Jump to content

Recommended Posts

Posted

B00008D1NF.01._PE_SCMZZZZZZZ_.jpg

Det rör sig om en Brasiliansk grupp i popig stil bestående av Marisa Monte, Arnaldo Antunes och Carlinhos Brown. I Brasilien är denna grupp verkligen superstor! Dessutom är de stora som solomusiker allihopa. Detta är deras första gemensamma skiva.

Svårt att beskriva denna musik, men det är inte som popmusik här i Sverige! Det finns mycket i ljudbilden, kan man milt säga.... ibland udda men klart häftiga inslag. Vidare innehåller skivan både snabba rejält poppiga låtar men även en del smöriga och goa låtar.

Ett riktigt poppigt spår från skivan finns att avlyssna på medföljande skiva till HighFidelity nr 8. Skiva: Reference CD no.76. Spår: 1. Skaffade den tidningen först idag. Blev riktigt glad när jag noterade Tribalistas på tidningens medföljande skiva

Tribalistas-skivan finns att köpa på ställen med lite större utbud. Vet att jag sett den på tex Åhlens vid plattan i Stockholm. Det ex jag har kommer från Tribalistas hemlandet Brasilien. Fick det som avskedspresent av familjen vi bodde hos några dagar i maj iår. Klart trevlig present :) Speciellt då jag vrålletade efter bra inhemsk musik och just denna platta hade jag missat.

Skivan är från år 2002. Nummer mm: 5825622 METRO BLUE 80387 EMI (enligt HighFidelity).

/Mattias