gcs Posted April 25, 2015 Posted April 25, 2015 Såg ett program ikväll på SVT2 ett program med Jordi Savall. Ett fantastiskt program som heter Jordi Savall och musikens krafter "Jordi Savall och musikens krafter". Ni kan se reprisen i morgon på SVT2 klockan 16:00. Quote
Göran J Posted April 27, 2015 Posted April 27, 2015 (edited) Ja! Det var ett fantastiskt intressant program om Jordi Savall! Så jag skriver, se det! Det går också på Tisdag den 28/4 kl 23.35 på SVT 2. Jag har tidigare tyckt mycket om vad han gör och efter det programmet tycker jag ännu mer om det han gör. Edited April 27, 2015 by Göran J Quote
Bebop Posted April 27, 2015 Posted April 27, 2015 Ja! Det var ett fantastiskt intressant program om Jordi Savall! Jag såg det också och instämmer. Det är både intressant, lärande och berikande och komma nära starka personligheter med stort engagemang för det de brinner för. Framför allt när resultatet blir så bra som här. Satte på hans album El Nuevo Mundo - Folias Criollas (Alia Vox AVSA 9876) som innehåller mycket av den musik som spelades. Det blev en helt annan platta efter programmet,. Quote
Grottmannen Posted April 27, 2015 Posted April 27, 2015 http://www.svtplay.se/video/2843599/jordi-...after-avsnitt-1 Quote
Recommended Posts