bigblue Posted November 19, 2015 Share Posted November 19, 2015 Nu när vintern nalkas och vägarna blir lurigare kan det vara bra att kolla, inte bara att däcken håller måttet, utan också att du gör det som förare. Hittade detta "on line test" där du får en ålder som motsvarar din reaktionstid. Snabba reaktioner Jag lyckades komma under vad som anses vara en 18-årings tid, så jag är nu mera "alien" . Jag vet inte hur jag ska applicera detta i hifi-världen. Kanske genom snabbare byten av CD-skivor... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svanteborg Posted November 19, 2015 Share Posted November 19, 2015 Argh! Kom aldrig under 300 ms (304 bästa)! Får fortsätta nöta ikväll, vad vinner man? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apexorca Posted November 19, 2015 Share Posted November 19, 2015 (edited) Ja, du är ju lite äldre än jag... märks visst på reaktionstiden. Hehe EDIT: Jag tror man kan ha nytta av det när man testar saker. Då kan man byta snabbt så att man kommer ihåg hur det lät... Edited November 19, 2015 by Apexorca Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted November 19, 2015 Share Posted November 19, 2015 ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apexorca Posted November 19, 2015 Share Posted November 19, 2015 (edited) ... Bra! Här snackar vi tider som är snabbare än den fysiologiska reaktionen har möjlighet till och det med råge. Så ja, du är utomjordisk. Grattis! Edited November 19, 2015 by Apexorca Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted November 19, 2015 Share Posted November 19, 2015 Bra! Här snackar vi tider som är snabbare än den fysiologiska reaktionen har möjlighet till och det med råge. Så ja, du är utomjordisk. Grattis! Hellre det än att vara en very, very old... "gubbe" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigblue Posted November 19, 2015 Author Share Posted November 19, 2015 Det var väldigt var tävling-hornen växte i pannorna Med tanke på min ålder är jag nöjd med nedanstående - även om Apex säkert skulle skylla på "dödsryckning"... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted November 19, 2015 Share Posted November 19, 2015 Jag kom inte under 400ms men jag blev lite distraherad av tjejerna i högerspalten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted November 19, 2015 Share Posted November 19, 2015 Det var väldigt var tävling-hornen växte i pannorna Med tanke på min ålder är jag nöjd med nedanstående - även om Apex säkert skulle skylla på "dödsryckning"... Ha ha,,, du är ju knappt född med tanke på den tidsprestationen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted November 19, 2015 Share Posted November 19, 2015 Jag är defintitivt inte lika snabb som den här snubben!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigblue Posted November 19, 2015 Author Share Posted November 19, 2015 När samurajen gjorde "bil-testen" fick han tydligen 20 ms Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apexorca Posted November 19, 2015 Share Posted November 19, 2015 När samurajen gjorde "bil-testen" fick han tydligen 20 ms ...med ögonbindel, hörselkåpor, stesolid och bakbundna händer. Förresten! Är inte Haas fönstret 20 ms? Bigblue skulle alltså vid en kurt ljudstöt hinna höra direktljudet och sedan hinna trycka på knappen innan reflektionen från sidovägg skulle träffa hans öron. Cool! En relation till HiFi alltså, för den som försöker hitta en. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rydberg Posted November 20, 2015 Share Posted November 20, 2015 Om man chansar och råka trycka rätt kan man naturligtvis få väldigt snabba tider som 19ms, det har dock ingenting med reaktionstider att göra. Hur snabbt man kan reagera beror bland annat hur snabbt aktionspotentialerna utbreder sig hos axonerna i kroppen, är dessa myelinisolerade så går det som snabbast. Hur många synapser som är involverade är också avgörande (testa gärna reaktionstiderna mellan hörbart vs synbart stimuli, ett av dessa ska vara väsentligt snabbare). För mer statistik http://www.humanbenchmark.com/tests/reactiontime/statistics Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apexorca Posted November 20, 2015 Share Posted November 20, 2015 Om man chansar och råka trycka rätt kan man naturligtvis få väldigt snabba tider som 19ms, Jag förutsätter att det är chansningar, med reaktionstider som man i friidrotten skulle kallat tjuvstart, just pga att de är fysiologiskt omöjligt av en människa att uppnå en sådan reaktionstid. Min tid däremot var gjord på riktigt sätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
figge Posted November 20, 2015 Share Posted November 20, 2015 Bäst måste vara Lucky Luke, snabbare än sin egen skugga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrick82 Posted November 20, 2015 Share Posted November 20, 2015 Brukade spela såna spel länge sen på MyBraintrainer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts