Jump to content

Recommended Posts

Posted

Med tanke på vad en Nakamichi Dragon eller Tandberg 3014A betingar på begagnatmarknaden tror jag det faktiskt finns stöd för en sån här produkt, även om den här nog luktar bluff.

Posted
Hehee....kanske skall ta och koppla in min gamla akai...

\\K-man

Koppla in sin gamla kassettbandspelare skulle ju vara riktigt kul faktiskt.

Om man nu hade ett fungerande exemplar... :(

Min Technics RS-M275x vill inte alls vara med längre.

Logikstyrningen har antagligen gett upp och hitta nya delar lär inte vara det lättaste antar jag.

Posted
Med tanke på vad en Nakamichi Dragon...

En sådan vore nått :mm:

Nakamichi var stort under gymnasietiden och en klasskamrats äldre bror hade ju naturligtvis köpt en för första lönen.

Och varje gång jag sprang på honom så var han ju inte direkt sen med att påminna om vad han hade stod där hemma... :D

Posted
Vet inte va som flög över mig.... Vill ha... Längtar tillbaka.....nostalgi... Suck!

Det var också min första tanke.

Någonstans i förrådet ligger alla gamla "blandband" och väntar :icon_smile_cool:

Posted

Det står en Nakamichi 582 och NR-200 i skåpet här hemma. När den ställdes in var den i stort sett helt nyservad med uppmätta kurvor och allt.

Har bara inte haft mycket anledning att ta fram den på väldigt många år... Kanske ska sälja kombon till slut... :)

Posted
Koppla in sin gamla kassettbandspelare skulle ju vara riktigt kul faktiskt.

Om man nu hade ett fungerande exemplar... :(

Min Technics RS-M275x vill inte alls vara med längre.

Logikstyrningen har antagligen gett upp och hitta nya delar lär inte vara det lättaste antar jag.

Hmm...ja, undra om min gamling fungerar...nästan värt att koppla i den bara för att testa det! Det fungerade fint när det blev parkerad.

Akai HX-R40...fast mitt är svart....

akai_hx_r40_450px.png

\\K-man

Posted
... :unsure::?:

Skulle det nu vara en "dum sill" så är det i alla fall någon som gjort en bra "teckning" :icon_smile_cool:

http://www.monoandstereo.com/2015/04/moon-...rence.html#more

För alla som känner människorna bakom Moon så är aprilskämtet ganska självklart. Costa som är försäljningschef äger en hel hög med klassiska kassettdäck och är riktigt duktig på att trimma dem. Han lovade dock att dra igång produktionen om vi beställde 500 st. Så det är bara att maila mig beställningar. :-)

Själv har jag 4 stycken och 8 st Sony Walkman. Det bästa sättet att lyssna bärbart.