Patrick82 Posted April 8, 2015 Share Posted April 8, 2015 (edited) Jag slutade skolan när jag var 14 år gammal och började tweaka med Hi-Fi. Nu 18 år senare är jag färdig och har hittat mitt drömljud. Snart kommer jag börja grundskolan i komvux. Problemet är att skolan ligger i samma område som de två största skeptikerna i Sverige som hänger på Faktiskt forum. En av dem har hotat mig flertalet gånger p.g.a. att jag bygger "ormolja". Jag har börjat vidta vissa förberedelser för detta ändamål. Jag anskaffade mig en boxningsdocka ett år sedan men har ej hunnit träna på den, istället har jag använt den till att hänga kablar från dockans huvud. Jag har börjat bygga stora muskler och hoppas på att detta skall skrämma dessa skeptiker, men jag vet inte om det är tillräckligt. Jag behöver troligtvis något skydd t.ex. en skottsäker väst som jag bär i skolan. Vem vet vilka skeptiker som lurar bakom buskarna och vad de är kapabla till... Har någon några tips som jag kan använda mot dessa skeptiker? Edited April 8, 2015 by Patrick82 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plundin™ Posted April 8, 2015 Share Posted April 8, 2015 En sån här fylld med ormolja brukar hålla dom på avstånd! :Nail Biting: /ptr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted April 8, 2015 Share Posted April 8, 2015 Akustisk jazzmusik och musik på skivmärket Stockfish brukar de skygga för. För att inte tala om "Keith Don't Go" med Nils Lofgren. Då brukar de lämna spelningarna på hifimässor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
YYZ Posted April 8, 2015 Share Posted April 8, 2015 En sådan här gör alltid susen Person som hotat dig vet nog inte vad skola är, och hittar nog inte dit då heller Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigblue Posted April 9, 2015 Share Posted April 9, 2015 Jag tror att bästa vapnet är det samma som du använder här på forumet - humor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrick82 Posted May 6, 2015 Author Share Posted May 6, 2015 Tack för alla bra tips. Jag har ingen pappa som är polis men min gammelfarfar var. Det kommer stå på min tröja "Min gammelfarfar var en polis". Jag har gjort mina gamla videor publika och ska börja med att skicka dessa till dem: https://www.youtube.com/watch?v=97-9vHfvREk https://www.youtube.com/watch?v=Hk6R9YlcKNM Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrick82 Posted May 19, 2015 Author Share Posted May 19, 2015 (edited) Jag reste dit och tittade på komvux skolan, när jag var 300 meter ifrån skolan såg jag något röra sig i buskarna. Jag kände adrenalin i hela kroppen av denna skäggige gubbe med tjocka glasögon. Jag misstänkte att det var en av dessa skeptiker så jag vände om och åkte hem för att fortsätta bygga kablar. Edited May 19, 2015 by Patrick82 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrick82 Posted May 19, 2015 Author Share Posted May 19, 2015 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrick82 Posted May 19, 2015 Author Share Posted May 19, 2015 Jag tror dessa skeptiker vill efterlikna James Randi. Han är deras största idol. Tänk att möta honom i en mörk gränd på natten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FBK Posted May 19, 2015 Share Posted May 19, 2015 Kan det vara han som här är förklädd till en buddha ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrick82 Posted July 25, 2015 Author Share Posted July 25, 2015 Jag reste dit och tittade på komvux skolan, när jag var 300 meter ifrån skolan såg jag något röra sig i buskarna. Jag kände adrenalin i hela kroppen av denna skäggige gubbe med tjocka glasögon. Jag misstänkte att det var en av dessa skeptiker så jag vände om och åkte hem för att fortsätta bygga kablar. Jag har haft samma kläder det mesta av mitt liv, för att jag har spenderat pengarna på tweaks och kablar. Då jag planerar att gå i skolan tänkte jag att man ska klä sig finare för att få bättre betyg. Igår var jag inne på loppmarknad och hade valt en mörk skjorta med kokosträd på (25 kr), jag la den på ett bord för att leta vidare efter byxor. Sen kom en man och tog min skjorta och gick till ett hörn, jag hörde prassel med hans påse och skjortan var försvunnen. Sedan gick han ut utan att betala. Jag letade efter skjortan överallt men kunde inte hitta den. Mannen såg ut som min beskrivning ovan. Han var också lång och smal, runt 25 år. Om någon ser denna man på stan, säg att jag vill ha hans skjorta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrick82 Posted July 27, 2015 Author Share Posted July 27, 2015 En sådan här gör alltid susen Person som hotat dig vet nog inte vad skola är, och hittar nog inte dit då heller Det finns en bättre tröja en det: "I am a police officer!". Jag har bestämt mig, jag ska bli polis och ta fast dessa skeptiker som lurar bakom buskarna. Då kan jag byta ut vattenpistolen mot en riktig också. Det löser också problemet med att skottsäkra västar är så dyra, man får ju dessa gratis som polis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrick82 Posted September 6, 2015 Author Share Posted September 6, 2015 Jag kommer snart skicka anmälan till Komvux. Det stora studiebidraget är så lockande så jag kan inte vänta länge till, jag kommer leva som en kung och ha råd att köpa kokosnötter igen. Tänk vad mycket pengar studerande över 25 år får, det är galet. Jag kommer gå i skolan hela livet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts