Jump to content

Den långa vägen tillbaka.


juha

Recommended Posts

Efter år av krokiga livsstigar så vågar jag säga att nu äntligen, ska hifi tillbaks in i mitt liv. Inte för att just apparater och dylikt är nödvändigt, tvärtom var jag nära att göra mig av med allt i bohag och ägodelar. Hifin är sedan länge utrensad och börjar på en i princip blankt papper. Musiken har jag saknat. Så är det.

Link to comment
Share on other sites

Efter år av krokiga livsstigar så vågar jag säga att nu äntligen, ska hifi tillbaks in i mitt liv. Inte för att just apparater och dylikt är nödvändigt, tvärtom var jag nära att göra mig av med allt i bohag och ägodelar. Hifin är sedan länge utrensad och börjar på en i princip blankt papper. Musiken har jag saknat. Så är det.

Välkommen tillbaka Juha :)

Link to comment
Share on other sites

Du har ju byggt många lyckade kombinationer genom åren och jag har fått äran att lyssna på åtminstone en av dem.

Din kunskap och goda öron har du ju kvar. Jag är nästan lite avundsjuk på att få börja om utan att behöva ta hänsyn till några hundra kilo hifi som man redan har.

Link to comment
Share on other sites

Jag är nästan lite avundsjuk på att få börja om utan att behöva ta hänsyn till några hundra kilo hifi som man redan har.

Så kan jag oxå tänka ibland. Att börja om från blankt papper. Tanken kan locka lite. Hade nog gått på ett enkelt men kvalitativt system.

Men det är inte så jag funkar. Evolution snarare än revolution är mer min melodi. Hur som hellst är det skoj att du är tillbaka Juha. Ska bli intressant

att se vad du hittar på.

Link to comment
Share on other sites

Värmer gott dessa ord Matrixen? Minns som igår vårt sista möte och vad det gav i hjärtat? Även öronen!

Man blir tårögd av få ett PM och bli erbjuden att få låna högtalare och stärkare för att komma igång. Detta ger mig hopp om mänskligheten, vilken medmänniska? Tack Richard! Sånt glömmer jag aldrig??? Tack!!!

Link to comment
Share on other sites

Det är faktiskt skönt att börja om. Har haft möjligheten att få prova så mycket spännande ljudförmedlare genom åren. Har lagt perfektionismen på hyllan. Nu blir det bra mycket enklare system och där är vi överens, plånboken och jag.

Link to comment
Share on other sites

Det är faktiskt skönt att börja om. Har haft möjligheten att få prova så mycket spännande ljudförmedlare genom åren. Har lagt perfektionismen på hyllan. Nu blir det bra mycket enklare system och där är vi överens, plånboken och jag.

Begagnade Sophia 3 och kanske en devialet? För dyrt? Begagnade Verity Audio Parsifal eller äldre S.F Amatis? Det finns hur mycket bra begagnat som hellst! När det gäller förstärkeri hur tänker du där?

Edited by new order
Link to comment
Share on other sites

Absolut, det finns ju massor av bra grejer begagnat idag, tack och lov. Varit inne på Devialet i och med de hänger med en hel del i priset. Högtalare som känts intressanta att kika närmre på, Raidho, Kharma eller varför inte Harbeth.

Link to comment
Share on other sites

Läste något om lyssna via hjärtat eller hjärnan på någon tråd. Där känner jag igen mig från de senaste München resorna. Magico var ju något jag gärna skulle tycka om, kanske tom äga. Men hur jag än försökte, menar ju att det verkligen lät bra, så infann sig inte "vill ha" känslan.

Link to comment
Share on other sites

?

Många år sedan K-man. Säkert kommer vi ses igen! Vore kul!

Calm: Tack vare dig så finns även Ktema med i mina tankar. Satt häromdagen och gick igenom om de bästa ljudminnen man fått genom åren. Besöket hos dig lyser starkt och klart?

Link to comment
Share on other sites

Guest musicus
Nu blir det bra mycket enklare system och där är vi överens, plånboken och jag.

Jag har gjort samma resa, och lever veldig lyckligt med ett mindre system nu, kvalitet inte kvantitet! ett vel genomtänkt system kan ge av musikförmidling och glädje såvel som större system.. :)

mvh

Link to comment
Share on other sites

Många år sedan K-man. Säkert kommer vi ses igen! Vore kul!

Calm: Tack vare dig så finns även Ktema med i mina tankar. Satt häromdagen och gick igenom om de bästa ljudminnen man fått genom åren. Besöket hos dig lyser starkt och klart

Tack för det!

Ktêma håller än kan jag säga. Även de fanns med som torrdemo på München, så still going strong. De mindre Accordo är inte oävna de heller.

Några fler modellbyten lär nog knappast komma nu sedan upphovsmannen gått till den eviga vilan.

Finns dock en del andra Italienare som imponerar. Se mitt reportage från München.

Calm

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...