Jump to content

Recommended Posts

Posted

hst-demo-dynaudio.jpg

Dynaudio Demo Days!

Fredag 10 och lördag 11 april gästas Hifi Stället av Sebastian Glansk från Dynaudio

för några trevliga musikstunder med de mycket högintressanta nya aktiva Focus XD 200 och Focus XD 600.

Med de nya högtalarna vänder Dynaudio om begreppet stor HiFi till något fantastiskt i litet format. Måste bara höras! Välkomna!

Öppettider

Fredag 10 april kl. 11-18

Lördag 11 april kl. 11-15

Posted
Är Sebastain Glansk anställd av Dynaudio eller svensk distributör för Dynaudio?

Han driver Glansk Audio AB som är en partihandel som säljer bl a Dynaudio och Densen i Sverige. Men för Dynaudios del står det just Dynaudio på visitkortet.

Posted (edited)
Han driver Glansk Audio AB som är en partihandel som säljer bl a Dynaudio och Densen i Sverige. Men för Dynaudios del står det just Dynaudio på visitkortet.

OK, så med andra ord har Dynaudio börjat med svensk distributör i Sverige igen.

Edited by FFrrEEddRRiiKK
Posted (edited)
OK, så med andra ord har Dynaudio börjat med svensk distributör i Sverige igen.

Det är nog en tolkningsfråga. Dynaudio är distributörer men de kan ju köpa tjänster via en agent typ Glansk Audio. Exakt hur de gör här vet jag inte. I mitt företag så vill vi alltid marnadsföra oss som egen distributör men i vissa länder har vi inhyrda administratörer från andra bolag som får provision. Men fysisk distribution, marknadsföring och fakturering sker från oss. Inte så ovanligt.

Edited by Bebop
Posted (edited)
Det är nog en tolkningsfråga. Dynaudio är distributörer men de kan ju köpa tjänster via en agent typ Glansk Audio. Exakt hur de gör här vet jag inte. I mitt företag så vill vi alltid marnadsföra oss som egen distributör men i vissa länder har vi inhyrda administratörer från andra bolag som får provision. Men fysisk distribution, marknadsföring och fakturering sker från oss. Inte så ovanligt.

Hursomhelst ett kostnadsled till. Intressant.

Edited by FFrrEEddRRiiKK
Posted
Hursomhelst ett kostnadsled till. Intressant.

Tvärtom. Det är ju dyrare att ha en egen organisation. Med en agent behöver man bara betala för den service man använder.

Posted (edited)
Tvärtom. Det är ju dyrare att ha en egen organisation. Med en agent behöver man bara betala för den service man använder.

Men alla högtalare som sälja i Sverige säljs genom Sebastian Glansk?

Edited by FFrrEEddRRiiKK