Jump to content

Recommended Posts

• Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Det ser verkligen trevligt och inbjudande ut! Nu var jag i och för sig inte i den gamla lokalen så jag har inget att jämföra med, men det ser definitivt ut att vara värt en tripp. Grattis :)

Posted

Större ytor än gamla lokalen.

Och man har redan lyckats fylla med mycket att lyssna på.

En bild från Stefans hemtrakter, tryckt på absorbenter.

DSC_0060.jpg

Posted

Jättekul och stort Grattis/lycka till Stefan med medarbetare. Jag vet att ni lagt all tillgänglig tid på att få det här projektet klart i tid :mm:

Spenderade större delen av eftermiddagen och kvällen i lokalerna som ser mycket lovande ut. Normal vardagsrumstorlek på flera av dem.

Lite mer intrimning av akustiken så kommer det att bli hur bra som helst! Under gårdagen tyckte jag det lät bäst ute i butiksdelen.

dsc02021_zpsenjzlxfu.jpg

Ett par megastora stativare av märket Graham Audio var det visst. Air Tight förstärkeri och en Dr. Feickert vinylsvarv med dubbla armar.

dsc02023_zpsqwnxmesf.jpg

Avantgarderummet med idel horn, såväl stora som små.

dsc02022_zpslcf0o7hy.jpg

Posted

dsc02024_zps1apnem6n.jpg

Lägger upp lite mingelbilder blandat med vad jag såg i utrustningsväg.

dsc02025_zpsjsezbsif.jpg

Devialet var en stor överaskning att få se hos Akkelis :o

dsc02026_zpsznbnd1ec.jpg

"Plundin" och Leif "Marten" Olofsson

dsc02027_zpsuijm5qwo.jpg

Leben mm.

Posted

dsc02031_zpsk8ysrfyu.jpg

Gitarrer

dsc02028_zpsf25ellsi.jpg

Ett av de minsta rummen. Där passade stativare bäst för tillfället.

dsc02029_zpscnjzjp61.jpg

Ett större rum där 2 anläggningar samsades. Här Martin Logan/EAR mm.

dsc02030_zpsegz0tk8r.jpg

Martin Logan representant till höger i samspråk med besökare.

Posted (edited)

dsc02034_zps1bbi9zoj.jpg

Marten var ytterligare en glad överaskning :app: I väntan på tillräcklig basdämpning i rummet blev stativaren Duke det bästa alternativet.

De spelade riktigt fint i rummet förstärkta av Analog Domain. Ett flertal Svanå Wings bidrog till klangen och den finfina ljudbilden.

dsc02035_zpsxxrzbqqh.jpg

MSB och Gigawatt bl.a.

dsc02036_zpstuly04vq.jpg

"Plundin" och "Transient Lasse" försöker se seriösa ut :D

Edited by plind
Posted (edited)

dsc02037_zpsqxmwth81.jpg

PL-Audio hade bullat upp med massa delikatesser. Focalhögtalare drivna av den senaste integrerade från Pass Labs. DCS-dac och Aria mediaspelare tror jag det var.

dsc02038_zps5zgfpwkt.jpg

Rörtestare

dsc02041_zps3hrzxi3y.jpg

Referensförsteg från kultfirman Air Tight.

dsc02039_zpst1eiofgx.jpg

Marten Coltrane

Edited by plind
Posted

Ser ut att vara en härlig blandning av apparater och märken i fina lokaler. Får bli ett besök vid nästa besök i Götet.

Posted (edited)
Ser ut att vara en härlig blandning av apparater och märken i fina lokaler. Får bli ett besök vid nästa besök i Götet.

Precis. Det er en stor mängd olika produkter. Det borde finnas något för alla här. Alltifrån analog lågwatts rör fresks till digitala klass D modernister. Som jag ser det dessutom med riktigt bra produkter i hela spektrat.

Jag fortsätter med lite bilder...

Mårten har ett eget rum där det spelades på Duke 2, Analog Domain och på sedvanligt vis med MSB, Bergmann, den där skumt stora gedigna spelaren med pendel för en sisådär 400.000kr. (glömt namnet) Men den finns i andra trådar på detta forum för den som orkar leta. Sedan var det fullproppad med Jorma kablar av ädlaste valörer.

De små Dukarna spelade fantastiskt bra. Både pondus och botten som imponerade. Rummet hade lite att hjälpa till med i de lägre oktaverna. Klädsamt bara tycker jag.

