plundin™ Posted November 8, 2015 Posted November 8, 2015 Finns det även möjlighet att köpa skivor? Jejjemänsan, tyvärr hade vi inte hunnit bygga någon klok hylla till premiären, men framgent kommer framförallt finnas ett intressant urval färskpressade vinylskivor. /ptr Quote
plind Posted November 8, 2015 Author Posted November 8, 2015 Plind - Vilket bra foto av Stefan & Noah! Tack Boer Quote
plind Posted November 8, 2015 Author Posted November 8, 2015 I minsta rummet byttes det högtalare till ett par små fina Italienare. "Lindome" kliver in i hornrummet. Quote
plind Posted November 8, 2015 Author Posted November 8, 2015 Återkom framåt kvällen vid stängningsdax, då vidtog lite festligheter Mycket god buffé med lite asiatiskt touch. "Apex Orca" förevigar anrättningen. Quote
plind Posted November 8, 2015 Author Posted November 8, 2015 Stefan fick en välbehövlig present! Med tillhörande "mjukvara". Lite häng i Martenrummet Quote
plind Posted November 8, 2015 Author Posted November 8, 2015 Roliga whiskydiskussioner med Björn. Quote
plind Posted November 8, 2015 Author Posted November 8, 2015 Air Tight slutsteg. 2 armar för att det ska bli stereo..? Marten Coltrane Lyssning på.. Progressive Audio Quote
plind Posted November 8, 2015 Author Posted November 8, 2015 Dansk kvalitet Focal/Pass/DcS rummet delades med.. Riktigt spännande o fräcka Heco högtalare drivna av Sugden elektronik och Copland dito. Quote
plind Posted November 8, 2015 Author Posted November 8, 2015 Plundin försöker övertyga Lasse och Jonny om något men budskapet går inte riktigt fram... Nu så, äntligen koncensus Den här lilla godingen fick bekänna färg. Med rörförstärkare från Line Magnetic blommade de ut fint. Quote
plind Posted November 8, 2015 Author Posted November 8, 2015 Vi lyssnade även lite på en stativmodell med coaxelement från Progressive Audio. Liksom golvaren bredvid spelade det riktigt övertygande. Quote
P-pan Posted November 8, 2015 Posted November 8, 2015 Ser mycket trevligt ut, både butiks och besökarmässigt Synd att jag var ner till "byn" 3-4 veckor för tidigt men det tar jag igen nästa gång. Grattis och lycka till nu... Quote
Svanteborg Posted November 8, 2015 Posted November 8, 2015 Tack till alla er som tagit bilder och lagt upp, mycket trevligt. Jag var själv där en sväng på lördag förmiddag och det var riktigt fina lokaler och bra ljud från alla rum! Quote
plind Posted November 8, 2015 Author Posted November 8, 2015 Är det från den där som allt ljud kommer?? Skifte från Copland till Sugden Det här måste bli en storsäljare! Ett jäkla ös till mycket rimlig kostnad. Ja det var allt jag hade att bjuda på Tack för en allt igenom trevlig invigning Quote
Muffin Posted November 8, 2015 Posted November 8, 2015 Kom just på ett nytt koncept på hotell; "HIFI HOTELLET"! Ställ in en (dubbel-)säng i varje lyssningsrum, så att man efter stängningsdags kan stänga om sig och avnjuta utvalda hifi-produkter, gärna ihop med förbeställd champagne och tilltugg! Efter en god frukost på morgonen, går man till receptionen och betalar hotellnatten, samt en eventuell ny hifi-anläggning! Då får Akkelis inkomster dygnet runt och utnyttjar lokaliteterna maximalt! Quote
sprudel Posted November 8, 2015 Posted November 8, 2015 Gööör-trevliga bilder Peter! Jag kommer nog snart att få lyssna på de där Heco i hemmiljö, tror jag. Quote
Richard Posted November 11, 2015 Posted November 11, 2015 Var hos Akkelis Audio igår och kan bara instämma tidigare besökare. Vilket lyft!! Fantastiskt trevliga lokaler med massor av väljludande system. Stort Grattis!! Quote
