plind Posted November 21, 2015 Posted November 21, 2015 Eventen duggar tätt nu på senhösten i Göteborg! Idag och igår har det demats Martenhögtalare på nyöppnade Akkelis Audio. Tog mig dit idag och kameran fick följa med. Nya Coltrane var huvudnumret men Bird, Django XL och Duke fanns även tillgängliga för avlyssning. Coltrane Django XL Bird Duke Quote
plind Posted November 21, 2015 Author Posted November 21, 2015 Fortsätter med allt som kam i vägen för linsen Mumsiga Pass monoblock klass A Samsades med rörmonoblock från NAT Reflections Quote
plind Posted November 21, 2015 Author Posted November 21, 2015 Stefan i samspråk med Anders "K-man" Stefan o Jörgen Olofsson Quote
plind Posted November 21, 2015 Author Posted November 21, 2015 Leif Olofsson, Per "Pac" Adelsson och Calle "Apexorca" Thinking men "Kolla där" Polaren Per finlyssnar på nya Coltrane 3, som förövrigt lät mycket bra Quote
plind Posted November 21, 2015 Author Posted November 21, 2015 En flukt in i begagnat/demo avdelningen. Mycket godis där Tittut Claes Claes och Anders("Govinda") hade förskansat sig i Martin Logan/Progressive Audio rummet. Quote
plind Posted November 21, 2015 Author Posted November 21, 2015 Progressive Audio. De små coaxstativarna spelade mycket övertygande Quote
Lasse Posted November 21, 2015 Posted November 21, 2015 Jag hade gärna lagt ett öra till Alto för att se hur den står sig så här några år senare. I mina ögon/öron ett mästerverk i design och ljud. Quote
LasseJ Posted November 21, 2015 Posted November 21, 2015 Tack för reportage och bilder. Kul att se. Göteborg är verkligen hifi'ns högborg i Sverige. Måste se till att få ta en tur dit inom kort. /Lasse Quote
Svanteborg Posted November 22, 2015 Posted November 22, 2015 Vad trevligt, tack för bilderna! Är ju lika roligt att se alla de gamla forumrävarna som de nya högtalarna! Ett par känner jag så här i efterhand igen från andra happenings nere i stan... Quote
figge Posted November 22, 2015 Posted November 22, 2015 (edited) Fina bilder men till huvudfrågan, hur lät det? Gjordes någon jämförelse mellan Pass och NAT? Fortsätter med allt som kam i vägen för linsen Mumsiga Pass monoblock klass A Samsades med rörmonoblock från NAT Reflections Edited November 22, 2015 by Bebop Om man använder andras inlägg i sitt eget skall detta framgå. Jag har lagt dit borttagna "quotes" Quote
plind Posted November 22, 2015 Author Posted November 22, 2015 Hej Figge När jag var där spelades det inte alls inne i "Birdrummet".. All uppmärksamhet låg på Coltrane 3. Quote
plind Posted November 22, 2015 Author Posted November 22, 2015 I minsta rummet spelade Duke tillsammans med YBA-elektronik. Lyssnade aldrig kritiskt där "Rockfoten" Claes och Anders njuter framför huvudattraktionen Django XL spelade riktigt fint med tung elektronik från Vitus och Plinius Quote
Hasse Posted November 22, 2015 Posted November 22, 2015 (edited) Samsades med rörmonoblock från NAT Spelades det både på Pass och NAT? Om så var fallet, vilka föredrog Bird (och ni)? Såg precis att Figge ställt exakt samma fråga Edited November 22, 2015 by Hasse Quote
plind Posted November 22, 2015 Author Posted November 22, 2015 Då tar vi de sista bilderna Stefan tog med mig till "hornrummet" där han fintrimmat systemet sedan invigningen. Nu drevs de stora Avantgarde högtalarna av rörförstärkare från Air Tight. De aktiva basarna har en mängd inställningsmöjligheter och de hade Stefan nu fått till bättre än sist. Ett spår vinyl med storbandsjazz av Benny Goodman följt av en annan skiva med manliga sångare(kan ha varit L.Armstrong och Frank Sinatra). Hur som helst lät det nu flera klasser bättre än sist Quote
plind Posted November 22, 2015 Author Posted November 22, 2015 Lånar man ut kameran till butiksinnehavaren kan det sluta så här Tack för den här gången till Stefan, Peter och bröderna Olofsson Quote
Bebop Posted November 22, 2015 Posted November 22, 2015 ... följt av en annan skiva med manliga sångare(kan ha varit L.Armstrong och Frank Sinatra). Snarare det rätt så omaka paret Louis Armstrong och Bing Crosby att döma av skivomslaget. De hade enorma framgångar som par efter succen med filmen High Society Quote
calle_jr Posted November 22, 2015 Posted November 22, 2015 Snarare det rätt så omaka paret Louis Armstrong och Bing Crosby att döma av skivomslaget. De hade enorma framgångar som par efter succen med filmen High Society Det albumet med Bing & Satchmo är riktigt bra. På gränsen till entertainment, men det är faktiskt kvalitet på det de gör där. Kören i Muscrat Ramble och när Satchmo kommer in är förbaskat bra. Mycket fint rum Quote
Akkelis Audio Posted November 25, 2015 Posted November 25, 2015 Vi har kvar Coltrane 3 uppställningen, med skillnaden att vi nu kör på rör istället för trissor. Airtight ATM-3 monoblock får nu driva högtalarna. Välkomna att komma och provlyssna. Quote
K-man Posted November 25, 2015 Posted November 25, 2015 Fick en riktigt skön stund där i Lördags....finns mycket att kolla runt på i den nya butiken, helt klart! Personliga möten är en extra bonus! ...och tack för bildrapporteringen plind, lättare att komma ihåg intrycken när man ser dem! \\K-man Quote
Recommended Posts