bigblue Posted May 8, 2015 Posted May 8, 2015 Bara några dagar kvar till München-mässan, och Nordost meddelar att man där kommer att premiärvisa Odin 2. Ska bli mycket spännande att kika på deras top of the line modell, en serie som borde vara något alldeles extra. Priserna lär med få undantag vara 6 siffriga. Odin 2 Quote
Taxmannen Posted May 9, 2015 Posted May 9, 2015 [ironi-mode] Hmmmmm, jag behöver minimum en uppsättning högtalarkablar, två digitalkablar, sju strömkablar och tre analoga interconnects - i runda slängar $250.000 ...eller förresten, för samma pengar får jag ju ett par Wilson Alexia, en komplett dCS Vivaldi-stack, en Clearaudio Master Innovation med Universal tonarm och en Goldfinger puppa och ett Audio Research Reference Phono 10 steg. Frågan är vilken uppgraderaing som ger mest "bang for the buck" [/ironi-mode] Vi ses i München Quote
Engelholm Audio Posted May 9, 2015 Posted May 9, 2015 [ironi-mode] Hmmmmm, jag behöver minimum en uppsättning högtalarkablar, två digitalkablar, sju strömkablar och tre analoga interconnects - i runda slängar $250.000 ...eller förresten, för samma pengar får jag ju ett par Wilson Alexia, en komplett dCS Vivaldi-stack, en Clearaudio Master Innovation med Universal tonarm och en Goldfinger puppa och ett Audio Research Reference Phono 10 steg. Frågan är vilken uppgraderaing som ger mest "bang for the buck" [/ironi-mode] Vi ses i München Börja med kablarna. Quote
calle_jr Posted May 9, 2015 Posted May 9, 2015 Börja med kablarna. Du måste använda taggar som Taxmannen! Ett väldigt bra påhitt för övrigt Quote
Daniel Posted May 11, 2015 Posted May 11, 2015 [ironi-mode] Hmmmmm, jag behöver minimum en uppsättning högtalarkablar, två digitalkablar, sju strömkablar och tre analoga interconnects - i runda slängar $250.000 ...eller förresten, för samma pengar får jag ju ett par Wilson Alexia, en komplett dCS Vivaldi-stack, en Clearaudio Master Innovation med Universal tonarm och en Goldfinger puppa och ett Audio Research Reference Phono 10 steg. Frågan är vilken uppgraderaing som ger mest "bang for the buck" [/ironi-mode] Vi ses i München Kablarna så klart! Quote
Daniel Posted May 12, 2015 Posted May 12, 2015 Om vi sätter ironi och skämt åt sidan. Odin (2) är Nordost plattform för att visa hur långt de kan utveckla sin teknologi. Jag har god inblick i företaget och de har en genuin ambition att hela tiden utveckla sig, och vad de trodde var möjligt att uppnå inom sitt område. Tanken är inte att man ska välja mellan ett stort och fint system med lakritssnören, eller ett litet system med Odin 2. Målgruppen är de som redan har ett high end system i referensklass. Och ambitionen är att bygga det bästa de kan. Quote
Recommended Posts