det för mig. octavia rs 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted September 20, 2020 Share Posted September 20, 2020 Jag menade absolut inte att vi ska sätta våra admins och frivilliga på att designa ett nytt tema, inte alls. Det var en fråga om forummjukvaran hade stöd för dark theme inbyggt, alltså om det gick att göra det tillgängligt enkelt o smidigt. Och jag har inget emot Euphonia-temat, men jag får nog lov att erkänna en sak också; Jag har nog halkat in på IPS Default-temat för flera år sedan, och har inte ens tänkt tanken på att det fanns alternativ. För mig är det "dessertfärgade" temat förknippat med att jag tittar på sajten ej inloggad!!! Jag har alltså använt Euphonia de senaste åren med IPS Default som tema, och vant mig vid det. Men, nu när jag väljer Euphonia-temat är det ju mera behagligt och följsamt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted September 20, 2020 Author Share Posted September 20, 2020 1 hour ago, AlfaGTV said: Jag har alltså använt Euphonia de senaste åren med IPS Default som tema Du är nog inte ensam. 1 hour ago, AlfaGTV said: Det var en fråga om forummjukvaran hade stöd för dark theme inbyggt, alltså om det gick att göra det tillgängligt enkelt o smidigt. Ja, det har den. Vi kollar på det när vi fått klart default-temat, eftersom det finns grafik som vi nog inte vill ska försvinna helt. Alltså sådant som gör sidans layout unik. LPL 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi_Perrra Posted September 21, 2020 Share Posted September 21, 2020 Det är väl rätt intressant med mörkt tema, men jag upptäckte att den inställningen går ju till viss del att ställa in i webbläsarens inställningar. Opera har det, men även Chrome osv både via Android och Windows. Jag kör med nattläge just nu i min Galaxy tex Men dom smilegubbarna Minhembio har, dom är iaf riktigt roliga Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi_Perrra Posted September 21, 2020 Share Posted September 21, 2020 Tydligen funkade inte nattläget via Avast Secure Browser hela webbläsaren, utan bara utmed menyerna, så det är väl fortfarande användbart om man kör med laptop tex :) Så här ser iaf minhembios smilegubbar ut hehe. Dom skulle jag vilja se här också Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted September 22, 2020 Author Share Posted September 22, 2020 20 hours ago, Hifi_Perrra said: Dom skulle jag vilja se här också Smileys representerar ett ansiktsuttryck. Som jag ser det så har vi redan allihop utom nr 3, i tur och ordning: "saknas" samt Jag lägger till nr 3: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi_Perrra Posted September 23, 2020 Share Posted September 23, 2020 Tackar det blir bra, men det var mer utseendet på "gubbarna" jag syftade på.. Men detta går ju det också Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranefjord Posted September 27, 2020 Share Posted September 27, 2020 Finns det möjlighet att få svenskt språk i forumet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted September 28, 2020 Author Share Posted September 28, 2020 16 hours ago, Ranefjord said: Finns det möjlighet att få svenskt språk i forumet? Ja, det går att översätta alla klasser och variabler manuellt. Men jag tycker inte det är önskvärt av flera skäl. Dels är det riskabelt att välja samma eller olika begrepp på olika ställen, dels är det mesta mer begripligt för de flesta på engelska, dels blir det strul vid uppdateringar, och dels är support och manualer på engelska. Tex om man söker hjälp för en funktion måste man såklart använda den benämning som är default. Om jag skriver "default" så förstår nog fler exakt vad jag menar än om jag skriver "standard". Jag tycker det kan finnas en vits med att översätta "Portal, Forums, Calender, Activity, FAQ" eftersom de hänger ihop med forumrubrikerna. Och de är få Men jag tror det är bättre att behålla exvis "Next, Author, Add fiies, Quote, Content, Reply, Listing, Mark site as read, Topic, Page, Show, Cancel, Save, Message" etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Posted September 28, 2020 Share Posted September 28, 2020 Admingruppen har pysslat "lite" med vårt tema sista tiden. Det hela är inte helt klart men nära nog. Ny uppgradering av forumprogramvaran om några dagar. Ni blir alertade innan. Vi hoppas och tror (är bättre tekniskt förberedda) att det inte ska ställa till med motsvarande som kom efter den senast installerade. LPL, JWE, shifts and 3 others 3 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Posted October 4, 2020 Share Posted October 4, 2020 Uppgraderat till V 4.5.3. Nertid: någon minut. Inga överraskningar denna gång :-) //Richard AlfaGTV, Ampalang, byZan and 1 other 3 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
