octavia rs Posted November 5, 2015 Posted November 5, 2015 (edited) Jag skaffade nyligen Windows 10 när jag uppgraderad min dator med nytt moderkort och lite annat smått o gott. Men nu till mitt problem, jag kör Minimserver på min NAS där jag har all min musik och när jag skulle installera Minimwatch på datorn så får jag bara ett felmeddelande när jag startar Minimwatch. Jag har installerat det senaste Java för x64 och Miniwatch är också det senaste versionen för x64. Provat allt möjligt men de vill sig inte, i felmeddelandet så står det att en viss fil redan används av en annan process så den kan inte öppna den. Jag avinstallera både Java och Minimwatch och installerade om dem med x86 filerna och då funka det direkt, enda skillnaden var att nu fick jag upp Windows brandväggen där jag fick godkänna att Java kördes kan de vara den som spökar även med x64 programmen? Edited November 5, 2015 by octavia rs Quote
new order Posted November 5, 2015 Posted November 5, 2015 Mystiskt fel. När det gäller java är det allt fler program och browsers som per default blockerar det. Även antivirusprogram. Undrar om det kanbha något med det att göra? Quote
octavia rs Posted November 5, 2015 Author Posted November 5, 2015 Mystiskt fel. När det gäller java är det allt fler program och browsers som per default blockerar det. Även antivirusprogram. Undrar om det kanbha något med det att göra? Antagligen nått sånt lite skumt att 32bit versionen fungerar. Hade en massa skivor som jag inte rippat och de funkar ju att rippa men utan Minimwatch kan jag ju inte uppdatera Minimserver så skivorna blir synliga för min streamer. Hemma och är sjuk och regnet öser ner ute då är de skönt att ha nått och pyssla med. Hittade en massa High Fidelity skivor som kom med tidningen tänkte att de kan ju vara kul och kunna spela igen. Quote
Recommended Posts