plind Posted November 1, 2015 Posted November 1, 2015 Hektiska tider nu för Stefan och Akkelis Audio. Det är inte lite pryttlar som ska flyttas och komma på plats.. Tittade in som hastigast idag för att se hur arbetet fortskred. Gissar att Akkelisbilen fått gå varm sista tiden En hel del kvar att göra... Quote
plind Posted November 1, 2015 Author Posted November 1, 2015 "Plockepinn" Den nya receptionsbänken har Stefan egenhändigt snickrat ihop. Röda soffan fick följa med. Quote
plind Posted November 1, 2015 Author Posted November 1, 2015 Lokalerna ser klart bättre ut än de gamla. Flera fina lyssningsrum i lagom storlek. Ska bli spännande att få en första lyssning nästa helg Quote
Richard Posted November 1, 2015 Posted November 1, 2015 Härligt. Ser fram emot ett första besök. Blir om två veckor. Quote
K-man Posted November 2, 2015 Posted November 2, 2015 Ser som sagt mycket lovande ut! FÅr se om man kan få till en premiärtitt! \\K-man Quote
Bebop Posted November 4, 2015 Posted November 4, 2015 Jättekul att det finns utrymme för expanderande hifi-handel i Sverige. Lycka till Quote
Transient Design Posted November 6, 2015 Posted November 6, 2015 Fyller på med lite miljöbilder tagna sekunderna innan premiärportarna slog upp! /Lasse Quote
Transient Design Posted November 6, 2015 Posted November 6, 2015 forts. Premiärdagen håller på hela dgen fram till 19.00, alla är välkomna! /Lasse Quote
lindome Posted November 6, 2015 Posted November 6, 2015 Läckert Varför måste jag sitta kvar här på jobbet hela dan......?? Quote
calm Posted November 6, 2015 Posted November 6, 2015 Ser ju riktigt trevligt ut och dessutom välsorterad vad gäller både digital och analoga signalkällor. Kul att se att akustiken också är med! Butiksinredning eller till salu? Calm Quote
Nik Posted November 6, 2015 Posted November 6, 2015 forts. Premiärdagen håller på hela dgen fram till 19.00, alla är välkomna! /Lasse Man kan få ståpäls för mindre, riktigt snyggt o prydligt!!!!! //Nik Quote
gozzi Posted November 6, 2015 Posted November 6, 2015 Vilken butik ! :mm: :mm: Synd att man bor i Uppsala ! Quote
Lasse Posted November 6, 2015 Posted November 6, 2015 Vilken butik ! :mm: :mm: Synd att man bor i Uppsala ! Du får med andra ord planera dig en semester i Götet!! Quote
Double A Posted November 6, 2015 Posted November 6, 2015 Va fint det har blivit! Grattis till den nya butiken?? Quote
A/Wing. Posted November 6, 2015 Posted November 6, 2015 Tog mig i kragen och slet mig i ifrån arbetet för att besöka Stefans nya lokaler och blev väldigt imponerad av den nya butiken så genomtänkt det mesta verkade vara och så snygga lyssningsrum det fanns,lagom storlek på dom flesta rum. Enligt Stefan så var anläggningarna bara uppställda och igångkörda så givetvis så krävs det justeringar både på anläggningarna och rummen men jag är övertygad att det kommer att låta bra i dom flesta rum Kan bara önska lycka till Stefan det här kan säkert bli den nya hifi-oasen i Göteborg. PS.fick även med mig ett par små smycken till låns utvärdering kommer. Quote
new order Posted November 6, 2015 Posted November 6, 2015 Ja, ni göteborgare har det bra ni. Det svider lite exra att det är en norrlänning som har så fin hifi verksamhet där nere.... Quote
Richard Posted November 6, 2015 Posted November 6, 2015 Ser fram emot kommande tisdags Göteborgsresa. Quote
plind Posted November 6, 2015 Author Posted November 6, 2015 Var ligger den nya butiken? Von Utfallsgatan 1 i Gamlestan. Quote
Transient Design Posted November 7, 2015 Posted November 7, 2015 Jodå, givetvis så finns det akustikmaterial att se på samt provlyssna (alla plattorna på väggarna/ hörnen går snabbt och enkelt att lyfta av) men i dagsläget så finns rätt lite av det i lager för omedelbar leverans. Men givetvis så kan Stefan ta hem vid intresse med snabba leveranser. Kalle från Sounds of Sience Hemsida var med och hjälpte till att sätta upp panelerna i butiken innan för att optimera placeringen. I mina öron så finns ännu en hel del att åtgärda i vissa av rummen men det kommer att bli toppen framöver då allt är injusterat och klart. Vi som hjälpte till i butiken igår hade i varje fall mycket trevligt (åkte hem först vid kl 22) och det var kul att återse så många kända ansikten! Mvh Lasse Quote
Apexorca Posted November 7, 2015 Posted November 7, 2015 (edited) Akkelis öppnade portarna i går. Jag var där framåt kvällen. Fantastiskt vad fint de fått det. Och STORT. Det var som en minimässa med HiFi prylar och musik överallt. Ett stort Grattis och lycka till från mig. Tack för mat, dryck och demonstrationer. Här kommer lite bilder. Dessa horn var magnifika. Avantgarde Acoustic - DUO XD. 2 12'r i varje högtalare med egen förstärkning (klass D 1000watt?) Högtalarens känslighet är 107db. Då går det att dra på vill jag säga. Det känns som ljudet ligger på kullager. Det bara svischar fram. Eget för och slutsteg hade de också. Mårten Jörgen och horn. Har de nya konstruktionsideer kanske? Horn är roliga att fota. Trattarna särskilt. Edited November 7, 2015 by Apexorca Quote
Adagio Posted November 7, 2015 Posted November 7, 2015 Djäklar, vilket lyft! Det var iofs mysiga lokaler tidigare men detta känns lyxigt, riktigt nice. Jättefint! Måste åka ner o hälsa på snart! Quote
Recommended Posts