eliot Posted August 6, 2015 Posted August 6, 2015 Upptäckte ett fågelbo under lådan till min kompressor Duvan flög bort när jag lyfte på trälådan och det fanns två ägg i boet. Jag visste inte vad jag skulle göra så jag lät dem ligga kvar och nu har jag en ruvande duva! Quote
eliot Posted August 6, 2015 Author Posted August 6, 2015 (edited) Vad skall jag göra? En kompis som undervisar biologi tyckte att jag skulle följa utvecklingen Jag läste på Flashback: Grovt och mellan tummen och pekfingret så ruvar de i två veckor och ungarna lämnar boet efter ytterligare 3-4 veckor. - men utan kompressor kan jag inte spela vinyl Edited August 6, 2015 by eliot Quote
Bebop Posted August 6, 2015 Posted August 6, 2015 Vad skall jag göra? En kompis som undervisar biologi tyckte att jag skulle följa utvecklingen Jag läste på Flashback: - men utan kompressor kan jag inte spela vinyl Jag hade tagit bort äggen och sopat rent samt säkerställt att boplatsen försvinner genom att täppa till utrymmet. Kolla varje dag och rensa bort ny försök. De tröttnar efter ett tag. Duvor på balkonger är en sanitär olägenhet och om du låter den bo kvar återkommer de. Vi har också haft duvor på balkong när vi hade sådan. Balkongen blir full av fjädrar och dun samt inte minst duvskit som drar till sig flugor och annan ohyra. Skiten är också en potentiell källa för spridning av salmonella. Du behöver inte ha några samvetsbetingelse för detta. Du bestämmer vilka du vill ha inneboende. Bort med duvorna och spela vinyl. Quote
eliot Posted August 6, 2015 Author Posted August 6, 2015 Jag hade tagit bort äggen och sopat rent samt säkerställt att boplatsen försvinner genom att täppa till utrymmet. Kolla varje dag och rensa bort ny försök. De tröttnar efter ett tag. Duvor på balkonger är en sanitär olägenhet och om du låter den bo kvar återkommer de. Nu är boet borta - jag hade lite samvetskval men du har helt rätt. Duvan spatserar lite på balkongräcket men så länge lådan är uppfälld och inte ger skydd och det är rent så håller den sig borta.... Quote
Engelholm Audio Posted August 6, 2015 Posted August 6, 2015 Nu är boet borta - jag hade lite samvetskval men du har helt rätt. Förstår det, men det lär ju finnas mängder med andra platser än just vid din kompressor. Och hade det varit typ en havsörn, hade det kanske varit lite annorlunda. Quote
eliot Posted August 6, 2015 Author Posted August 6, 2015 Det var inte allt som jag fann under trälådan - den var som tur inte bebodd ...och är nu borttagen! Quote
calle_jr Posted August 6, 2015 Posted August 6, 2015 Du får spela When Doves Cry eller Una Paloma Blanca nu då Quote
Hifi_Perrra Posted August 7, 2015 Posted August 7, 2015 Kan man äta såna ägg tro? Usch, låter som ett hemskt duvmord i så fall :Nail Biting: Quote
Recommended Posts