zood Posted November 16, 2015 Posted November 16, 2015 (edited) Var inne i butiken idag och jösses vad fint Stefan o co. fått till det. Vill även passa på att nämna att det är få system jag lyssnat till som berör och griper tag i mig som mitt system jag lyssnar till här hemma. Men idag hos Akkelis sprang jag på ett som verkligen grep tag i mig och lirade musik så man blev ordentligt glad och bara ville sitta ner och lyssna. Det var systemet på bilden med Graham Audio LS5/8 Högtalare uppkopplade och det lirade precis så svängigt och avslappnat som jag vill att det ska göra för att musiken verkligen ska komma till liv. Gregory Porter lät precis lika svängigt som när jag var på konserthuset och lyssnade till honom. Överjävligt bra! Edited November 16, 2015 by zood Quote
Apexorca Posted November 22, 2015 Posted November 22, 2015 (edited) Jag blev demad lite horn igen... mitt i Martens demo. Denna gång Avantgarde med Air Tight's härliga 30 rör watt och Hanss Acoustics vinylspelare (en stor sak jag missade modellbeteckningen på). Det var trummor och bleck blås i fokus och det var som vanligt oljat kvicksilver mellan högtalare och öra. Sprutt i ljudet minst sagt. Svårt för de flesta att matcha den nakna livskänsla i dynamiken som horn har för högtalare som har våra breddgraders mer vanliga membran. Jag förstår vad det är som det som är horn(y) av sig gillar med detta. Edited November 22, 2015 by Apexorca Quote
YYZ Posted July 2, 2016 Posted July 2, 2016 Gratulerar så mycket. Det finns ju snabbtåg till GBG... Med några dagars vistelse med familjen i GBG kan man ju inte bara ge bort tiden för Universum och Liseberg. Ville så gärna hinna med att besöka Akkelis också, och så blev det. Precis såsom denna tråd upplyst om så är det en jättefin butik. Snyggt, rent och familjärt. Skönt med en första kommentar när man stiger in om man vill ha en kopp kaffe Jag kikade runt ordentligt i de olika rummen, och fick provlyssna en anläggning som jag verkligen gillade med ett väldigt behagligt och inte på något vis påfrestande, varken i botten eller toppen. Det jag fick lyssna till var hornhögtalarna Avantgarde Acoustic UNO XD med deras egna elektronik, försteg XA PRE och slutsteg XA Power. Första del i kedjan var Aesthetix Romulus SE som bidrog i allra högsta grad till behagligheten. Nöjd och belåten tackade jag för mig och tog en sen eftermiddags-promenad till Kviberg Park Hotel. En härlig anläggning ni har där i GBG! Quote
calle_jr Posted July 3, 2016 Posted July 3, 2016 Lite häng i Martenrummet http://img.photobucket.com/albums/v492/plind/HiFi/151106%20Akkelisinvigning/imgp2180_zpseyecguot.jpg Det ser ut som att Leffe dricker Leffe direkt ur flaskan. Heavy! Quote
calle_jr Posted July 3, 2016 Posted July 3, 2016 Var inne i butiken idag och jösses vad fint Stefan o co. fått till det. Vill även passa på att nämna att det är få system jag lyssnat till som berör och griper tag i mig som mitt system jag lyssnar till här hemma. Men idag hos Akkelis sprang jag på ett som verkligen grep tag i mig och lirade musik så man blev ordentligt glad och bara ville sitta ner och lyssna. Det var systemet på bilden med Graham Audio LS5/8 Högtalare uppkopplade och det lirade precis så svängigt och avslappnat som jag vill att det ska göra för att musiken verkligen ska komma till liv. Gregory Porter lät precis lika svängigt som när jag var på konserthuset och lyssnade till honom. Överjävligt bra! https://c2.staticflickr.com/6/5632/23076402281_6c6c76b433_b.jpg Mycket stämningsfull bild. Quote
Recommended Posts