Jump to content

Den långa vägen tillbaka.


juha

Recommended Posts

Jag vill föreslå att du startar lite mjukt med 4 delad dac, 2 delat försteg, högtalare med separata bastorn som drivs tri-ampat. Momoblock så klart.

Så har du en stabil grund att bygga vidare från :D

Edited by bigblue
Link to comment
Share on other sites

Hahah huj ja det vart ju enkelt?

Om det nu inte sker en total suckout i huvudet så ska det ju bli "någon" låda samt ett par högisar. Men vem vet det kanske slutar i en PAD uppställning, likt en jättelik bläckfisk med sladdar hit och dit. Dock lät det jäääkligt bra den gången på arken??

Link to comment
Share on other sites

Hahah huj ja det vart ju enkelt?

Om det nu inte sker en total suckout i huvudet så ska det ju bli "någon" låda samt ett par högisar. Men vem vet det kanske slutar i en PAD uppställning, likt en jättelik bläckfisk med sladdar hit och dit. Dock lät det jäääkligt bra den gången på arken??

Sony Walkman? med moddad 3,5 guldplugg

Skämt å sido... kul att se dig igen och jag gör bara ett inlägg då jag vill minnas att du. precis som jag, var lite fast i dCS.... Rätt, Fel?

Vi är sannolikt många som kan vägleda ;)

Gott så

/Pärr

Link to comment
Share on other sites

Ja tilltalande! Kom ihåg att jag kontaktade generalagenten..eller kan det varit någon butik i Sverige som hade Merdian. Frågade om de kunde tänka sig ett inbyte på allt jag hade då mot de stora aktiva, jo de var allt jätteintresserade och skulle höra av sig. De har inte hört av sig ännu?

Kanske skulle tillägga att det är minst 4 år sedan.

Link to comment
Share on other sites

image.jpg1_zpsigajwmfg.jpg

Sådär, ihoplånade och en del som ska bli mina egna grejer. I all sin skrotiga början. Hade inte ens tid att snygga till :)

Spelar du på de små eller stora högtalarna?

Spännande att följa är det i alla fall.

/byZan

Link to comment
Share on other sites

Välkommen tillbaka Juha kul att du är på tårna igen har själv legat lågt ett tag men inte gjort som du sålt

av allt fast jag har haft tankarna åt det hållet jag med.

Så jag slipper göra som du att börja om från början.

Men har du vägarna förbi så är du alltid välkommen skulle va trevligt att pratas vid :)

Link to comment
Share on other sites

Tack!

Behövde nog rensa huset, trött på allt och nästan alla?

Tänkt att höra av mig till dig så det vore roligt att hinna ikapp över en kopp kaffe?

Edited by juha
Link to comment
Share on other sites

Kul att du är på G igen Juha och kom gärna förbi mitt Place igen om du har vägarna förbi Göteborg.

För en lite musiklyssning och lite info om hur det kunde ha gått, ja du vet nog vad jag menar :icon_smile_cool:

Edited by Jorma
Link to comment
Share on other sites

Kul att du är på G igen Juha och kom gärna förbi mitt Place igen om du har vägarna förbi Göteborg.

För en lite musiklyssning och lite info om hur det kunde ha gått, ja du vet nog vad jag menar :icon_smile_cool:

Hej Jorma och tack!

Ja jag skulle vara väldigt glad för att få besöka dig igen?

Väldigt nyfiken på allt!

PM kommer inom kort?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ett litet besök hos Jorma härom veckan värmde så smått igång hammaren och städet. Tack Jorma!?

Alltid skoj att träffa dig!

Roon har stannat och flaxar hejvilt mellan mina egna filer samt Tidal. Spännande med all den extra informationen om artister och album/låtar osv. Riktigt nöjd med Roon, dsd uppspelning har också tillkommit ganska nyligen.

Dbpoweramp funkar nu på Mac, bra.

Raidho har ju varit ett av de intressanta märkena men nu också Kawero Kaiser Chiara (fick jag namnet rätt?)

mycket tack vare Marcus/ Perfect Sense ? Tack!

Sommaren kommer att ge några nya intryck. Hoppas på bestående!

Link to comment
Share on other sites

Raidho har ju varit ett av de intressanta märkena men nu också Kawero Kaiser Chiara (fick jag namnet rätt?)

mycket tack vare Marcus/ Perfect Sense ? Tack!

Kaiser Kawero Chiara är det helt korrekta namnet - om man ska vara noga - eller bara Kaiser Chiara om man så vill :)

Link to comment
Share on other sites

Välkommen tillbaka Juha!! (jag som köpte ditt rack)

Jag är själv otroligt Raidhofrälst! Bytte från Verity Audio till ett par Raidho X1, önskar dock fortfarande C1.1 som jag nog tycker är den bästa högtalare jag hört, inte hört D1 tyvärr.

Jag slår ett slag för en grym kombo och det är Devialet och Raidho, kopplat med Nordost, det blir inte bättre enligt mig om man talar stativare. Detta system tar ingen plats men spelar så otroligt bra att jag har svårt att sätta ord på det. Diskanten är nog den bästa som går att få på marknaden oavsett pris, jag har inte hört någon annan högtalare som kan matcha toppen i dessa, dom är även väldigt homogena neråt men saknar kanske lite i botten jämfört med de bästa andra stativare.

Stort lycka till på din nya resa och det ska bli väldigt spännande att se vad du hittar!

Link to comment
Share on other sites

Välkommen tillbaka Juha!! (jag som köpte ditt rack)

Jag är själv otroligt Raidhofrälst! Bytte från Verity Audio till ett par Raidho X1, önskar dock fortfarande C1.1 som jag nog tycker är den bästa högtalare jag hört, inte hört D1 tyvärr.

Jag slår ett slag för en grym kombo och det är Devialet och Raidho, kopplat med Nordost, det blir inte bättre enligt mig om man talar stativare. Detta system tar ingen plats men spelar så otroligt bra att jag har svårt att sätta ord på det. Diskanten är nog den bästa som går att få på marknaden oavsett pris, jag har inte hört någon annan högtalare som kan matcha toppen i dessa, dom är även väldigt homogena neråt men saknar kanske lite i botten jämfört med de bästa andra stativare.

Stort lycka till på din nya resa och det ska bli väldigt spännande att se vad du hittar!

Kul! Tack!

Jag tror att x1 är en riktigt bra hgt. Har lyssnat på dem några gånger och är riktigt imponerad. Din lyckans ost!

D1an är fantastisk helt enkelt. Har inte hört dem med Devialet men kan tänka mig att det funkar.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...