Hifi Stället Posted April 5, 2015 Posted April 5, 2015 Dynaudio Demo Days! Fredag 10 och lördag 11 april gästas Hifi Stället av Sebastian Glansk från Dynaudio för några trevliga musikstunder med de mycket högintressanta nya aktiva Focus XD 200 och Focus XD 600. Med de nya högtalarna vänder Dynaudio om begreppet stor HiFi till något fantastiskt i litet format. Måste bara höras! Välkomna! Öppettider Fredag 10 april kl. 11-18 Lördag 11 april kl. 11-15 Quote
FFrrEEddRRiiKK Posted April 6, 2015 Posted April 6, 2015 Är Sebastain Glansk anställd av Dynaudio eller svensk distributör för Dynaudio? Quote
Bebop Posted April 6, 2015 Posted April 6, 2015 Är Sebastain Glansk anställd av Dynaudio eller svensk distributör för Dynaudio? Han driver Glansk Audio AB som är en partihandel som säljer bl a Dynaudio och Densen i Sverige. Men för Dynaudios del står det just Dynaudio på visitkortet. Quote
FFrrEEddRRiiKK Posted April 7, 2015 Posted April 7, 2015 (edited) Han driver Glansk Audio AB som är en partihandel som säljer bl a Dynaudio och Densen i Sverige. Men för Dynaudios del står det just Dynaudio på visitkortet. OK, så med andra ord har Dynaudio börjat med svensk distributör i Sverige igen. Edited April 7, 2015 by FFrrEEddRRiiKK Quote
Bebop Posted April 7, 2015 Posted April 7, 2015 (edited) OK, så med andra ord har Dynaudio börjat med svensk distributör i Sverige igen. Det är nog en tolkningsfråga. Dynaudio är distributörer men de kan ju köpa tjänster via en agent typ Glansk Audio. Exakt hur de gör här vet jag inte. I mitt företag så vill vi alltid marnadsföra oss som egen distributör men i vissa länder har vi inhyrda administratörer från andra bolag som får provision. Men fysisk distribution, marknadsföring och fakturering sker från oss. Inte så ovanligt. Edited April 7, 2015 by Bebop Quote
FFrrEEddRRiiKK Posted April 7, 2015 Posted April 7, 2015 (edited) Det är nog en tolkningsfråga. Dynaudio är distributörer men de kan ju köpa tjänster via en agent typ Glansk Audio. Exakt hur de gör här vet jag inte. I mitt företag så vill vi alltid marnadsföra oss som egen distributör men i vissa länder har vi inhyrda administratörer från andra bolag som får provision. Men fysisk distribution, marknadsföring och fakturering sker från oss. Inte så ovanligt. Hursomhelst ett kostnadsled till. Intressant. Edited April 7, 2015 by FFrrEEddRRiiKK Quote
Bebop Posted April 7, 2015 Posted April 7, 2015 Hursomhelst ett kostnadsled till. Intressant. Tvärtom. Det är ju dyrare att ha en egen organisation. Med en agent behöver man bara betala för den service man använder. Quote
FFrrEEddRRiiKK Posted April 7, 2015 Posted April 7, 2015 (edited) Tvärtom. Det är ju dyrare att ha en egen organisation. Med en agent behöver man bara betala för den service man använder. Men alla högtalare som sälja i Sverige säljs genom Sebastian Glansk? Edited April 7, 2015 by FFrrEEddRRiiKK Quote
Perfect sense Posted April 7, 2015 Posted April 7, 2015 Sebastian är Dynaudio och Densens representant i Sverige - oavsett den juridiska relationen. Quote
Recommended Posts