Perfect sense Posted August 11, 2015 Posted August 11, 2015 (edited) Hej, PS Audios DirectStream DAC är en levande produkt där mjukvaran är under ständig utveckling och förbättring. Man lanserar löpande uppdateringar, där varje ny version leder till ökad ljudkvalitet - eller som man själva uttrycker det: "obsolescence is obsolete". Som ägare så är uppgraderingarna givetvis helt kostnadsfria. I dagarna har man lanserat den senaste uppdateringen av operativsystemet till DirectStream DAC, vilket man kallar Yale. Läs mer om Yale här: http://www.psaudio.com/pauls-posts/yale/ PS Audio lanserar nu även generation två av sina nätverksbrygga till sin (fantastiska) DirectStream DAC, vilken möjliggör streaming direkt ifrån en extern lagringsenhet på ditt nätverk. Läs mer om Bridge II här: http://www.psaudio.com/perfectwave-bridge/ Mer information om PS Audio samt aktuella priser hittar ni här: www.perfect-sense.se/varumarken/ps-audio Edited August 11, 2015 by Perfect sense Quote
Bebop Posted August 14, 2015 Posted August 14, 2015 Efterföljande diskussion om uppgraderingar har flyttats till ny tråd Quote
Taxmannen Posted August 16, 2015 Posted August 16, 2015 Man kan naturligtvis ha synpunkter på om firmwareuppgraderingar är bra eller inte, men nu har i alla fall jag uppgraderat min DSD till Yale och tänker köra med den nya ett tag. Det jag gillar med PS Audios sätt att hantera detta är att man väldigt enkelt kan backa uppgraderingen om man inte är nöjd. Jag har lagt alla firmware-versioner på ett SD-kort och kan på en minut byta till valfri version så det är väldigt enkelt att testa och jämföra. En första kort lyssning med Yale avslöjade inga fundamentala skillnader, men vi får se efter några dagars test Quote
Perfect sense Posted August 17, 2015 Author Posted August 17, 2015 (edited) Gott - tack för rapport! Framåt- och bakåtkompabilitet borde tillfredsställa alla Edited August 17, 2015 by Perfect sense Quote
Recommended Posts