figge Posted August 2, 2015 Posted August 2, 2015 Någon mer med Pass labs slutsteg här på forumet som vill dela med sina erfarenheter? Quote
new order Posted August 2, 2015 Posted August 2, 2015 Jag har!! Men det har vi ju redan pm´at om. Quote
figge Posted August 3, 2015 Author Posted August 3, 2015 Bara en lycklig ägare på hela forumet? Quote
Engelholm Audio Posted August 3, 2015 Posted August 3, 2015 Bara en lycklig ägare på hela forumet? Jag hade xa30.5. Riktigt härligt när väl högtalare med lite känslighet är koppladepå steget. Jag körernas Solo M då. Tror jag skulle status på minst 60.5 idag. Större frihet i högtalaväg. Quote
Rydberg Posted August 4, 2015 Posted August 4, 2015 Inte ägare längre men har ägt dels x350 och x250, dvs. lite äldre produkter. Baserat på min erfarenhet skulle jag inte välja Pass igen på slutstegssidan men det kan ju hända att de är bättre idag. Tycker ofta transistorslutsteg kan låta "elektronik", orent på något sätt. Det slutsteg som kommit längst från att låta elektronik som jag hört är Bryston 28b. Har ett Gryphon Encore ståendes också men det får se sig klart slaget av 28b. Så frågan är vad du är ute efter? Quote
figge Posted August 4, 2015 Author Posted August 4, 2015 Inte ägare längre men har ägt dels x350 och x250, dvs. lite äldre produkter. Baserat på min erfarenhet skulle jag inte välja Pass igen på slutstegssidan men det kan ju hända att de är bättre idag. Tycker ofta transistorslutsteg kan låta "elektronik", orent på något sätt. Det slutsteg som kommit längst från att låta elektronik som jag hört är Bryston 28b. Har ett Gryphon Encore ståendes också men det får se sig klart slaget av 28b. Så frågan är vad du är ute efter? Tänkte mest på de nya Xa.8. Quote
Mattias Posted August 4, 2015 Posted August 4, 2015 Nya XA.8 skulle jag vilja äga ett par av. Grymma grejer Quote
Rydberg Posted August 4, 2015 Posted August 4, 2015 (edited) Tänkte mest på de nya Xa.8. Aha, ja det frågade du ju inte om så svårt att veta att du var ute efter det. XA .5 verkade ju inte vara så högklassiga så man får hoppas .8 är bättre. Edited August 4, 2015 by Rydberg Quote
sprudel Posted August 4, 2015 Posted August 4, 2015 Jag hade xa30.5. Riktigt härligt när väl högtalare med lite känslighet är koppladepå steget. Jag körernas Solo M då. Tror jag skulle status på minst 60.5 idag. Större frihet i högtalaväg. Mycket fina steg. Precis som Engelholm säger så kräver xa30.5 lättdrivna högisar. Köp större. Har inte hört någon Bryston som presenterar musik på samma nivå. Rydbergs apparater olyssnade dock. Quote
gozzi Posted August 5, 2015 Posted August 5, 2015 Hade ett par Xa100.5 spelade kanonbra tills jag kopplade in Ref 110.... Quote
Recommended Posts