Jump to content

Äntligen!


new order

Recommended Posts

Har inget med hifi och musik att göra, men som Moderator(hehe ;) )och rätt inbiten Alfa Romeo fantast så måste jag bara dela en bild på deras nya bakhjulsdriva Giulia!

Skönheter från Italien måste bara delas!

150624_Alfa_Romeo_Giulia_HP2.jpg

Premiär idag den 24 Juni i Milano. Värstingversionen QV har 510 hkr och är fyrhjulsdriven. Det är skoj att de har lyckats så bra med designen.

Det värmer ett Alfa hjärta.

För er som inte kan se skönheten så rekommenderar jag denna länk....

/n.o

Link to comment
Share on other sites

Oj, den ser ju riktigt ordentlig ut! Keramiska bromsskivor ser det ut som också, inget man förknippar med Alfa kanske, åtminstone inte några år tillbaka. Är det den vilande racing-genen som har vaknat tro..? Tycker de har lyckats bra med de senaste modellerna, från 8C och framåt är de vrålsnygga!

Link to comment
Share on other sites

Ooo... Som fd Alfa Romeo 147 GTA ägare blir man ju så sugen. Pga barn byttes den till en 159 sportwagon, turbodiesel, livet med bil var då inte lika kul längre. Nu är vi kollektivister och sunfleet-användare. Men när jag visar denna bil kommer nog hornen växa ut på min sambo... Hon, liksom jag älskar Alfa.

Såg en Gulietta i silver härom dagen, har inte sett den live förut. Men dess linjer passade perfekt i den färgen. Skuggorna i silverfärgen förstärkte verkligen de snygga bakljusen och linjespelet. Jag upplevde den som mindre bullig än motsv svart eller röd.

Link to comment
Share on other sites

Sitter ingen V8:a i den va ?

Det gör det inte. Däremot en koncern V6 med turbo som är utvecklad i samarbete med Ferrari i denna deras värstingversion som

ska konkurrera med BMW M3 och Audi RS4. På pappret utlovas bättre effekt än konkurrensen, samt även BETYDLIGT bättre vikt/effektförhållande. Det sägs ligga under 3 kg per hkr vilket skvallrar om en tjänstevikt på under 1500 kg.

Detta möjliggörs av en bantningskur bestående av kolfiber, aluminium pch andra än mer exotiska material..Men räkna även med att det kommer att kosta! 7-800 k spekuleras det om.

Hör på soundet!!

Inga uppgifter ännu på vad de normalare versionerna kommer med för motorer. Ryktet gör gällande att det kommer att erbjudas både som bakhjuls som fyrhjulsdrift. Bensinmotorerna sägs vara fyrcylindriga 2 liters turbomotorer i olika utförande med från 200-300 plus hkr, dieslar på 2,2 l i med mellan 140-220 hkr beroende på version, samt en 3 l sexa på 300 hkr som redan finns i Maserati Ghibli.

Den kommer även som kombi och ska börja säljas i US. Det senare behövs nog om de ska uppnå målet med 400 000 sålda bilar per år. De säljer 70 000 för tillfället. Denna modell är "make or break" för Alfa. Misslyckas dom är detta anrika märke väldigt illa ute.

Audi sägs vara intresserad av Alfa Romeo ( De äger ju redan Lamborghini och Ducati) men jag hoppas verkligen att de slipper hamna under VAG koncernens vingar.

Sorry för OT. :black: Men detta ämne engagerar mig.

/ n.o "

PS Hoppas att kunna ersätta min gamla Alfa med en Giulia om några år! :thumbsup:

Edited by new order
Link to comment
Share on other sites

Vackra, lagom originella. Men det jag faller för är körkämslan.

Om man inte ska betala löjligt mycket pengar. Den underbara vägkänslan, kontakten som ingen annan bil i rimliga prisklasser förmår att konkurera med. Tyvärr blev mitt bil-liv totalt förstört när en vän köpte en Aston Martin.

Nu känns inget kul längre...... Av ideologiska skäl skulle jag nog välja Tesla idag.

Link to comment
Share on other sites

Då står jag nog över.

Det känns som att den inte ligger i linje med min "ljudkaraktär" ;)

För att citera exorcisten. " The power of Christ compels you!!". Be gone! :D

Alfa Romeo är ju synonymt med V6or på samma sätt som Bmw är det med raka 6or. Så valet av V6 på Giulia är självklart.

Link to comment
Share on other sites

Ingen kombi och ingen dragkrok. Helt värdelöst :dead:

Det ät väl klart att den kommer som kombi. Inte säkert att QV kommer i kombi men álla de andra versionerna. Dragkrok tror jag oxå går att få, Inget att fundera över Calle... ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...