Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Wilson Benesch A.C.T. One Evolution är den efterlängtade efterföljaren till en av de mest populära och omtyckta modellerna igenom tiderna ifrån den brittiska tillverkaren. Kabinettkonstruktion och element-teknologi är direkt nedärvda ifrån flaggskeppet Cardinal.

Wilson Benesch är kända och respekterade för sina tekniska landvinningar och totala kompromisslöshet i konstruktion och materialtillämpning, där nya A.C.T. One Evolution för traditionen vidare in i framtiden.

Det här är en modell som vi har väntat på, vilken har alla förutsättningar att bli en idealisk högtalare för typiska Skandinaviska rum med prestanda i linje med Wilson Benesch toppmodell Cardinal - i en betydligt mer tillgänglig prisklass.

Mer information och priser:

www.perfect-sense.se/varumarken/wilson-benesch

/ Marcus & vänner

Wilson_Benesch_front_091.jpg

Wilson_Benesch_front_121.jpg

Dagsfärska bilder ifrån vårt showroom i Stockholm:

Wilson_Benesch_ACT_One_Evo-3.jpg

Wilson_Benesch_ACT_One_Evo-4.jpg

Wilson_Benesch_ACT_One_Evo-5.jpg

Wilson_Benesch_ACT_One_Evo-2.jpg

Edited by Perfect sense
Guest musicus
Posted

Ahhh, British high class, fantastiske kreasjoner og finish, det meste er vel også in-house made?! Får håpe det blir litt oppmerksomhet rundt WB, det fortjener de! For å va lite partisk och elak, så ser jo mycket annat ut som hemmasløyd mot dette ;):icon_smile_cool:

mvh

Posted (edited)
Ahhh, British high class, fantastiske kreasjoner og finish, det meste er vel også in-house made?! Får håpe det blir litt oppmerksomhet rundt WB, det fortjener de! For å va lite partisk och elak, så ser jo mycket annat ut som hemmasløyd mot dette ;):icon_smile_cool:

mvh

Onekligen :)

Wilson Benesch har nära nog gränslösa resurser till material- och teknikutveckling i hjärtat av industri-meckat Sheffield. Läs gärna denna artikel ifrån Hifi Choice som berättar mer: http://hificlub.pl/sites/default/files/mar..._hifichoice.pdf

Byggkvaliteten är av högsta tänkbara klass i Geometry-serien där A.C.T. One Evolution ingår. Smala och stiliga är de också.

"As the saying goes, you can take Wilson Benesch products out of Sheffield, but you can’t take Sheffield out of Wilson Benesch! It’s a world leading centre of excellence in materials technology, with manufacturing expertise and a skills base that dates back to the first days of the Industrial revolution. By way of example, today, Rolls Royce, large sectors of the nuclear industry and Boeing Aerospace have major Research Centres here."

/ Marcus

Edited by Perfect sense
Posted
"As the saying goes, you can take Wilson Benesch products out of Sheffield, but you can’t take Sheffield out of Wilson Benesch! It’s a world leading centre of excellence

in materials technology, with manufacturing expertise and a skills base that dates back to the first days of the Industrial revolution. By way of example, today, Rolls Royce, large sectors of the nuclear industry and Boeing Aerospace have major Research Centres here."

På tal om marketing bullshit (i annan tråd)

Posted
Onekligen :)

Wilson Benesch har nära nog gränslösa resurser till material- och teknikutveckling i hjärtat av industri-meckat Sheffield. Läs gärna denna artikel ifrån Hifi Choice som berättar mer: http://hificlub.pl/sites/default/files/mar..._hifichoice.pdf

Byggkvaliteten är av högsta tänkbara klass i Geometry-serien där A.C.T. One Evolution ingår. Smala och stiliga är de också.

"As the saying goes, you can take Wilson Benesch products out of Sheffield, but you can’t take Sheffield out of Wilson Benesch! It’s a world leading centre of excellence

in materials technology, with manufacturing expertise and a skills base that dates back to the first days of the Industrial revolution. By way of example, today, Rolls Royce, large sectors of the nuclear industry and Boeing Aerospace have major Research Centres here."

/ Marcus

Hittar inga priser på denna högtalare via länken.

Guest musicus
Posted (edited)
På tal om marketing bullshit (i annan tråd)

Du får gjerne tydliggjöre hva som er MBS her forutenom den lille ordtrixingen med Sheffield og WB...

mvh

Edited by musicus
Posted
Du får gjerne tydliggjöre hva som er MBS her forutenom den lille ordtrixingen med Sheffield og WB...

mvh

Du har redan gett svaret ;)

Posted
Nu gjorde jag det. Sorry!

259 kkr

Det är inte helt tydligt att det döljer sig mer information och prisuppgifter bakom de utfällbara sektionerna - men det är ett effektivt sätt att hålla allt innehåll på en och samma sida.

Posted
Marknadsföring = ja. Fakta = ja. Bullshit = ?