triomio Posted October 5, 2020 Share Posted October 5, 2020 Är det bara jag som får detta något svårlästa meddelande när någon svarar i den tråd man för tillfället är i? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ampalang Posted October 5, 2020 Share Posted October 5, 2020 4 minutes ago, triomio said: Är det bara jag som får detta något svårlästa meddelande när någon svarar i den tråd man för tillfället är i? Japp, jag klickar då på länken ”Show Reply” och då hoppar inläggen snyggt in i tråden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
triomio Posted October 5, 2020 Share Posted October 5, 2020 5 minutes ago, Ampalang said: Japp, jag klickar då på länken ”Show Reply” och då hoppar inläggen snyggt in i tråden. Ja, jag vet. Men det kunde ha vart lite bättre kontrast på texten, typ svart mot vitt. Ampalang 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Posted October 5, 2020 Share Posted October 5, 2020 10 minutes ago, triomio said: Är det bara jag som får detta något svårlästa meddelande när någon svarar i den tråd man för tillfället är i? Nä, detta är känt. Jag ska kolla på det vid tillfälle. triomio 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatsT Posted October 5, 2020 Share Posted October 5, 2020 Det är säkert mitt fel, jag har väl uttryckt mig diffust? VoicesInMyHead, Simon76, calle_jr and 1 other 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Posted October 6, 2020 Share Posted October 6, 2020 On 2020-10-05 at 08:20, MatsT said: Det är säkert mitt fel, jag har väl uttryckt mig diffust? Men nu har du nog nog övergått till större tydlighet MatsT 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi_Perrra Posted October 8, 2020 Share Posted October 8, 2020 Kan ni inte lägga dit en kaffe o en tårta bland smilegubbarna också i det nya smilegubbe fältet. Det skulle vara trevligt. Nu såg jag bara ett glas med sprit där och ett vinglas.. Sen också en champagne flaska för Nyår osv.. Tack så länge! Mvh Perra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted October 16, 2020 Share Posted October 16, 2020 Jag saknar inläggsnummer som gör det möjligt att hänvisa till inlägg nr X. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted October 16, 2020 Share Posted October 16, 2020 40 minutes ago, Bebop said: Jag saknar inläggsnummer som gör det möjligt att hänvisa till inlägg nr X. Du hittar det under prickarna på den post du vill hänvisa till, välj "share" och kopera länken. Jag tar @triomio post härovan som exempel, bara klistra in den så fixar euphonia en inbäddad post.; Edit: jag inser att du kanske inte ville länka, bara hänvisa.. Då är det knepigare! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted October 16, 2020 Share Posted October 16, 2020 Din edit är vad jag avsåg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted October 16, 2020 Author Share Posted October 16, 2020 När man klistrar in länken till ett inlägg får man valet att bädda in (default) eller att "display as link instead". Den länken kan man kopiera och använda godtyckligt i texteditorn. Tex såhär: här är länken till inlägget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted October 16, 2020 Share Posted October 16, 2020 Det är en försämring, tycker jag men kan leva med det. Jag tycker det är betydligt enklare att skriva ”se inlägg #74” när man hänvisar i samma tråd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Posted October 16, 2020 Share Posted October 16, 2020 När funktionen som @Bebop hänvisar till kom till var det en plugin från tredjepart. Jag tror den har försvunnit i samband med uppdateringar där nämnda plugin inte haft stöd i nya version. Ska undersöka det hela i helgen om tid finnes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Posted October 18, 2020 Share Posted October 18, 2020 Den plugin vi tidigare använde "Post Number" är inte kompatibel med 4.X men jag har satt upp på lista över ev. versionsuppgradering. Inte hittat någon motsvarande ersättningsplugin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Posted October 31, 2020 Share Posted October 31, 2020 Uppgraderat till 4.5.4 klockan 09:20. Inga konstigheter vad jag kan se. //Richard byZan and calle_jr 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
byZan Posted October 31, 2020 Share Posted October 31, 2020 38 minutes ago, Richard said: Uppgraderat till 4.5.4 klockan 09:20. Inga konstigheter vad jag kan se. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi_Perrra Posted November 2, 2020 Share Posted November 2, 2020 Fick en Error 300 eller om det var 302 när jag postade en bild för ett dygn sedan. Men det rättade till sig när jag uppdaterade sidan och testade igen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi_Perrra Posted November 7, 2020 Share Posted November 7, 2020 Det skulle vara trevligt att ha det så man ser vilka som läser tråden när man är inne i trådarna, som på minhembio tex. Alltså fältet längst ner på sidan, så står det medlemmarnas namn och inte bara på första sidan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ampalang Posted November 7, 2020 Share Posted November 7, 2020 Och jag tycker motsatsen, skönt att inte behöva bli förföljd på nätet i realtid lixom. byZan, Bebop, triomio and 3 others 5 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts