byZan Posted May 15, 2015 Posted May 15, 2015 Jag läste nyss nyheten om BB Kings bortgång och blir alltid lika ledsen när ens idoler inte kan producera mer. Men lyckligtvis så finns det ett otal skivor jag kan spela för att bli glad igen. Det får bli lite blues idag för att hedra hans minne. /byZan Quote
calle_jr Posted May 15, 2015 Posted May 15, 2015 B.B. King och Lucille. Foto: fineartamerica.com Blues Boy King gjorde över 100 album, och var stor under 40 år. Jag får lägga på "In London", "Completely Well", "Back In The Alley", "Guess Who", "Midnight Believer" och "Live & Well". Det bästa är kanske ändå "The B.B. King Story" vol 1 och 2, så jag avslutar med dem. Jag har bara sett honom en gång, på Pub Sparta i Lund på 80-talet. Det fick mig att botanisera mer och mer bland blues-plattor, där merparten annars var tunnare och glesare musik. B.B. King strålade tung elektrisk energi, både live och på skiva. Quote
plundin™ Posted May 15, 2015 Posted May 15, 2015 Trist, men hög ålder leder ju ofta till det resultatet! Får spela några av hans vax i kväll! /ptr Quote
Recommended Posts