PLINIUS Posted October 16, 2015 Posted October 16, 2015 Nu kanske jag skriver något som man inte skall göra här inne, men jag undrar vad ni andra har för erfarenheter av firman ovan? Jag skulle beställa några BDR Mini Pits Mk3 av Stefan. Han hade dem ej hemma men skulle återkomma vilket han gjorde. Importören hade fem stycken (vilket var vad jag ville ha) beggade varav två stycken som ej var försänkta som de skall vara (i mitten för spikes). Ok, va bra sa jag, vad skall du ha för dem? Han skulle kolla och återkomma... Sen dess har jag inte hört någonting. När jag gick dit idag sa han att han trodde jag skulle leta någon annanstans varför han inte brytt sig.. När jag sa att jag väntat på hans samtal sa han att de kostar 600:- st. Men de var ju beggade och några var oborrade sa jag?? Då sa han att han ville ha 500:-/st. Andra butiker i Sverige säljer dem nya för mellan 300-400:-/st. Vad är era erfarenheter av den här butiken allmänt? Jag blev oerhört förbannad och känner att de försökt lura mig. Det kanske är så att jag inte är intressant som kund, men jag har handlat för stora summor av en annan butik här i stan och alla kunder borde behandlas lika i min värld. Ber om ursäkt om jag överträder någon regel här inne, men jag vill gärna höra andras synpunkter.. Quote
P-pan Posted October 16, 2015 Posted October 16, 2015 Sådant här brukar sällan sluta väl när det dras fram i ett mer offentligt ljus. Om du återgår till säljaren och försöker "backa bandet" så löser det sig säkert ska du se Quote
Akkelis Audio Posted October 16, 2015 Posted October 16, 2015 Hej Plinius Eftersom du lyft frågan på ett forum, väljer jag att svara här. Jättetråkigt att du känner dig dåligt bemött. Sista gången vi pratade på telefon fick jag uppfattningen att du skulle söka BDR på beg.marknaden, men jag an ha missuppfattat detta, beklagar det. Ang priset så fick jag detta mail från distributören på min fråga: "Hej Stefan, Till kund kostar dom fortfarande 600 kr/st Med vänlig hälsning, Lars Ek" Innan du gick fick du erbjudandet 500 kr/st men du tackade nej. Borrade och oborrade är olika modeller men uppenbarligen samma pris enligt distributören. Begagnatgraden kan jag inte heller ha någon åsikt om, om de är använda eller bara uppackade eftersom jag inte har dem utan köper in dem. mvh Stefan Quote
sprudel Posted October 16, 2015 Posted October 16, 2015 Sådant här brukar sällan sluta väl när det dras fram i ett mer offentligt ljus. Om du återgår till säljaren och försöker "backa bandet" så löser det sig säkert ska du se Mycket bra råd. Gå inte loss på ev missförstånd, red ut först. Quote
Bebop Posted October 16, 2015 Posted October 16, 2015 (edited) Denna tråd kunde utvecklats till något vi inte vill ha här på Euphonia. Nu har Akkelis svarat på inlägget och därmed råder balans. Ytterligare kommunikation i denna tråd saknar därför grund. Om Plinius och Akkelis känner ytterligare behov att diskutera så ber jag er göra det via PM, eller varför inte ta en pilsner tillsammans och vänd blad och gå vidare. Generellt vill vi inte ha den här typen av diskussion på Euphonia. Den löses bäst parterna emellan. Edited October 16, 2015 by Bebop Quote
PLINIUS Posted October 16, 2015 Author Posted October 16, 2015 (edited) Denna tråd kunde utvecklats till något vi inte vill ha här på Euphonia. Nu har Akkelis svarat på inlägget och därmed råder balans. Ytterligare kommunikation i denna tråd saknar därför grund. Om Plinius och Akkelis känner ytterligare behov att diskutera så ber jag er göra det via PM, eller varför inte ta en pilsner tillsammans och vänd blad och gå vidare. Generellt vill vi inte ha den här typen av diskussion på Euphonia. Den löses bäst parterna emellan. Jag håller med dig Bebop. Jag kände bara att jag ville lyfta detta. Nu stänger vi den här tråden. Jag kommer inte att skriva mer i denna tråd och uppskattar om ingen annan gör det heller. /Mats Edited October 16, 2015 by PLINIUS Quote
Bebop Posted October 16, 2015 Posted October 16, 2015 Jag håller med dig Bebop. Jag kände bara att jag ville lyfta detta. Nu stänger vi den här tråden. Jag kommer inte att skriva mer i denna tråd och uppskattar om ingen annan gör det heller. /Mats Tack Quote
Recommended Posts