Ja på alla tre om vi håller oss till högtalarna. Om det är frågan om Sheffield som stad så blir "ja", "ja", "nej". Du kan ju vända på det. Låter de bra för att de kommer från Sheffield?

Jag tvekar inte på att det är alldeles utmärkta högtalare men det har väl något med konstruktionen att göra. Slovenien, t ex har ju inte så rolig historia kuvade som de varit av Ungrare/Österrikare och sedan förtryck under Tito. De har ingen direkt industriell historia men de har Kuzma.

Jag tycker dina nyhetsblaffar hade blivit intressantare och mer passande för ett hififorum om du tar bort lite av "schampotexten" om du förstår vad jag menar.

Posted

Om det är detta "schampo-citat" du syftar på så är det hämtat direkt ifrån den artikel jag länkade till som aldrig kommit eller kommer att komma ur min mun :)

"As the saying goes, you can take Wilson Benesch products out of Sheffield, but you can’t take Sheffield out of Wilson Benesch!"

Wilson Benesch har sin verksamhet i Sheffield helt enkelt med allt vad det innebär av fördelar enligt tidigare - kort och gott.

/ Marcus

Guest musicus
Posted (edited)
Jag tycker dina nyhetsblaffar hade blivit intressantare och mer passande för ett hififorum om du tar bort lite av "schampotexten" om du förstår vad jag menar.

Kjære nån! Ger du alla som skriver "shampootexter" en slik uppmaning! Forumet er jo fullt av slike "shampootexter" og hyping från båda importører/distributører og handlare når det gjelder vissa merken. For egen del kan jeg jo si at jeg får følelsen av å ha kommet inn på ett rent merkes forum noen ganger (ingen nevnt, ingen glemt), så mycket, at det rett ut sagt noen ganger er tråkigt at lese och delta på forumet før oss som ikke simmar i samma merkes ankdammen.

La det også bare være sagt, jeg har ingen WB forretninger (eller andre for den del) med PS, vare sig nu eller tidigare, men tycker at den kommentaren var lite vel "sub level"...

edit: Förtydligande av text.

mvh

Edited by musicus
Posted
Kjære nån! Ger du alla som skriver "shampootexter" en slik uppmaning!

Det händer, framför allt via PM direkt till handlare av precis de skälen du anger. Hade jag gaft mer tid hade jag varit ännu mer på hugget.

Det finns flera röster som tycker att Euphonia utvecklats till en plats med allt för mycket marknadsbudskap. Det tycker jag också. Om en produkt är bra eller dålig avgörs vid lyssningen. Fakta om produkten är alltid intressant och berikar. Finns ingen anledning att rulla in det i ovidkommande MBS. Finns inget annat att säga om produkten kan man ju undra. Det gäller oavsett tillverkare inklusive de som även står hemma hos mig.

Guest musicus
Posted (edited)
Det händer, framför allt via PM direkt till handlare av precis de skälen du anger. Hade jag gaft mer tid hade jag varit ännu mer på hugget.

Det finns flera röster som tycker att Euphonia utvecklats till en plats med allt för mycket marknadsbudskap. Det tycker jag också. Om en produkt är bra eller dålig avgörs vid lyssningen. Fakta om produkten är alltid intressant och berikar. Finns ingen anledning att rulla in det i ovidkommande MBS. Finns inget annat att säga om produkten kan man ju undra. Det gäller oavsett tillverkare inklusive de som även står hemma hos mig.

Till en viss grad holder jag med deg, det er til tider mycket marknadsbudskap och overfokusering av visse merker/importører/ditributører/handlare, men i den her avdelingen tycker nå jag iaf, at dom kan få liiite släckare tyglar, det er jo en Nyhetsavdeling! og til der hører jo salgspratet, det klarar nog dom flesta urskilja.

Dom andra avdelningarna derimot, tycker even jag skal va mest mulig MBS fria.

mvh

Edited by musicus
Guest musicus
Posted (edited)

Till en viss grad holder jag med deg, det er til tider mycket marknadsbudskap och overfokusering på visse merker/handlar, men i den her avdelingen tycker nå jag iaf, at handlare m.fl kan få lite släckare tyglar, det er jo en Nyhetsavdeling og til der hører jo salgs pratet, det klarar nog dom flesta urskilja.

Dom andra avdelningarna derimot, tycker even jag skal va mest mulig MBS fria.

OBS Dubbelposting muligens moderator kan ta bort den her posten.

mvh

Edited by musicus
Posted
Fakta om produkten är alltid intressant och berikar. Finns ingen anledning att rulla in det i ovidkommande MBS. Finns inget annat att säga om produkten kan man ju undra. Det gäller oavsett tillverkare inklusive de som även står hemma hos mig.

Var gränsen går för vad som kan betraktas som fakta och "MBS" är väldigt flytande och subjektiv vill jag påstå. De flesta vill trots allt veta betydligt mer och få en känsla för idéer, filosofier och människorna bakom produkterna utöver rena produktspecifikationer.

Det här är för övrigt en produktnyhet i nyhetsforumet, och ingenting annat.

Over and out.

/ Marcus