Jump to content

Recommended Posts

Posted
Finns det även möjlighet att köpa skivor?

Jejjemänsan, tyvärr hade vi inte hunnit bygga någon klok hylla till premiären, men framgent kommer framförallt finnas ett intressant urval färskpressade vinylskivor.

/ptr

• Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Återkom framåt kvällen vid stängningsdax, då vidtog lite festligheter :app:

imgp2172_zps4w6ucoad.jpg

imgp2173_zpsb1e9qzi7.jpg

Mycket god buffé med lite asiatiskt touch. "Apex Orca" förevigar anrättningen.

imgp2174_zps93lqwwaw.jpg

imgp2175_zpsbko01uua.jpg

Posted

imgp2193_zpsiynwa7hy.jpg

Dansk kvalitet

imgp2194_zpsf5bdzzbw.jpg

imgp2195_zpsuoz8r4j5.jpg

Focal/Pass/DcS rummet delades med..

imgp2196_zpsqluosoiz.jpg

imgp2197_zpsc9jqv6fv.jpg

Riktigt spännande o fräcka Heco högtalare drivna av Sugden elektronik och Copland dito.

Posted

imgp2198_zpshvgukqvm.jpg

Plundin försöker övertyga Lasse och Jonny om något men budskapet går inte riktigt fram...

imgp2199_zpsje9lcsik.jpg

imgp2200_zpsh7ter3fl.jpg

Nu så, äntligen koncensus

imgp2202_zps8f4l9hbl.jpg

Den här lilla godingen fick bekänna färg. Med rörförstärkare från Line Magnetic blommade de ut fint.

Posted

imgp2205_zpsaqtckvp6.jpg

imgp2204_zpsiabfkeuf.jpg

imgp2201_zpsezbmbnav.jpg

imgp2207_zps1aknbt5k.jpg

Vi lyssnade även lite på en stativmodell med coaxelement från Progressive Audio. Liksom golvaren bredvid spelade det riktigt övertygande.

Posted

Ser mycket trevligt ut, både butiks och besökarmässigt :)

Synd att jag var ner till "byn" 3-4 veckor för tidigt men det tar jag igen nästa gång.

Grattis och lycka till nu...

:icon_smile_cool:

Posted

Tack till alla er som tagit bilder och lagt upp, mycket trevligt. Jag var själv där en sväng på lördag förmiddag och det var riktigt fina lokaler och bra ljud från alla rum!

Posted

imgp2208_zpsdiy4gt2r.jpg

Är det från den där som allt ljud kommer??

imgp2211_zpsa7l93j1g.jpg

Skifte från Copland till Sugden

imgp2210_zpsfvhvcztt.jpg

Det här måste bli en storsäljare! Ett jäkla ös till mycket rimlig kostnad.

imgp2212_zpswdeksjbz.jpg

imgp2215_zpsqpnixb0s.jpg

Ja det var allt jag hade att bjuda på :app: Tack för en allt igenom trevlig invigning :mm:

Posted

Kom just på ett nytt koncept på hotell; "HIFI HOTELLET"!

Ställ in en (dubbel-)säng i varje lyssningsrum, så att man efter stängningsdags kan stänga om sig och avnjuta utvalda hifi-produkter, gärna ihop med förbeställd champagne och tilltugg!

Efter en god frukost på morgonen, går man till receptionen och betalar hotellnatten, samt en eventuell ny hifi-anläggning!

Då får Akkelis inkomster dygnet runt och utnyttjar lokaliteterna maximalt! :):)

Posted

Var hos Akkelis Audio igår och kan bara instämma tidigare besökare. Vilket lyft!!

Fantastiskt trevliga lokaler med massor av väljludande system. :mm:

Stort Grattis!!

Posted (edited)

Var inne i butiken idag och jösses vad fint Stefan o co. fått till det.

Vill även passa på att nämna att det är få system jag lyssnat till som berör och griper tag i mig som mitt system jag lyssnar till här hemma.

Men idag hos Akkelis sprang jag på ett som verkligen grep tag i mig och lirade musik så man blev ordentligt glad och bara ville sitta ner och lyssna.

Det var systemet på bilden med Graham Audio LS5/8 Högtalare uppkopplade och det lirade precis så svängigt och avslappnat som jag vill att det ska göra för att musiken verkligen ska komma till liv.

Gregory Porter lät precis lika svängigt som när jag var på konserthuset och lyssnade till honom.

Överjävligt bra!

23076402281_6c6c76b433_b.jpg

Edited by zood
Posted (edited)

Jag blev demad lite horn igen... mitt i Martens demo.

Denna gång Avantgarde med Air Tight's härliga 30 rör watt och Hanss Acoustics vinylspelare (en stor sak jag missade modellbeteckningen på). Det var trummor och bleck blås i fokus och det var som vanligt oljat kvicksilver mellan högtalare och öra. Sprutt i ljudet minst sagt. Svårt för de flesta att matcha den nakna livskänsla i dynamiken som horn har för högtalare som har våra breddgraders mer vanliga membran.

Jag förstår vad det är som det som är horn(y) av sig gillar med detta. ;)

Edited by Apexorca
  • 7 months later...
Posted

:mm: :mm: Gratulerar så mycket. Det finns ju snabbtåg till GBG... :)

e864e262-0a4d-4c72-ab8d-a5230cd95ff9_zps

Med några dagars vistelse med familjen i GBG kan man ju inte bara ge bort tiden för Universum och Liseberg. Ville så gärna hinna med att besöka Akkelis också, och så blev det. Precis såsom denna tråd upplyst om så är det en jättefin butik. Snyggt, rent och familjärt. Skönt med en första kommentar när man stiger in om man vill ha en kopp kaffe :thumbsup: Jag kikade runt ordentligt i de olika rummen, och fick provlyssna en anläggning som jag verkligen gillade med ett väldigt behagligt och inte på något vis påfrestande, varken i botten eller toppen. Det jag fick lyssna till var hornhögtalarna Avantgarde Acoustic UNO XD med deras egna elektronik, försteg XA PRE och slutsteg XA Power. Första del i kedjan var Aesthetix Romulus SE som bidrog i allra högsta grad till behagligheten. Nöjd och belåten tackade jag för mig och tog en sen eftermiddags-promenad till Kviberg Park Hotel. En härlig anläggning ni har där i GBG!

Posted

Var inne i butiken idag och jösses vad fint Stefan o co. fått till det.

Vill även passa på att nämna att det är få system jag lyssnat till som berör och griper tag i mig som mitt system jag lyssnar till här hemma.

Men idag hos Akkelis sprang jag på ett som verkligen grep tag i mig och lirade musik så man blev ordentligt glad och bara ville sitta ner och lyssna.

Det var systemet på bilden med Graham Audio LS5/8 Högtalare uppkopplade och det lirade precis så svängigt och avslappnat som jag vill att det ska göra för att musiken verkligen ska komma till liv.

Gregory Porter lät precis lika svängigt som när jag var på konserthuset och lyssnade till honom.

Överjävligt bra!

https://c2.staticflickr.com/6/5632/23076402281_6c6c76b433_b.jpg

Mycket stämningsfull bild.