Jump to content

Och så var det dags...


P-pan

Recommended Posts

Att lyssna på lite nyheter mellan varven är alltid trevligt...

... även om en fjärrkontroll inte låter så särskilt så är den ju bra att ha till hands.

DevialetDSC_9047_4117_001595_zpsrkldebwy.jpg

Lite förstärkning är också bra att ha på vägen...

DevialetDSC_9050_4119_001596_zpsehaezeis.jpg

Och så det viktigaste förstås, ljudomvandlingen i sista led...

DevialetDSC_9058_4127_001600_zpskozzbki0.jpg

Edit:Stavningen

Edited by P-pan
Link to comment
Share on other sites

Den trolldomskulan skulle aldrig komma in i mitt hem :o

:D ...

den har ju ett lätt futuristiskt utseende men den låter lite av ett annat slag kan jag avslöja :mm:

Jag blev t.o.m rätt så förvånad :icon_smile_cool:

DevialetDSC_9051_4120_001597_zps9sp3fffk.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jag blev t.o.m rätt så förvånad :icon_smile_cool:

Såg att det var ett stativ på G till dem. Det gör det lite lättare.

Påminner inte om något man sett tidigare, förutom kanske lite en annan fransos som var betydligt större.

Liknande marknadsföring som de hade med förstärkaren - välj en för världens bästa ljud - välj två för osannolikt bra ljud :)

Imponerande och kaxigt att göra det med en högtalare.

Link to comment
Share on other sites

Phantom är bara aktiva (2 versioner med olika effekt), tror inte förstärkaren på bilden har direkt med själva testet av Phantom att göra kanske ett separat test av dem?

Jag trodde den var aktiv? Varför förstärkare? Eller går den att köra passivt också, och i så fall, är den bättre än en passiv högtalare för samma peng? Man köper ju då en inbyggd förstärkare som aldrig används?
Link to comment
Share on other sites

Devialet har stått för mycket av den tekniska innovationskraften de senaste åren och mött välförtjänt beundran för detta.

De här lilla kulan har fått mycket förhandssnack och förväntningar på sig. Något revolutionerande enligt deras egen uppfattning.

Det låter stort och rent för sin storlek, men var och en får nog lyssna och göra sin egen bedömning av ljudet.

Onekligen en spännande produkt! Har förutsättningar att bli en storsäljare i bredare lager tror jag.

Så skynda innan semesterstängningarna!

Calm

Link to comment
Share on other sites

Jag är så nyfiken, hur lät det? :mm:

På grund av kvällens "specialblandning med jordgubbar" så får jag nog be om att få återkomma :blush

Det är lite av semesterkänsla här hemma om jag säger så :icon_smile_cool:

Dessutom hittade min kära sambo någon slags spellista på Youtube med 80-tals hits :mm:

Link to comment
Share on other sites

Jag trodde den var aktiv? Varför förstärkare? Eller går den att köra passivt också, och i så fall, är den bättre än en passiv högtalare för samma peng? Man köper ju då en inbyggd förstärkare som aldrig används?

Lite luddig inledning av undertecknad kanske men tanken var att jag skulle leda in spåret på att här går det att "skala ner" antalet lådor och att t.o.m kära sambon kanske skulle kunna tänka sig att bidraga med investeringen i.o.m det "minimalistiska"... :icon_smile_cool:

Ber om ursäkt för att bilderna kanske kom i en lite avig följd... men du har helt rätt, högtalarna klarar skivan helt på egen hand bara man har rätt "programvara" i övrigt :)

Uppställningen är ju dessutom från en butik (Audio Concept) och "skyltningen" är ju inget jag råder över alla gånger då kameran är igång.

DevialetDSC_9053_4122_001598_zpsrrwp1ppq.jpg

Link to comment
Share on other sites

På grund av kvällens "specialblandning med jordgubbar" så får jag nog be om att få återkomma :blush

Det är lite av semesterkänsla här hemma om jag säger så :icon_smile_cool:

Dessutom hittade min kära sambo någon slags spellista på Youtube med 80-tals hits :mm:

;) Härligt med semesterkänsla :)

Skall ta vägen förbi Robert vid tillfälle i sommar för att lyssna till de där rundingarna.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Måste varit en riktigt stark "specialblandning".......lite bilder och intryck hade inte varit fel :?::icon_smile_cool:

På grund av kvällens "specialblandning med jordgubbar" så får jag nog be om att få återkomma :blush

Det är lite av semesterkänsla här hemma om jag säger så :icon_smile_cool:

Dessutom hittade min kära sambo någon slags spellista på Youtube med 80-tals hits :mm:

Link to comment
Share on other sites

...lite bilder och intryck hade inte varit fel :?::icon_smile_cool:

Bilder kan jag bistå med i alla fall :);) ....

DevialetDSC_9060_4129_001601_zpsupjjxpnl.jpg

Och jo, kabinettet är vibrationsfritt...

DevialetDSC_9061_4130_001605_zpsog56h3mx.jpg

Jag var tvungen och testa med något som s.a.s var lite hårdare än mina fingrar. Tänkte att konvolutet glider nog av om

jag höjer volymen ordentligt :sherlok: .... Asken låg lugnt kvar jag jag avslöja :dry:

Phantom låter grymt bra om nu någon skulle fråga mig, det bästa är ju som vanligt att lyssna själv.

DevialetDSC_9081_4148_001602_zpsucvpbjfp.jpg

Link to comment
Share on other sites

Varit inne och lyssnat och man kan konstatera att ljudmässigt är det en fullträff, riktigt imponerande speciellt med avseende på storleken. Detta system är unikt och passar en bredare massa på marknaden.

Andra hifitillverkare har lite att fundera på i motsvarande prisklass och en bit upp.

Devialet sitter med trumf på hand.

/Mattias

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...