ppp_dk Posted December 29, 2004 Share Posted December 29, 2004 Hej, Jeg har idag en forstærker kombi, som består af: Frontline (opamp basseret pre) Zappulse 2.1SE (500VA ringtrafo fra RS, 2*10000uF, 148W/8ohm - vel det dobbelte i 4ohm som A3i'erne) Som det fremgår af mange af mine indlæg har jeg været MEGET glad for zappen og stædigt holdt ved den (Lars Clausen har været meget flink til at hjælpe mig med mine selvforskyldte problemer), men A3i er altså åbenbart "svære" at gøre helt tilfredse. Er Snell A3i svære at drive??? Lyden virker lidt uinspirerende på mig (selv om folk der kommer på besøg siger at det lyder flot - man vænner sig jo til vellyd og vil gerne videre...) Jeg har haft en S.A.T. Amplifix (900 VA trafo) på besøg og denne fjernede altså nogle gardiner og man svømmede bare hen til musikken - dejligt (dog var bassen måske en kende for "tynd" - her virker zappen bedre). Denne forstærker ville jeg nok kunne leve med (et stykke tid i hvert fald...). Har prøvet en anden dyr (opamp basseret) pre uden det helt store held. Har netop idag lånt en Opera Reference 880. Den gør mange ting bedre, men 70 w er jo ikke alverden (og derfor lyder den jo også meget presset når jeg giver den lidt gas, men umiddelbart er der bare meget bedre stemmer/kor - altså god mellemtone). Den er slet ikke håbløs og knap nok spillet til (endnu kun 50 timer)... Nu er spørgsmålet om hvilken integreret eller pre, effekt eller forstærkersæt som er vejen frem... Hvad følgende brugt emner: Integreret: S.A.T. Amplifix (ca 8 k dkr) Bladelius Thor (brugt?) Pre: Gryphon Tabu Pre/one (ca 10 k dkr) DIY Nelson Pass pre (ca 1.5 k dkr) Rør??? Effekt: HK Citation 7.1 (ca 7.5 k dkr) Sirius DMC 200 (ca 10 k dkr) The End XP Millenium Zap opgradering med bedre strømforsyning (1000VA osv) ??? Nogen forslag (er villig til at købe brugt omkring 15 k dkr)? mvh Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mangew Posted December 29, 2004 Share Posted December 29, 2004 Detta är ett bra tips, men kanske lite svårt att provlyssna före köp har dock svårt att tro du blir gravt missnöjd. Jag har köpt per privatimport från Kina en Zell ZD200 MkII. En förstärkare med nätdel på 2*900VA, 2*200W i 8ohm, välbyggd med högklassiga komponenter och prisvinnare på en kinesisk mässa. Driver säkert de flesta högtalare utan problem. Den är riktigt bra i mitt tycke och jag skulle nog inte byta den mot många integrerade iaf under 30-40kkr inkl de du har på din lista. Kan läsa mer här: http://www.euphonia-audioforum.se/forums/i...?showtopic=1041 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppp_dk Posted December 29, 2004 Author Share Posted December 29, 2004 Hejsan! Den ser da fin ud - tillykke med den! Var det ikke besværligt og dyrt (told, moms osv) at få den til Sverige? Havde egentlig regnet med at købe brugt for at få mere for pengene... Et andet problem er også at købe "katten i sækken" - ubeset og måske at forudbetale så mange penge helt i Kina... mvh Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mangew Posted December 29, 2004 Share Posted December 29, 2004 Hejsan! Den ser da fin ud - tillykke med den! Var det ikke besværligt og dyrt (told, moms osv) at få den til Sverige? Havde egentlig regnet med at købe brugt for at få mere for pengene... Et andet problem er også at købe "katten i sækken" - ubeset og måske at forudbetale så mange penge helt i Kina... mvh Peter Jag kan väl säga så här, den underskrider gott och väl 15 000:- att få hem med alla avgifter som frakt, tull, moms. Den är grymt prisvärd, och att den kostar så lite beror helt på att det är per privatimport. Vill du veta mer om var du köper den till bäst pris och bra service så kan du PM:a, det är inte besvärligt att privatimportera. Bara slänga iväg mail till kineserna vad du vill ha, du får en offert, så fort den är betald så har du varorna hemma vid dörren inom ca. 1vecka. Skulle bli förvånad om någon importör i Europa tog in den i sortimentet och låg under nånstans 25 000.- i pris. Så den ligger väldigt bra til konkurrensmässigt. Som du säkert läste kostade mitt fd. förstärkeri som var danska LC audio Zapsolute Mk4 slutsteg och ett bra försteg ca. 50 000:- om man ser till ny listpris, jag är precis lika nöjd nu med Zell :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppp_dk Posted January 29, 2005 Author Share Posted January 29, 2005 Hejsan! Ja, I tror det knapt, men jeg har nu fået en svensk integreret i stalden: S.A.T. Amplifix, den er bare bra! Nu er det bara kablage, som fattas! Don't worry be happy! Kansje vi ses til Supertræf 2005 i Viborg (Jorma i hvert fall - Timbre igen?)... Sorry my swedish :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matrixen Posted January 29, 2005 Share Posted January 29, 2005 Grattis! Själv har jag inget svenskt i riggen, men väl ett par danska "burkar" ...nu ljög jag visst för lite svenskt nätkablage har jag. Vi ses säkert på Viborg! Helt ok Svenska mvh, /Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppp_dk Posted January 29, 2005 Author Share Posted January 29, 2005 Grattis! Själv har jag inget svenskt i riggen, men väl ett par danska "burkar" ...nu ljög jag visst för lite svenskt nätkablage har jag. Vi ses säkert på Viborg! Helt ok Svenska mvh, /Henrik <{POST_SNAPBACK}> Trevligt! Ja, var du der sidste år, som jeg? Har lite problemer med at "Ladda upp en ny bild från din dator". Min *.jpeg bild er 64x63 pixels og bruger ungefär 4 kb minne Trods dette bliver jeg mødt med følgende besked: "Din avatar får inte vara större än 64 gånger 64 pixlar. Uppladdade avatarer från din dator får inte vara större än 20 KB. De följande filtyperna är tillåtna: gif,jpeg,jpg,swf,png" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matrixen Posted January 29, 2005 Share Posted January 29, 2005 Det blir premiär för mig. Kan tyvärr inte hjälpa dig med avatarproblemen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johan Posted January 29, 2005 Share Posted January 29, 2005 Jag tror inte att avatar funktionen är på , jag har åxå provat. Kolla med Timbre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted January 29, 2005 Share Posted January 29, 2005 Den har varit bortkopplad för att hålla en diskret linje... :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts