karamellkungen Posted May 8, 2015 Share Posted May 8, 2015 http://www.factmag.com/2015/05/07/pressed-to-the-edge-vinyl/ KK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinylcalle Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 Japp intressant. Tack för det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 Väldigt märklig artikel och märklig situation. Man tycker att firmor som Pallas och Apollo borde se möjligheter att göra i princip allt in-house. I stället lämnar de ut sig till små detaljer och leverantörer som blir flaskhalsar, och hela affärsidén faller med en man eller kvinna som inte ens finns i bolaget och som har tillverkningen i sitt garage. Otroligt, men jag känner igen det från byggbranschen med färska exempel i minnet. Tack för länken KK. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 (edited) Intressant men inger en potentiell oro. Så länge det finns pengar att hämta brukar investeringskapital hitta fram oavsett bransch. Frågan är om det finns tillräckligt med vinster att hämta Som påpekas i artikeln är marginalerna höga men baseras på avskrivna maskiner. Hur klarar de sig med nyutvecklad teknik/maskiner och är det någon som jobbar på det Artikeln behandlar bara Europa. Japan och USA pressar också vinyl. Om de japanska tillverkarna vet jag inget. Däremot finns en del skrivet om amerikanska Quality Record Pressings som ger en lite ljusare motvikt. Edited May 9, 2015 by Bebop Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 Artikeln behandlar bara Europa. Stämmer bra! Den är t.o.m tysk, så man ska läsa den med "tyska ögon" - allt som inte är supereffektivt ist ein Problem som bör åtgärdas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.