Akkelis Audio Posted August 24, 2015 Posted August 24, 2015 https://player.vimeo.com/video/136287854?ap...mp;color=ffffffÅrets Highendhögtalare 2015-2016 Finns snart i butiken för demo. Quote
octavia rs Posted August 24, 2015 Posted August 24, 2015 Har du hört den Akkelis Audio? Om du gjort det hur är den kontra Electra Be serien ljudmässigt? Sitter med 1038:or idag men har funderat lite på att uppgradera. Quote
new order Posted August 26, 2015 Posted August 26, 2015 Är inte att skaffa detta en serie som ligger under Electra serien? Det är ju Utopia som gäller för dig octavia rs Quote
Akkelis Audio Posted August 26, 2015 Author Posted August 26, 2015 Jag har bara hört dem på mässa så jag vågar inte uttala mig om hur bra de egentligen är. Men Electra 1038 är ju en väldigt trevlig högtalare, och Scala Utopia II likaså. Denna ligger i en ny serie mellan dessa, men med en mängd nya tekniska lösningar så min "oro" är väl snarast om den är så bra att Scala Utopia blir svår att motivera. Quote
octavia rs Posted August 26, 2015 Posted August 26, 2015 Är inte att skaffa detta en serie som ligger under Electra serien? Det är ju Utopia som gäller för dig octavia rs Nä den nya Sopra serien ligger mellan Electra och Utopia så de blir på rätt håll så att säga. Jag hade ett par begagnade Utopia Scala V2 på gång men var inte snabb nog så det smög sig. Jag är väldigt nöjd med mina 1038 men ibland skulle jag vilja ha nått lite smäckrare och om de låter bättre är det ju inte fel det heller. Hoppas kunna lyssna på Sopra N2 inom de snaraste när min lokala handlare får in dem. Quote
Recommended Posts