Jump to content

Recommended Posts

Posted

Det firas med att höja priserna. Om någon sneglat på någon wild eller diamond kabel rekommenderar jag att försöka få en sista genom ljudtema! Vi talar 20-30% skillnad.

Posted

Det vore ju intressant att höra hur Hifiklubben lyckas förklara det....

(Jag är helt säker på att det bli något i stil med - höjda produktionskostnader, försämrad valutakurs, större återförsäljarnät än tidigare etc etc). Fast att förklara 20 - 50 % höjning (såg ett exempel på ett annat forum där det fanns ett exempel med 50% höjning) kanske är svårt....

• 1 month later...
Posted

Gött med lite nya märken på "klubben". Inte varje dag man ser det. Det har ju varit samma ett bra tag nu tycker jag. Kul att dom tar ett kliv i rätt riktning, i alla fall som jag ser det. Sen att dom ändrar priserna kan man inte som kund göra mycket åt. Det gör ju dom flesta förr eller senare ändå om man ser till det stora hela och det är ju inget hifiklubben är ensamma om.

Jag personligen kommer nog i alla fall att skaffa mig ett par signalkablar då det fattas ett par här hemma nästan alltid tycker jag när jag kopplar / ändrar och håller på. AudioQuest är ett märke man alltid har velat testa även om det inte har blivit av ännu. Samma sak med Transparent :)

Posted

De senaste åren har jag köpt de flesta av mina kablar från England via denna site:

http://www.futureshop.co.uk/

Dom har oftast bättre priser med frakt än du hittar i Sverige, men framför allt så har dom snabb frakt. Dessutom gillar jag Price/performance av QED kablar, och det finns knappast ett bättre ställe online att beställa QED från övver huvud taget.

Men som sagt, dom har det mesta till åtminstone bra priser och riktigt snabb frakt. Dessutom för dom som gillar ideen kan du kostnadsfritt välja att få kablar "inbrända" med Nordost kabelinbrännings-system för den tid du väljer, med motsvarande fördröjning i frakt-tid naturligtvis... :)

Posted (edited)
De senaste åren har jag köpt de flesta av mina kablar från England via denna site:

http://www.futureshop.co.uk/

Dom har oftast bättre priser med frakt än du hittar i Sverige, men framför allt så har dom snabb frakt. Dessutom gillar jag Price/performance av QED kablar, och det finns knappast ett bättre ställe online att beställa QED från övver huvud taget.

Men som sagt, dom har det mesta till åtminstone bra priser och riktigt snabb frakt. Dessutom för dom som gillar ideen kan du kostnadsfritt välja att få kablar "inbrända" med Nordost kabelinbrännings-system för den tid du väljer, med motsvarande fördröjning i frakt-tid naturligtvis... :)

Fast de är dyrare än Hifiklubben på AudioQuest USB A->B. Har själv funderat på en Carbon eller Cinnamon 1.5m.

Priser:

Cinnamon

Futureshop: £69

Hifiklubben: 738kr

Carbon

Futureshop: £145

Hifiklubben: 1.598kr

Kurs idag: £1= 13.58kr

Jag har inte jämfört några andra typer av kablar än just dessa. Kanske det inte är Hifiklubben som har höjt priserna utan tillverkaren eftersom Futureshop är dyrare?

/Lasse

Edited by LasseJ
Posted

Som jag skrev på ett annat forum i samma ämne:

Dollarkursen har höjts avsevärt, även råvarupriserna vilket då gjort amerikanska produkter dyrare. Beroende på hur stort lager man håller och hur stor valutareserv man har på banken avgörs priserna till viss del. Om dollarn går upp 20% i förhållande till kronan ger det stora utslag.

Hifiklubban ;) påstår ju i sin reklam att de skippat grossled och då borde ju några procent försvinna från priset ut till konsument, kan man tycka.....