_49U7619.jpg

_49U7622.jpg

På torrdemo stod en mängd modeller med Coltrane 3 högst upp i näringskedjan.

Django modellerna blir nog en mer vanlig modell att bära ut ur butiken gissar jag.

Stefan har en trevlig samling gitarrer som finns här och där i butiken. De flesta i hörlursrummet...

_49U7630.jpg

_49U7631.jpg

_49U7632.jpg

_49U7634.jpg

_49U7636.jpg

Hörlurar väcker ha begär. Gedigna saker med känsla.

_49U7629.jpg

_49U7645.jpg

_49U7647.jpg

Som jag nämnde finns det HiFi godis inom räckhåll i hela butiken. Detta stod i ett hörn utanför hörlursrummet.

Skivspelaren var riktigt snygg tycker jag. Vägde tungt in på 50kg ca.

_49U7649.jpg

_49U7648.jpg

Vänder jag mig något åt höger finns detta. YBA, produkter som verkar humana i pris. Jag kände inte till dessa så mycket.

_49U7641.jpg

Denna retrosexiga förstärkare visade Stefan upp. Line Magnetic. Det gick inte att ta miste på stoltheten. Skall visst vara grymt bra och prisvärd. Firman har en mängd produkter som hittas i diverse andra hyllor.

_49U7653.jpg

Edited by Apexorca
Posted

Om Line Magnetic få representera den äldre tekniken så får väl Devialet var det moderna.

_49U7701.jpg

Här lite Air Tight och Ear...

_49U7680.jpg

Tilltugg och dricka gick åt. Tur att det fanns kundtoa.

_49U7679.jpg

Fint välbeprövat HiFi-koncept.

_49U7692.jpg

_49U7690.jpg

Denna arm som satt på en Dr Fekerts Eldfågel "Firebird", och drog blickarna till sig...

_49U7702.jpg

_49U7694.jpg

Posted (edited)

Focal Scala V2 Utopia så nya att skyddsplasten sitter kvar, spelade toppen bra i detta system. Jag har faktiskt alltid hört Focals Utopia serie prestera fantastiskt välljud. Gillar det skarp.

_49U7695.jpg

Pass INT-60 integrerad, gediget bygge.

_49U7710.jpg

dSC Scarlatti DAC och Aria Music Server formade en finfin signal.

_49U7712.jpg

Edited by Apexorca
Posted (edited)

Stefan invigningstalade.

_49U7717.jpg

Sedan blev det mat.

_49U7715.jpg

_49U7714.jpg

_49U7713.jpg

Det blev mörk natt, men ljuset sken från Akkelis fönster.

_49U7720.jpg

Jag tackar Stefan för en mycket bra invigning. Det är en mycket trevlig butik han knåpat ihop för oss musik och HIFI- entusiaster.

Edited by Apexorca
Posted

Verkligen imponerande butik! Gillade alla SG´s , Les Pauls och Telecasters som väggprydnader! :thumbsup: Och vad är det den där klassiska stålgitarren är av för märke? Gretsch? Den som är på omslaget till Brothers in Arms.

Bra bredd på alla slags märken och fina rum. Ni göteborgare blir bortskämda. Huvudstaden är troligen inte sveriges hifi huvudstad längre.... :)

Posted

Käket och invigningstalet missade jag, synd men man måste jobba lite också.

Instämmer i berömmet, det är en härlig butik som kommit till. Det var precis som någon skrev lite känsla av minimässa över

invigningen med flera demos och en massa människor som man bara stöter på då och då med trevliga diskussioner som följd.

Det som gav mig mest habegär i fredags var den här:

_49U7653.jpg

Den hade jag kunnat tänka mig att bära hem men den väger visst 56kg så det kräver lite planering.

Dessutom behöver jag den strängt taget inte heller men det hindrar inte habegäret från att uppstå!

Tack Stefan och medhjälpare för att ni vågar satsa!

Posted (edited)

Scala V2 är en riktigt trevlig högtalare kanske en av de bästa i Utopia serien, Maestro håller jag ett strå vassare men de större tycker jag inte lika mycket om, hade ett par Scala V2 på gång i våras men affären blev aldrig av vilket jag ångrar väldigt mycket idag.

Focal Scala V2 Utopia så nya att skyddsplasten sitter kvar, spelade toppen bra i detta system. Jag har faktiskt alltid hört Focals Utopia serie prestera fantastiskt välljud. Gillar det skarp.

_49U7695.jpg

Edited by octavia rs