Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag har fått en sony str-db925 receiver av en polare,och tänkte sätta ihop en hemmabio...har tittat efter inte allt för dyra högtalare(8000-11000:-)men vilken djungel det är,några som jag undrar lite över är följande 4 paket...system Gale senior,Mordaunt Avant 900 series,JBL E80 Paket,Celestion F30+F35c+F10+S80...har ni hört något av dom eller har ni bättre förslag...

Jag skulle bli jätteglad om någon vänlig skäl vill hjälpa mej Jag är en glad amatör :)

Posted

Hej darter66!

Jag rekomenderar dig helt klart att sattsa på ett satelit-system inkl en subwofer, framförallt därför att de billigare AV-recivers inkl. din Sony har inte nätdelar som har tillräkligt med kraft för att driva golvare optimalt. Du kommer om du nu skulle köpa golvare, ändå troligtsvis att föredra att köra hela systemet small och inte Large, du kommer att få ett rappare ljud med small och därmed låta subben ta hand om basen.

Mvh Per

Posted

best Sound satsar på Elac. Deras Cinema 1 till Cinema 3 ligger på priser mellan 5000kr och 13000kr. Subwoofer ingår. Kanske kan vara värt att kolla in om du ändå är i Stockholm... :?:

Posted

Jag tror Elac kan vara rätt att satsa på då de är väldigt duktiga på att bygga små, men ändå väldigt välljudande högtalare. Det är högtalare med hög byggkvalité och jag tror att de använder aluminium även till sina billigare satellithögtalare.

Om du vill lägga några tusen till så är det nog värt att satsa på Cinema 3 paketet som består av fem st. Elac 301 och suben Sub 303 ESP. :mm: Paketet kostar ca 15000 kr.

cinema3_2.gif

Posted

Tackar för tippsen.men jag har lämnat tillbaka sonyn och köpt ett packet bestående av Harman kardons billigare receiver AVR-130 samt JBL Northridge speakers,verkar som det passar mina öron@plånbok utmärkt...