Jump to content

Recommended Posts

Posted
På begäran, från sweetspot sista bilden

P1000953_1.jpg

Skulle nog säga att det nu måste etableras en ny nivå. Level 4 som ett begrepp för den som bokstavligen och bildligt går "All in".

Finns det en ytterligare nivå? ;):D

Calm

• Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Ps. Jag har inget alls emot marknadstrick o liknande, men blå-vitt var något annat. Det kan jag inte bevisa, men så var det :D

Dom var ju före sin tid med de produkterna!!! MBL´s der vorverstärker kom långt efter. Liksom The Sonus Faber... Nä du. KF var banbrytare... ;)

Posted
Krelle har skaffat ett nytt underlag till sin skivspelare, håll till godo/tommy

IMG_0293.jpg

vill bara kommentera skivpucken till höger: Det är en dörrstopp inhandlad på Bauhaus för ca 100SEK . Krelle borrade ett hål i den , mycket innovativt

tycker tommy

Posted
vill bara kommentera skivpucken till höger: Det är en dörrstopp inhandlad på Bauhaus för ca 100SEK . Krelle borrade ett hål i den , mycket innovativt

tycker tommy

Varför inte nyttja andra prylar som inte har prefixet hifi? Det brukar likt andra områden som båttillbehör innebära ett rejält prispåslag om man kallar något för hifi eller ännu värre high-end.

Vad är det för fötter? Ser ut som sliptrissor med stålull. ;):D Ännu en innovation?

Calm

Posted
Så måste det inte se ut! Det här rummet besökte jag i somras och det är mer min smak. Nu är detta ett hembiorum men man kan bygga ett liknande rum betydligt ljusare för stereo.

1466_1374161947.jpg

1466_1374162196.jpg

1466_1374162099.jpg

1466_1374161989.jpg

Jäkligt snyggt biorum måste jag säga!!!

Posted

Takbilden i HT rummet visar på det huvudsakliga syftet med bubbelmodulerna då de var tänkta som ett alternativ till mjukskivorna i någon form av nedpendlade tak Naturligtvis så kan modulerna täckas med akustiskt transparant tyg om så önskas

I HT rummen dominerar den svarta modulen med konkava sidan ner Ledbelysning i varje grop skapar en imponerande stjänhimmel om så önskas

Ljud upplevelsen överlåter jag som vanligt till de som lyssnat

Här ser vi de svarta modulerna från lagret i Älvsjö Bubbelsidan upp gick snabbt hem hos Heavy Metal musiker :app:

img-0025.JPG

img-0028.JPG

AD 20 panel tak (kan fås vågformat) samt den nya Wing/Varitune väggen som ersätter bla V-6 och jobbar från 16 Hz

wing-room-2.jpg

wing-room.jpg

http://www.whatsbestforum.com/showthread.p...-%28SMT%29-room

Wing hälsningar

Matts

Posted

tycker tommy

jag har ytterligare en bild på pucken, jag hade fel om priset, det var drygt 200 SEK /tommy

IMG_0294.jpg

Posted
jag hade fel om priset, det var drygt 200 SEK

Vem vet, han kanske köpte den på Black Friday. Eller Cyber Monday, eller Ruby Tuesday... :unsure:

Det gäller man har en bra pelarborr, och det här såg ju bra ut.

Posted
Vem vet, han kanske köpte den på Black Friday. Eller Cyber Monday, eller Ruby Tuesday... :unsure:

Det gäller man har en bra pelarborr, och det här såg ju bra ut.

Krelle har kompisar som jobbar på en mekanisk verkstad, så de satte den i svarven och borrade ett hål

tommy

Posted

Korkad fråga men jag måste> ....är den helt omagnetiskt?

Och -hur mycket väger den? Kul när man kan använda prylar till saker som de inte var tänkta till från början, det är bara fantasin som sätter gränser, eller snarare bristen på densamma.

Posted
Håller verkligen med! Trevligt, praktiskt, snyggt.... Skulle trivas där tror jag.

Aha! Granskar man noga kan man se en rejäl Conrad Johnson i hyllan också. Jag skull trivas väldigt bra där. :)

Posted

Ja det här lyssningsrummet visar väl att det på ett elegant sätt går att integrera akufix i ett normalt vardagsrum.

Jag kan inte avgöra om vilken diffusor som tar förstareflexen i sidled men är antagligen den gamla wingen i plexiglas. Såvitt jag kan se så är det närfältslyssning som gäller och då bör väl heller inte basen vara något större problem.

Calm

Posted
Snyggt rum, men var är det viktigast av allt - skivorna?

Tror bakom glasskåpen till höger vilket är synd, de är utomordentligt fina diffusorer, förutom vackra att se på.

Posted
Tror bakom glasskåpen till höger vilket är synd, de är utomordentligt fina diffusorer, förutom vackra att se på.

Tror inte det är några glasskåp. Ser ut att vara fönster med tanke på hur det ser ut i högra hörnet.

Posted
Snyggt rum, men var är det viktigast av allt - skivorna?

Ha, min tanke också. Men verkligen ett trevligt rum där man nog verkligen kan njuta av musik.

/Lasse

• 2 months later...